Cupcakeje Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 (edited) Hallo lieve allemaal, Ik zou eerst niet komen maar Werd toch weer heel enthousiast van jorieke haar uitnodiging. Ik ben net verhuisd naar het nieuwe huis, het meeste zaad is verouderd en heb dus eigenlijk niet echt iets te ruil voor in de tuin. Ik kan alleen mijn gele tijm plantje splitsen. En ik heb voor de zekerheid twee Japanse wijnbessen stekken mee verhuisd. Daarvan zou ik er een in een ander potje kunnen zetten. Ik heb ook nog hele kleine stekjes van een gele en roze framboos Ik heb twee zakjes met zaadjes van Citroen basilicum 1 zakje normaal basilicum zaad Ik kan wel zelfgemaakte bonbons of chocolade repen voor je meenemen of een flink stuk chocolade fudge. Of misschien heb je zelf nog een leuk idee ? Ik zoek nog wel het een en ander voor in de nieuwe tuin. Zoals een doornloze braam ( stekje)Laurier stekjeErwten zaadjesRoze boontjes ( zaad)Sperziebonen (zaad)Tomaten stekjeStekje van een madame Jeanette peperDoordragende aardbeien stekjes ( ostara of zo) Sla zaadjesAnas kers ( stek of zaad )Bloemen zaad die bijen aantrektDahlia knollenBoeken/ tijdschriften / knipsels of kopietjes met informatie over de Perma cultuur. Als iemand wilt helpen met de plantjes cvoor in de tuin is het mooi meegenomen. Ik kom vooral voor de gezelligheid Edited March 31, 2017 by Guest Quote
angela († maart 2025) Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 Ik zal wel kijken voor doornloze braam volgens mij heb ik ergens gezien dat er een boven piept. Heb je nog interesse in herfst frambozen? Quote
Cupcakeje Posted March 31, 2017 Author Posted March 31, 2017 Lief Angela ! Een van mijn twee frambozen is een herfst dus die heb ik voldoende. Maar bedankt voor het aanbod Quote
SuusP Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 Ruilen tegen chocolade?? You're on! Ik heb wel het e.e.a. in de aanbieding, waaronder doornloze braam, roze tuinbonen (Karmazyn), tomatenzaailingen (mini, struik, stam. Zie mijn lijstje voor meer details), slazaadjes en goudsbloemenzaad.Betreft permacultuur: had je deze al gevonden? http://www.green-shopping.co.uk/ebooks.html Veel gratis downloadbaar. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Cupcakeje Posted March 31, 2017 Author Posted March 31, 2017 Bedankt suus die lijst had ik nog niet gevonden! Daar kan ik mij mooi gaan uitleven ! Die roze tuinbonen klinken wel heel gaaf! En ik zag dat jij roma tomaten had ? Die zou ik graag eens willen proberen schijnen perfect te zijn voor in de pasta saus en daar ga ik ze precies voor gebruiken de sla en goudsbloemen wordt ik ook heel blij van. Als Angela geen doornloze braam heeft dan heel graag Wat voor chocolade vindt je lekker ? Dan maak ik iets naar je persoonlijke voorkeur Quote
Jorieke123 Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 Ik heb erwten voor je die bijna 2 meter hoog kunnen worden. Namelijk de 'Eerste Vroege Mei'. En wat mix sla-zaad, zoals deze: http://www.rareseeds.com/red-wing-lettuce-mix-salad-blend-1-oz/ Ik zaal elke 2 weken een rijtje, best dicht op elkaar. En dan kan je plukken/knippen en groeit het nog wel een keer aan. Ik zaai het hele seizoen door, tot en met augustus wel denk ik. En nu staat er hier en daar nog wat dat de winter door is gekomen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
SuusP Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 Qua chocolade: liefste bonbons van pure choco, vulling laat ik me graag door verrassen. Das half de fun Ik zet de roze tuinboontjes, sla, bloemen en Mom's Paste tomaten voor je op mijn lijstje. Laat maar weten hoe of wat met de braam tzt. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Cupcakeje Posted March 31, 2017 Author Posted March 31, 2017 Ik heb erwten voor je die bijna 2 meter hoog kunnen worden. Namelijk de 'Eerste Vroege Mei'. En wat mix sla-zaad, zoals deze: http://www.rareseeds.com/red-wing-lettuce-mix-salad-blend-1-oz/ Ik zaal elke 2 weken een rijtje, best dicht op elkaar. En dan kan je plukken/knippen en groeit het nog wel een keer aan. Ik zaai het hele seizoen door, tot en met augustus wel denk ik. En nu staat er hier en daar nog wat dat de winter door is gekomen Ow super gaaf jorieke ! Heel graag van beide. Wat kan ik voor jou meenemen ? Quote
Cupcakeje Posted March 31, 2017 Author Posted March 31, 2017 Qua chocolade: liefste bonbons van pure choco, vulling laat ik me graag door verrassen. Das half de fun Ik zet de roze tuinboontjes, sla, bloemen en Mom's Paste tomaten voor je op mijn lijstje. Laat maar weten hoe of wat met de braam tzt. De braam zal ik Laten weten, ik zag dat je een lactose intolerantie had, zal ik lactose vrije pure bonbons voor je maken? Zijn net zo lekker als je trouwens puur kiest omdat daar geen lactose in zit. Ik kan ook melk chocolade en witte chocolade bonbons lactose vrij maken Quote
SuusP Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 Nice, dan kan ik snoepen zonder (al teveel) schuldgevoel Overigens ben ik niet heel erg lactose-intolerant gelukkig, dus de meeste halfharde kazen zijn echt geen punt en als ergens wat boter in verwerkt zit heb ik ook geen klachten. Lactose-arm is voor mij goed zat. Room e.d. is helaas een ander verhaal Enne, melk en puur vind ik allebei lekker. Melkchoco zonder lactose maakt me wel nieuwsgierig! Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Cupcakeje Posted March 31, 2017 Author Posted March 31, 2017 Ja normaal zit er in bonbons slagroom, dar is dan meestal niet zo fijn. Maar ik gebruik gewoon lactose vrije room. Dat scheelt weer een hoop. Zal een mooie mix voor je maken, dan heb je van alles wat. Met 0% lactose erin Quote
angela († maart 2025) Posted April 1, 2017 Posted April 1, 2017 Ik heb een braam voor je in een potje gezet.Is nog wel een kleintje Quote
Cupcakeje Posted April 1, 2017 Author Posted April 1, 2017 Super fijn Angela , dank je wel ! Wat kan ik voor jou meenemen ?? Quote
angela († maart 2025) Posted April 2, 2017 Posted April 2, 2017 Iets lekkers voor de lunch Ik kan me namelijk herinneren...... Quote
Cupcakeje Posted April 2, 2017 Author Posted April 2, 2017 Dat komt sowieso goed, maar als je suggesties hebt hoor ik het graag Quote
angela († maart 2025) Posted April 2, 2017 Posted April 2, 2017 Iets met chocola dan kan het bijna niet fout zijn Quote
Cupcakeje Posted April 2, 2017 Author Posted April 2, 2017 Prima ! Heb je een voorkeur voor puur/ melk / wit of gemengd ? Quote
angela († maart 2025) Posted April 2, 2017 Posted April 2, 2017 Ik houd zelf niet van wit maar er zijn meer mensen aanwezig natuurlijk. Quote
Cupcakeje Posted April 2, 2017 Author Posted April 2, 2017 Ja voor iedereen neem ik ook iets van chocolade mee, maar wil nog wel iets voor jou persoonlijk meenemen Quote
angela († maart 2025) Posted April 2, 2017 Posted April 2, 2017 Hoeft echt niet hoormaar ik houd van donkere chocolade met nootjes Quote
appelvrouw Posted April 2, 2017 Posted April 2, 2017 En ook voor mij hoef je niks speciaals te maken maar ik ben gek op zeer puur en op truffels Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
balkontuinder Posted April 2, 2017 Posted April 2, 2017 Ik heb een geopend zakje Eminent erwten die ik niet gebruik. Deze worden geen twee meter hoog. Ze gaan mee voor de weggeeftafel, maar al sjij interesse hebt schrijf ik jou naam erop. Quote
Cupcakeje Posted April 2, 2017 Author Posted April 2, 2017 Ow heel graag ! Ik hou van verse erwtjes Quote
Cupcakeje Posted April 2, 2017 Author Posted April 2, 2017 En ook voor mij hoef je niks speciaals te maken maar ik ben gek op zeer puur en op truffels Dat zou toch moeten lukken Quote
appelvrouw Posted April 2, 2017 Posted April 2, 2017 Joepie Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Recommended Posts