angela († maart 2025) Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 Ik zoek sporkehout Het kan best zijn dat hij hier in de buurt ook groeit maar ik kan niet zeggen dat ik hem al eens heb gezien? Quote
weknow Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 Sporkehout is een zo onopvallend "gewone" en vanzelfsprekende struik dat je er heel gemakkelijk overheen kijkt...dat is althans mijn ervaring. Lijkt me sterk dat ze bij jou in de buurt, wat zure, vochtige zandgrond in Brabant niet volop voorkomt ook in het wild. Kijk dan in lichtere bosjes of aan bosranden vooral. Ik kocht er een aantal als "bosgoed" bij een kweker van inheemse planten voor hooguit enkele kwartjes per stuk. Maar dat is wortelgoed en dat koop je meestal tussen november en maart. Daar zou ik dus zoeken...kwekers van planten van natuurlijke hagen, bosplanten, wilde inheemse planten. Die van mij was De Linde in Kemmel...beetje ver weg voor jou en alleen in wintertijd verkopend. Maar in Brabant, rond Boxtel enzo, zitten heel veel kwekers, maak me sterk dat je daar niet ergens ook kunt slagen... Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
angela († maart 2025) Geplaatst: 23 april 2017 Auteur Geplaatst: 23 april 2017 Ik had al verkopers gezocht en kan er ook wel vinden alleen ik moet er minimaal 10 afnemen.Maar ik ga inderdaad in de buurt eens goed kijken ik twijfel alleen of ik de boom zou herkennen Quote
Bit Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 als het geen haast heeft, kan ik het een volgende MTFD wel voor je meenemen hoor.Heeft het wél haast, kan je die 10 toch afnemen ( kost niks ) en er 9 weggeven op de MTFD ? Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 23 april 2017 Auteur Geplaatst: 23 april 2017 Het moet wel allemaal in de auto, past er nu al bijna allemaal niet in Ik ga hier in de buurt eens zoeken en anders houd ik je aanbod in gedachten Bit. Quote
Ciska Geplaatst: 25 april 2017 Geplaatst: 25 april 2017 Is het een sierboom of voor speciaal gebruik?Heb hier nog nooit van gehoord Quote
Bit Geplaatst: 25 april 2017 Geplaatst: 25 april 2017 google maar eens. érg algemeen aanwezige struik / boompjes hoor. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 25 april 2017 Auteur Geplaatst: 25 april 2017 Het word aangegeven als een hele goede boom voor bijen en vogels. Quote
speets Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 Maar het is ook een buikpijnstruik: dat 'vuilboom' slaat op het feit dat het laxerend werkt. Paarden kunnen bijvoorbeeld flink beroerd worden als goedwillende buren snoeisel in de wei gooien Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.