Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Aalterse Willie

Featured Replies

Geplaatst:

De afgelopen dagen heb ik de bijdragen van Aalterse Willie gelezen en ik werd er (jullie waarschijnlijk ook) verdrietig van.

Ik heb met de moderators (Dank aan Bit en Jorg voor hun inzet!) overlegd hoe ik het beste met jullie als mede-moestuinforummers contact op kon nemen en heb besloten om een apart topic aan mijn vraag te wijden.

Kunnen we niet met een aantal personen van het moestuinforum Aalterse Willie door het zware werk heen helpen?

Met een paar mannen/vrouwen kunnen we toch op één dag heel wat werk verzetten en dan kan Aalterse Willie rustig aan verder werken in zijn tuin, naar zijn eigen mogelijkheden? Een gewaardeerd lid van het Forum wordt zo geholpen en met elkaar hebben we ook een gezellige dag...

Wie ziet dit zitten?

Geplaatst:

Ik heb geloof ik heel wat gemist. Kan iemand het andere topic misschien linken? Heb geen idee wat er gebeurd is? Wat er nodig is? En waar ? Dus zo ook geen idee of ik een bijdrage kan leveren. Maar het klinkt wel als een leuk initiatief !

Geplaatst:

Zie klaagbank.

Geplaatst:
  • Auteur

Zie Klaagbank #4 pagina 33 en 37

Geplaatst:

Thnx ik ga ff lezen

Geplaatst:

Een trip naar Aalter, zou je makkelijk qua afstand kunnen combineren met een bezoek aan de Kruisbessen (en veel meer) van Marc Geens (http://www.proeftuin.eu, Zomergem, op afspraak) en op 12, 13 en 14 mei met de grootste tuinfair van Belgie http://www.parkvanbeervelde.be/nl/de_tuindagen.

Zelf overweeg ik naar Belgie af te zakken voor een 2 of 3 daags bezoek aan Kortrijk i.c.m. Beervelde en mogelijk nog wat andere dingen op mijn route. Aalter zou daar misschien bij ingepast kunnen worden.

Geplaatst:

Laat maar weten wanneer en wat.

Geplaatst:

Wil zeker helpen. Ben verschillende keren bij Willy thuis geweest en woon op een 35 km.

Maar vind ook dat we vooral dan met hem moeten overleggen over wat hij wellicht zou willen!

Praktische moeilijkheid van dit moment is dat ik van zaterdag t/m donderdag a.s. niet thuis en (bijna) niet online zal zijn. (Hoogstens zondag even)

Zou anders aanbieden om het wat te (helpen) organiseren. Na die tijd wil ik dat wel doen. Kan goed opschieten en overleggen met Willy. Zou met hem overleggen wat voor hem nodig is en sowieso wel eens gaan helpen, als hij dat wil. Mijn inschatting is dat zijn grootste probleem nu is dat hij niet veel kon opkweken....maar jonge plantjes kun je ook kopen. Dus dat is voor hem in principe oplosbaar. Mijn "aanvoelen" zegt dat Willy niet gauw om hulp zal vragen, hij bezoek zeker erg gezellig vindt en op prijs stelt en dat het best mogelijk moet zijn dat hij aangeeft waar hij hulp kan gebruiken op een gegeven moment...dan proberen te kijken wat we eventueel kunnen doen.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:
  • Auteur

Wat fijn deze reacties.

Specifieke vraag aan Weknow: Zoals jij aangeeft Aalterse Willie goed te kennen, zou jij dan met hem contact willen opnemen om te vragen 'of en hoe' wij hem eventueel kunnen helpen?

Geplaatst:

Ik heb contact gelegd met Willy en hoop op 1 mei of in die buurt naar hem toe te gaan. (Tot die tijd zal ik weinig of niet op het forum zijn). Zal dan ook met hem bespreken welke ondersteuning eventueel gewenst is en er dan op terug komen in dit topic

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:
  • Auteur

Hartelijk dank voor je hulp, Weknow!

Geplaatst:

Ik vindt het echt een heel lief idee, maar voor mij helaas wel heel ver rijden

Geplaatst:

Nu lees ik dit voor het eerst en ik had het, eerlijk gezegd, niet verwacht.

Al mijn geklaag was niet bedoeld om hulp te vragen maar als die geboden word zal ik alle hulp in dank aannemen.

Ik denk dat veel mensen iets tegen cholesterol moeten nemen, maar alhoewel ik er nooit had, moet ik nu 80 mg nemen.

De meeste mensen die ik ken zitten op 10 of 20 mg, een enkele op 40 mg.

Dit maakt dat ik lichamelijk werk vooreerst niet meer kan doen.

Wie er zou komen helpen weet ik wel graag op voorhand want mijn Bazin wil graag voor jullie koken.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Deze morgen voelde ik me heel goed en ik ben met veel moed begonnen een stuk tuin om te doen. Iets te veel moed zoals ik al direct moest ondervinden. De foto laat zien wat ik op drie uren gedaan kreeg en het is niet erg veel. Maar toch al een begin.

2017042912470750731493463554.jpg

Geplaatst:

Weknow was hier en het is goed te zien ook.

Na een dagje hard werken is de ene kant van de tuin omgespit en is al het onkruid weg.

Weknow hartelijk dank vanwege de Bazin en mezelf.

2017050118034269971493654961.jpg

De grond ligt klaar om te zaaien en te planten.

Geplaatst:

Fijn voor je Willy, waar een MTF al niet goed voor is.

Dankjewel Weknow, erg tof dat je dat wilde doen.

Nu lees ik weleens in de klaagbank meerdere klachten van meerdere medeforummers... vrijwilligersbank oprichten om de moestuindagen voor de ouderen en minder validen wat te verlengen?

Geplaatst:

Weknow, TOP!

Geplaatst:

Wauw... daar is behoorlijk wat spitwerk verricht... Toptalentje die Weknow!

Geplaatst:

Zijn er nog klussen te verrichten? Op mijn terugweg van de Tuindagen van Beervelde (vrijdag 12 mei, eventueel zaterdag 13 mei) heb ik misschien nog wel energie over om mij uit te leven op onkruid, om te werken grond etc. Daarnaast kan ik te Beervelde inkopen doen om het plantmateriaal te vervangen dat de vorst niet heeft overleefd.

Geplaatst:
  • Auteur

Wat fijn, Willie, dat je nu (rustig) aan de slag kan.

Weknow: en hartelijk dank!

Geplaatst:

@Goldfish, van Beervelde tot Aalter is nog een klein half uurtje rijden hoor en dan nog helemaal terug naar huis!maar geboden hulp mag je niet afslaan toch? Dus ben je zeker welkom om een stukje om te graven. Het onkruid is er bijna verdwenen omdat ik de kippen er op losgelaten heb en die krijgen alles kapot.

Wat ik ook heel vervelend vind is de onmogelijkheid om me lang te concentreren. Krijg dan steeds zo een druk in mijn hoofd.

Al bij al heb ik nog veel geluk gehad want als ik naar andere mensen kijk met ongeveer dezelfde problemen. ......

Geplaatst:

Op basis van de huidige weersverwachting reis ik vrijdag naar Beervelde, boek ik een overnachting in Hotel Capitole en kom ik zaterdagochtend en een deel van de middag bij u spitten.

Geplaatst:

Dan zal ik de kippen maar weer opsluiten.

En de Bazin verwittigen dat je blijft eten op de middag.

Geplaatst:

De kippen zijn veilig daar ik geen vlees of kip eet. Hun eieren lopen wel gevaar.

Geplaatst:

Wat een super initiatief!

Chapeau voor de vrijwilligers, Willy weet dat er meer mensen gek met je zijn dan van je worden

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.