Ga naar inhoud

Mini tomaten, Tiny Tim, Minibel. Binnen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb hier een aantal Tiny Tim en Minibel tomatenplantjes staan. Nu had mijn oma vroeger altijd een moestuintje maar woont ze helaas in een aanleunwoning. Ze is niet meer zo goed te been. Ze heeft een mooie grote dicht balkon (Balkon met ramen erin). Hier kan het dus lekker warm worden.

Zijn deze tomatenplantjes geschikt voor bij haar op het balkon te plaatsen? Ik denk dat ze het heel leuk zou vinden als ze één of twee van deze kleine plantjes op haar balkon kan zetten. Wel zou ik het jammer vinden als het op voorhand gedoemd is te mislukken, zou teleurstellend zijn.

Iemand die me hier iets meer over kan zeggen? Eigenlijk heeft ze natuurlijk een soort serre. Wel is het zo dat de deur bijna altijd open staat naar het balkon. Het is dus kamertemperatuur.

Wat voor potmaat hebben de planten nodig? Ik kan niet van haar verwachten dat ze gaat verpotten.

Gr.

Geplaatst:

Wat leuk! Ik denk zeker wel dat dat gaat lukken, en dat je oma daar veel plezier aan heeft. Geef je er toch ook gewoon ene fles voeding bij, dan kan ze ze ook nog bijmesten.Ik heb die in een grote maat bloempot staan (28cm) Ik heb ze dan wel gewoon op de veranda,da's wel overdekt ,maar niet zo warm als in huis.

Geplaatst:

Ik denk ook dat dat zal lukken en ik vind het een leuk project voor je oma.

Op tomatoville zijn er veel mensen die binnen tijdens de winter red Robin kweken. Dus die variëteit zou ook een aanrader zijn. En in de zomer lukt het vast.

Geen idee van potmaat maar kan vrij klein, denk ik.

Geplaatst:

Top! Dit dacht ik ook al, ze zijn al iets over gepot naar een maatje groter. Wel zoek ik nog echt een potmaat die hanteerbaar is maar niet te klein. Als iemand hier meer info over kan verstrekken hou ik me zeker aanbevolen.

Geplaatst:

Hier al op het forum gezocht ? Rechtsboven bv de woorden 'potmaat tomaten' invullen en je krijgt een aantal topics die die vraag behandelen.

Geplaatst:

Leuk dat je meedenkt ja! Ik teel zelf ook tomaten in potten dus ik kan er wel over meedenken. Ik heb ook gezocht maja dit gaat allemaal over grote planten en niet de mini plantjes. Toch bedankt.

Geplaatst:

die kleine plantjes hebben inderdaad niet zo'n grote pot nodig.

gewoon een pot pakken die jou geschikt lijkt. als er later toch een grotere pot nodig is kan je altijd nog voor haar overplanten.

lukt het je oma wel om regelmatig water te geven? anders is dat ook nog iets om over na te denken, grotere pot houd meer water vast. of een watergeefsysteempje.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...