Aluapje Posted June 3, 2017 Posted June 3, 2017 De gezaaide vollegrond-komkommer Akita F1 doet het goed en vormt ook al veel (vrouwelijke) bloemen. Ik weet dat er soorten zijn die geen bestuiving nodig hebben maar hoort deze daar ook bij? Is er iemand die dat weet of deze al eens gezaaid heeft? Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak
Aluapje Posted June 3, 2017 Author Posted June 3, 2017 Dat klopt. Maar als er weinig mannelijke bloemen komen, verdorren de vrouwelijke zonder uit te groeien tot komkommer. Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak
Frans Posted June 3, 2017 Posted June 3, 2017 Jouw komkommer is een F1 hybride Aluapje en daarom kun je er gerust van uit gaan dat hij parthenocarp is. Parthenocarp wil zeggen dat hij zonder bevruchting zaadloze komkommers produceert. Uitleg parthenocarp :https://nl.wikipedia.org/wiki/Parthenocarp Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
RobO Posted June 4, 2017 Posted June 4, 2017 gevonden linkjeze is all female dus geen bestuiving nodig Quote
Aluapje Posted June 10, 2017 Author Posted June 10, 2017 Sorry voor de late reactie. Dank jullie wel voor de info. Dan ben ik benieuwd. Tot nu groeit er nog geen enkele komkommer uit de bloempjes, ze verdrogen maar niet door gebrek aan water. Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak
Aluapje Posted June 12, 2017 Author Posted June 12, 2017 En ja hoor, de eerste komkommertjes komen eraan!! Superleuk!Iedereen bedankt voor het meedenken. Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak
Recommended Posts