Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hallo lieve allemaal,

Ik zou eerst niet komen maar Werd toch weer heel enthousiast van jorieke haar uitnodiging.

Ik ben net verhuisd naar het nieuwe huis, het meeste zaad is verouderd en heb dus eigenlijk niet echt iets te ruil voor in de tuin.

Ik kan alleen mijn gele tijm plantje splitsen.

En ik heb voor de zekerheid twee Japanse wijnbessen stekken mee verhuisd. Daarvan zou ik er een in een ander potje kunnen zetten.

Ik heb ook nog hele kleine stekjes van een gele en roze framboos

Ik heb twee zakjes met zaadjes van Citroen basilicum

1 zakje normaal basilicum zaad

Ik kan wel zelfgemaakte bonbons of chocolade repen voor je meenemen of een flink stuk chocolade fudge.

Of misschien heb je zelf nog een leuk idee ?

Ik zoek nog wel het een en ander voor in de nieuwe tuin.

Zoals een doornloze braam ( stekje)

Laurier stekje

Erwten zaadjes

Roze boontjes ( zaad)

Sperziebonen (zaad)

Tomaten stekje

Stekje van een madame Jeanette peper

Doordragende aardbeien stekjes ( ostara of zo)

Sla zaadjes

Anas kers ( stek of zaad )

Bloemen zaad die bijen aantrekt

Dahlia knollen

Boeken/ tijdschriften / knipsels of kopietjes met informatie over de Perma cultuur.

Als iemand wilt helpen met de plantjes cvoor in de tuin is het mooi meegenomen. Ik kom vooral voor de gezelligheid

Edited by Guest
Posted

Ruilen tegen chocolade?? You're on!

Ik heb wel het e.e.a. in de aanbieding, waaronder doornloze braam, roze tuinbonen (Karmazyn), tomatenzaailingen (mini, struik, stam. Zie mijn lijstje voor meer details), slazaadjes en goudsbloemenzaad.

Betreft permacultuur: had je deze al gevonden? http://www.green-shopping.co.uk/ebooks.html Veel gratis downloadbaar.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Posted

Bedankt suus die lijst had ik nog niet gevonden! Daar kan ik mij mooi gaan uitleven ! Die roze tuinbonen klinken wel heel gaaf! En ik zag dat jij roma tomaten had ? Die zou ik graag eens willen proberen schijnen perfect te zijn voor in de pasta saus en daar ga ik ze precies voor gebruiken de sla en goudsbloemen wordt ik ook heel blij van. Als Angela geen doornloze braam heeft dan heel graag

Wat voor chocolade vindt je lekker ? Dan maak ik iets naar je persoonlijke voorkeur

Posted

Ik heb erwten voor je die bijna 2 meter hoog kunnen worden. Namelijk de 'Eerste Vroege Mei'. En wat mix sla-zaad, zoals deze: http://www.rareseeds.com/red-wing-lettuce-mix-salad-blend-1-oz/ Ik zaal elke 2 weken een rijtje, best dicht op elkaar. En dan kan je plukken/knippen en groeit het nog wel een keer aan. Ik zaai het hele seizoen door, tot en met augustus wel denk ik. En nu staat er hier en daar nog wat dat de winter door is gekomen

Posted

Qua chocolade: liefste bonbons van pure choco, vulling laat ik me graag door verrassen. Das half de fun

Ik zet de roze tuinboontjes, sla, bloemen en Mom's Paste tomaten voor je op mijn lijstje. Laat maar weten hoe of wat met de braam tzt.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Posted
Ik heb erwten voor je die bijna 2 meter hoog kunnen worden. Namelijk de 'Eerste Vroege Mei'. En wat mix sla-zaad, zoals deze: http://www.rareseeds.com/red-wing-lettuce-mix-salad-blend-1-oz/ Ik zaal elke 2 weken een rijtje, best dicht op elkaar. En dan kan je plukken/knippen en groeit het nog wel een keer aan. Ik zaai het hele seizoen door, tot en met augustus wel denk ik. En nu staat er hier en daar nog wat dat de winter door is gekomen

Ow super gaaf jorieke ! Heel graag van beide. Wat kan ik voor jou meenemen ?

Posted
Qua chocolade: liefste bonbons van pure choco, vulling laat ik me graag door verrassen. Das half de fun

Ik zet de roze tuinboontjes, sla, bloemen en Mom's Paste tomaten voor je op mijn lijstje. Laat maar weten hoe of wat met de braam tzt.

De braam zal ik Laten weten, ik zag dat je een lactose intolerantie had, zal ik lactose vrije pure bonbons voor je maken? Zijn net zo lekker als je trouwens puur kiest omdat daar geen lactose in zit. Ik kan ook melk chocolade en witte chocolade bonbons lactose vrij maken

Posted

Nice, dan kan ik snoepen zonder (al teveel) schuldgevoel

Overigens ben ik niet heel erg lactose-intolerant gelukkig, dus de meeste halfharde kazen zijn echt geen punt en als ergens wat boter in verwerkt zit heb ik ook geen klachten. Lactose-arm is voor mij goed zat. Room e.d. is helaas een ander verhaal

Enne, melk en puur vind ik allebei lekker. Melkchoco zonder lactose maakt me wel nieuwsgierig!

Posted

Ja normaal zit er in bonbons slagroom, dar is dan meestal niet zo fijn. Maar ik gebruik gewoon lactose vrije room. Dat scheelt weer een hoop. Zal een mooie mix voor je maken, dan heb je van alles wat. Met 0% lactose erin