Thessa Geplaatst: 4 augustus 2011 Geplaatst: 4 augustus 2011 Oh? Die zie ik niet meer terug na het koken/ontsappen...?Wel die kleine rot pitjes die precies in een kies passen zaterdag ga ik het maar weer eens proberen jam met de hele braam te maken....begin nu toch te twijvellen...ik herinder mij dat ik het eens geprobeerd heb en het heel vies vondt....ik ontsap na die ervaring al voor het 2de seizoen....en nu lukt het in enen niet echt heel gek...zaterdag horen jullie hoe het gegaan is...ik ga de waszak maar gebruiken.... ( zal ze eerst maar even opkoken en dan door de zak persen...kijken wat er achter blijft) Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
geedee Geplaatst: 4 augustus 2011 Geplaatst: 4 augustus 2011 Ik mis hier de alcohol of is dat off topic? Heb namelijk pruimen likeur gemaakt; was vorig jaar goed bevallen met de kerst Volgens mij zal bramen-frambozen likeur ook wel lekker smaken morgen toch eens gaan wandelen met mn mandje. recept: 2 liter eau de vie1 KG suiker(mag wel minder want was iets aan de stroperige kant dus heb hem met kerst ter plekke aangevuld met 50% eau de vie)2 kg blauwe pruimen zonder pit om en om de weckpot vullen met pruimen en suikereau de vie erover gietenna 24 uur omschudden3 maanden laten staan : af en toe omschudden (mijn mobieltje waarschuwde me eens per 3 weken ) Na 3 maanden alles zeven en in fles doen. O ja....De pruimpjes die eruit gezeefd waren, zijn best lekker...ik had de grootste lol na een pruim of 10 De rest in het weekend met ijs opgegeten Quote
Mispel Geplaatst: 12 augustus 2011 Geplaatst: 12 augustus 2011 Hallo iedereen! Ik hou me ook al drie jaar bezig met het maken van confituren, jams en soms gelei. Het is natuurlijk 's leuk om te lezen dat er andere mensen ook eens sukkelen met de zaken waar ik ook mee sukkelde. Wat me wel opvalt is dat iedereen zo veel suiker gebruikt, ik doe 't met minder en ik heb nooit problemen met 'loperige' confituren. Als je voor 1 kg fruit 1 kg suiker neemt, heb je zeker voldoende. Die verhouding 1,5kg suiker voor 1kg fruit vind ik wel heel erg veel. Volgens mij is ie dan ook te zoet en plakt, bij wijze van spreken, je bek in no time dicht. Quote
cees7274 Geplaatst: 8 juni 2013 Geplaatst: 8 juni 2013 ja, ik weet het. Oude discussie. Maar toch; http://glaeserundflaschen.de/Einkoch-Zubehoer/Pektin-21-250-g.htmlHier koop je dus 'pure' pectine. Ga hem zelf ook kopen, nadat ik vandaag 1,5 kg geleisuiker erdoorheen roerde. Ik houd van zoet, maar dit is ergggggg zoet Overigens heel goede ervaringen met glaeserundflaschen. Klantgericht bedrijf dat een dikke pluim verdient! Hopelijk toch iemand geholpen met deze bijdrage Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.