Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ruilijstje Ciska NMM 10 juni


Ciska

Aanbevolen berichten

Ruilijstje,

 

Ik begin vast, ben aan het opruimen neem regelmatig even een kijkje...want er komt nog meer aan zaailingen

 

- lege jampotjes (doos vol)

- lege hak potjes met 123 deksel (stuk of 20 misschien nog wel meer)

Ik kan voor de liefhebber wat broed van oesterzwammen mee nemen? Hier staan ze op koffiedik..

 

Ik heb aan stekken in de aanbieding:

- heemst 1x

- Citroenmelisse 2x

- Rozemarijn 1x (Erny)

- thijm 1x

- bonenkruid (Erny)

- Rode bessen (heb ik voor mijzelf gestekt, maar kan er wel een aantal missen)

- Zwarte bessen

- Tayberry (Erny)

- Japanse wijnbes

- duizendblad (witte)

- kamille

 

Ik heb genoeg gezaaid (sla, andijvie, kolen, kruiden etc) dus zal hier regelmatig posten

Zaailingen:

- doornloze braam (deze heeft zichzelf uitgezaaid)

- Tomaten "ananas noir"

- Tomaat "hellfrucht"

- tomaten bambelo

- helleborus (kwam bij het wieden nog wat kleintjes tegen) roze tinten.

- pepers "oro del equador" is wel flink pittig

-paprika "sweet banana"

- eikenblad sla

- spitskool "filderkraut"

- gele bieten

 

 

Zaden: ik heb vast nog wel standaard zaden over, dus zoek je wat geef dan maar een gil

- Citroen basilicum

- Genovese basilicum

- Peterselie krul

- stamboontjes "purple teepee"

- stamboontjes "maxi"

- Peterselie plat

Waarschijnlijk neem ik mijn zadendoos ook mee...

 

 

Ik zoek:

- zaden goudsbloem

- stekje citroenverbena

- stekje van stevia

- zaden of zaailingen bleekselderij voor in de pastasaus..

- zaden van zinnia ( felle kleurtjes, liefst hoge soort)

- stek keuken salie ( heb die van mij afgelopen najaar iets mishandelt...vond ie niet leuk blijkbaar )

- stek van wilde primula ( primula veris) of zaden..

 

Tot zover eerst..

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Tayberry ziet er dit jaar niet goed uit dus wil daar wel een nieuwe stek van.

 

Rozemarijnstek en bonenkruid ook graag.

 

Misschien heb ik bleekselder voor je, zou die gezaaid hebben maar waar zijn ze nou dan ook al weer?

 

(Citroenverbena staat ook nog op mijn verlanglijst, eventueel voor volgend jaar ofzo.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Loes...was dat een stek die je vorig jaar van mij had gekregen? hier heeft hij de winter jammer genoeg niet overleefd...dus ja heul graag

ja dat stekje. ik heb het plantje beschut weggezet en er de winter niet naar omgekeken. ik dacht eventjes dat het plantje dood was toen het wat warmer werd liep de plant op 1 takje na weer helemaal uit dus ik heb al wat stekjes gemaakt om uit te delen, de eerste is natuurlijk voor jou.

 

salie heb ik misschien ook voor je

Link naar reactie
Delen op andere sites

Superrrr de pupperrrrr

 

Komt ie weer naar huis

 

Salie heel graag...gaf dit altijd aan mijn konijnen...die vonden het heerlijk. Mijn dikbillen halen hun neus er voor op

Net als elk kruid wat een beetje aromatisch ruikt...jammer dan... ze zullen moeten wennen. De bazin heeft droger aangeschaft en heeeeeul wat kruiden

 

Loes als jij nog een bepaald kruid nodig heb voor je kruidentheetjes geef even een gil...ik heb echt van alles! Met dank aan medeforummerssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bia, jou helleborus mini's staan al in een potje.. deze zaailingen komen nu overal boven piepen, na mijn opruim en schoffel sessie van 4 weken geleden...en dan zijn de zaden nog niet eens rijp, want die gaan naar Wino...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Superrrr de pupperrrrr

 

Komt ie weer naar huis

 

Salie heel graag...gaf dit altijd aan mijn konijnen...die vonden het heerlijk. Mijn dikbillen halen hun neus er voor op

Net als elk kruid wat een beetje aromatisch ruikt...jammer dan... ze zullen moeten wennen. De bazin heeft droger aangeschaft en heeeeeul wat kruiden

 

Loes als jij nog een bepaald kruid nodig heb voor je kruidentheetjes geef even een gil...ik heb echt van alles! Met dank aan medeforummerssss

ik ben eigenlijk niet meer bezig geweest met de kruidenthee/muntwater dus ik weet even niet wat nog meer leuk zou zijn. heb je nog goede aanbevelingen?

Een droger is helemaal ideaal met al die kruiden.

 

zaaien helleborussen zich altijd zo hard uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh dit?...

Als je ze net hebt afgeknipt kan ik net zo goed van mijn eigen struik takken knippen. Dacht met jouw takken voorsprong te hebben.

Maar neem er anders maar twee mee.

 

En hoe zit jij nu in de tomaten? Moet ik nog wat achterhouden of kan ik alles uitdelen op de Phof?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh dit?...

Als je ze net hebt afgeknipt kan ik net zo goed van mijn eigen struik takken knippen. Dacht met jouw takken voorsprong te hebben.

Maar neem er anders maar twee mee.

 

En hoe zit jij nu in de tomaten? Moet ik nog wat achterhouden of kan ik alles uitdelen op de Phof?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deel maar uit...zit ruim...erg ruim in tomaten.

Maar bij Bia wilde het niet lukken, wacht haar antwoord even af anders.

 

Ja zijn gewoon stekken van 6 weken geleden, komt nieuw blad aan en onderaan al vorming van "wortelweefsel" ben de naam ervan ff kwijt..

Hoeft niet hoor.....dan houd ik ze zelf...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ciska,

 

De vier afgesproken tomaatjes van jou is voor mij voldoende: waspinicon, cherry fall (hangingbasket tomaatje), gardners delight en de gewone ananas tomaat. Ik denk dat ik mijn tomaatjes redelijk aan de praat heb nu, behalve misschien een paar. Buiten tegen de zuidmuur gaat beter dan in de kas.

met groene groet,

 

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Erny...nee heb het even opgezocht...bedoelde "callus" dit vormt zich aan de voet van de stek...hieruit ontstaan de wortels...je ziet het vaak bij verhoute stekken..

 

@ Bia. Gelukkig maar.....anders was het inderdaad een dramatisch jaar.. geworden wbt de tomaten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...