Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn lieve, prachtige hop die eerst met geen tien paarden tegen te houden was, is nu gestopt met groeien. Hij heeft inmiddels (op sommige stengels) blad me een wat bruinige rand.

In totaal is hij nu een meter of drie denk ik. Vorig jaar ging hij gewoon door, maar nu heeft meneer een pauze (hoop ik) ingelast. Er zit verder geen ongedierte op, voor zover ik heb kunnen zien. Sommige bladeren zijn ook gewoon nog goed groen zonder bruine randen. Het is na de 'storm' en regenbui van onlangs gebeurd, dus daar lijkt het niet aan te liggen.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Of wat ik kan doen om hem weer blij te krijgen? Hij krijgt genoeg water en zon en was ook echt in eerste instantie superblij en enthousiast. Nu dus niet meer zo.

IMG935671231497718440.JPG

IMG935747841497718443.JPG

IMG935968211497718447.JPG

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

Ach jee. Ellende in de tuin zie ik. Maar wat schrijf je toch leuk Spitskool! Elke x weer een genot om te lezen. Niet dat daarmee het leed van je hop voorbij is, want verder dan hop paardje hop kom ik helaas niet.... succes!

Geplaatst:
Wat heb je aan bemesting gedaan?

Goede. Dat was een 8-8-8, maar wel uit de losse pols. Hoogstwaarschijnlijk teveel losse pols. Hoe kan je een teveel aan mest goedmaken?

@Mellie Dank je!!

Geplaatst:

Wellicht wat stikstof (bloedmeel bijvoorbeeld) geven? Ik heb als hobbybrouwer 3 soorten Amerikaanse hop en ook daar zijn de bladeren dit jaar niet heel erg mooi.

Rond half juni gaat hop vanuit de oksels zijtakken aanmaken en stopt de groei naar boven ook. Ik haal om schimmels te voorkomen ook de onderste bladen tot zo'n 60 cm weg.

Geplaatst:

Drie soorten nog wel, Wow!

En: goede tips. Extra stikstof (uit de losse pols?) en veel water. De hop gaat op een nieuw dieet. Ik zal over een tijdje nieuwe foto's plaatsen hier. Hoop dat het werkt!

Geplaatst:

Ja erg blij mee en ze kunnen 5 meter de lucht in, dat vond ik genoeg.

Heb Cascade, Centennial en Willamette bij de speciaalbierdrinkers vast wel bekend.

Prima biertjes mee gebrouwen

2d3ab98e0481cb75352b52747e1f2636.jpg

Geplaatst:
Heb Cascade, Centennial en Willamette bij de speciaalbierdrinkers vast wel bekend.

Dat zegt mij niks Jeroen76, maar die schollevaar van jou had ik op een dag als vandaag best willen proberen. Ik gebruik zelf de hop niet voor bier, maar (de bellen) voor brood en thee. Het schijnt dat je de jonge bladeren en de scheuten ook kunt eten, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...