Ga naar inhoud

Aankondiging: forumonderhoud 7 juni [Afgerond]

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In de ochtend van 7 juni vindt er onderhoud plaats aan het forum. Vanwege het vernieuwen van ons contract is het noodzakelijk om te verhuizen van onze oude server (5 jaar geleden) naar een server met nieuwere hardware en resources.

Wat: Het betreft een interne verhuizing / migratie van onze data.

Wanneer: 7 juni tussen 9:00 en 12:00

Gevolgen: Forum tussen 9:00 en 12:00 in onderhoudsmodus (niet mogelijk om (prive)berichten te lezen/plaatsen)

Geplaatst:

Migratie forum geslaagd.

Mochten er nog dingen niet goed gaan, dan hoor ik het graag.

Komende maand worden er nog een aantal kleine wijzigingen doorgevoerd (waaronder de verplichting om een cookie melding weer te geven )

Geplaatst:

Ik zag em, en ik dacht: dat bericht is straks verdwenen.

Zou het kunnen zijn dat moderators wél toegang hebben (in dit geval tot de oude omgeving) tijdens onderhoud, en gewone forumleden niet? Ik zag namelijk om een uur of twaalf geen enkel bericht van een gewoon forumlid.

Over de migratie: ik heb nog geen probleem gezien. Blogs, incl. foto's doen het ook.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

@Jorieke123 en @henkg : het forum stond op onderhoudsmodus, maar moderators kunnen wel gewoon inloggen. Doordat de adresgegevens achter de domeinnaam ook gewijzigd zijn, zag je tijdelijk nog de oude versie van het forum.

@Erny: klopt, er was iets van vertraging. De systeembeheerder had zich verkeken op de hoeveelheid data die hij moest verhuizen, jullie uploaden flink wat foto's Daarbij komt dat ook de adresgegevens achter de domeinnaam gewijzigd zijn. Het kan enkele uren tot een dag voordat die nieuwe adresgegevens bij internetproviders verwerkt zijn. Zonder er een al te technisch verhaal van te maken: je zag nog het oude forum, terwijl het nieuwe ook al draaide (en andere mensen daar wel al op konden).

Geplaatst:
Migratie forum geslaagd.

top!

Komende maand worden er nog een aantal kleine wijzigingen doorgevoerd (waaronder de verplichting om een cookie melding weer te geven )

kan je dat niet "vergeten"?

Geplaatst:
Ik zag em, en ik dacht: dat bericht is straks verdwenen.

Zou het kunnen zijn dat moderators wél toegang hebben (in dit geval tot de oude omgeving) tijdens onderhoud, en gewone forumleden niet? Ik zag namelijk om een uur of twaalf geen enkel bericht van een gewoon forumlid.

Over de migratie: ik heb nog geen probleem gezien. Blogs, incl. foto's doen het ook.

Bij mij stond er dat er onderhoud was tot 12 uur, dit werd stiekem later . Daarna kon ik weer inloggen.

Geplaatst:

@Robo Helaas heb ik dat lang volgehouden, maar ik kreeg vorige week een email van Google met de mededeling dat we een cookie melding moeten weergeven. Doen we dat niet dan worden we uitgesloten van Google Adsense, waar we afhankelijk van zijn om het forum financieel draaiend te houden. Gelukkig ben je er met 1x klikken vanaf en ik zal er alles aan doen om het minimaalste van het minimaalste er door te krijgen (wordt gecontroleerd door Google).

Geplaatst:

Psst... voor de meests browsers is er een add-on/extentie die de meldingen voor je weg klikt. I don't care about cookies.

Alleen gebruiken wanneer je toch al alle cookiemeldingen wegklikt of naast het gebruik van andere hulpmiddelen om de voor jou ongewenste cookies te weren.

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Zoals jullie waarschijnlijk al gezien hebben: ik heb inmiddels zo'n vervelende cookie melding geplaatst. Eens kijken of google die goedkeurt...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...