Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

potgrond, klopt dit wel


Aanbevolen berichten

afgestapt van 'zakken potgrond' uit de winkel..

Dat is een generalisatie.

De Fleurella potgrond van Karwei en Gamma kwam er goed uit in een test van de Consumentenbond.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, potgrond het is wat. Ik kocht dit jaar eens de biologische potgrond van Pokon (anders altijd Fleurella). Het ziet er anders uit, alsof er allemaal zaadhulzen in zitten. Kan niet zeggen dat ik er blij mee ben, nog nooit zoveel varenrouwmug (en slecht groeiende planten) gehad.. Een ware plaag, honderden vliegjes ondanks strenge controle elke dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou hier nog even op reageren met een filmpje over de EN-NEN normering voor potgrond.

 

 

In dit filmpje kan je zien hoe potgrond gemeten wordt.

 

Vaak denkt men dat wanneer je een zak van 50l potgrond koopt je hier dan 5 potten van 10 liter mee kan vullen. in werkelijkheid heb je te maken met de zogenaamde oppotreferentie. op deze manier is een standaard voor luchtige bulk producten zoals potgrond. De verhouding is dan 0,88. dus 50L potgrond is werkelijk 44L. dan nog kan er variatie in zitten met transport en de vochtigheid van het substraat.

 

Misschien is het zo allemaal iets duidelijker. Lastige materie wel;)

 

EXTRA: https://www.rhp.nl/nl/oppotreferentie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...