Jump to content

Wat zou dit zijn?

jootje

Recommended Posts

Ik heb dit als klein plantje gekregen van iemand die ook niet meer wist wat het was. Ik had zoiets van, dat is komkommer of courgette. Nu weet ik het niet meer, op internet gezocht en dan lijkt het op augurk......maar zou ook zomaar een snack komkommer kunnen zijn? Er zitten veel van dit soort minidingetjes aan en veel bloemetjes.

images-(3)62991372003457.jpg

Iemand het verlossende antwoord?

lijkt ook veel op sierkomkommer, die kunnen vrij jong al heel veel stekeltjes hebben.

Hmmm inderdaad, mijn gurken hebben ook stekeltjes maar dit is wel erg stekelig.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Heel veel bloemetjes duidt conform mijn ervaring echt wel op augurk.

Bij augurk (buiten)zitten soms op 10 cm wel 5 bloemetjes.

En inderdaad zijn de vruchtjes al gelijk "stekelig".

Mijn komkommer (en verleden jaar de snack-komkommer) is echt niet zo stekelig daarbij zit er minimaal 20cm tussen de bloemaanzetten. (kas)

Een en ander kan natuurlijk per soort ook weer verschillen.

In dit geval zal het waarschijnlijk afwachten worden.

Ik ben het met Guus eens, de mijne ziet er precies zo uit. Ik heb komkommer zaadjes gezaaid. Komkommers blijven dit formaatje houden, dan sterven ze af. Ik hoorde van iemand dat je vanuit een zaadje niet zoveel kans hebt, dat je beter geënte komkommers kunt kopen. Ik balen, er zit al zoveel liefde en arbeid in. Hij is evengoed 2,5 meter geworden, is getopt en gaat nu opzij.

Bij mij sterven sommige vruchtjes af maar uit sommige groeit gewoone komkommer, vandaag een geoogst 600 gram.

Ik heb ze zelf gezaaid in mijn kas en ze groeien aan draden in de nok van de kas

Gr

Omdat het kan.

• 3 weeks later...

Ik heb net twee komkommers geplukt en ernaast liggen enkele van de gisteren geplukte augurken.

Augurken hebben over het algemeen meer en nadrukkelijkere "stekels", ik zou er een afhalen en proberen, het verschil in smaak moet uitsluitsel geven. Trouwens komkommers en augurken die te lang aan de plant hangen gaan bitter smaken (vaak ook te zien aan het wittige vruchtvlees), dus tijdig testen.

resized_208_2b3f9ee9cbc5aac04e3bcfb0c0542322.jpgresized_208_7e459550b9acdeb73d37c91e90f49f75.jpg

Nou, ik heb hem eraf gehaald en doorgesneden, en het is echt een komkommer! met stekels, maar wel een komkommer! Leuk! Maar eerlijk, ik had nog nooit komkommer met zulke ( scherpe) stekels gezien! Teveel gewend waarschijnlijk aan de keurig rechte gladde komkommers uit de supermarkt! Hoewel mijn vader vroeger ook komkommers had, dat waren vaak lekkere kromme, maar echt geen stekels, is het soort denk ik?! In ieder geval bedankt, ik ga hem zo lekker uit het handje opeten!

jootje ik denk voor 99% dat t augurken zijn. zie nu je foto en denk verrek dat lijken mijn courgettes wel................... nou manlief ging dus even onder de struik zoeken of er toevallig nog een kaartje stond en ja hoor............. augurk, cucunis sativus. vond ik er gister 6 vandaag zagen we er weer meer. stekelig dat die krengen zijn dus met een handschoen er een afgehaald om eens goed te bekijken. ga morgen potten kopen en de augurken proberen in te maken. lachen he dacht echt t weekend met courgettes te maken te hebben tot ik nog es goed keek en er toch een aantal verdacht veel op augurken vond lijken, maar er zit me een joekel bij dat lijkt wel de maat komkommer. prroest.