Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Foto's van: je oogst

Featured Replies

Geplaatst:

Oogst van vandaag. Toen begon het te regenen, ervoor had ik geen tijd.

De Mooli radijs: heel moeilijk voor mij om te kweken. Maar ik heb 2 grote en 2 kleinere geoogst. En een paar opgevreten.
Het is niet makkelijk om grote radijs te krijgen. Steeds worden ze aangevreten. Ook nu weer, ik vond 12 Kasplatruggen en een klein slakje.
Afgedekt met gordijn, maar ze kruipen er toch onderdoor.

20250909_170131.jpg

20250909_172152.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

IMG_1769.jpeg

Peachadews, Aji crystal blanco, üç burun, purple fish pepers en wat soorten tomaatjes.

Geplaatst:

Oogst van vandaag…😋

Verschillende foto’s van dezelfde oogst.. omdat ik foto’s ervan maken ook zo leuk vind....😍🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌻🌱

IMG_5662.jpeg

IMG_5660.jpeg

IMG_5651.jpeg

IMG_5650.jpeg

Geplaatst:

Weer bonen geoogst. Het begint nu wat minder te worden. Geen hele bak vol meer. Tot de helft gevuld, al lijkt het hier op de foto minder.

20250910_193239.jpg

Geplaatst:

Mijn oogst vandaag. Er hangen er nog meer bonen aan die nog groeien. Een paar was ik vergeten, dus waren super lang.

De mooiste blaadjes waterspinazie geoogst, de andere weggedaan. Volgend jaar vroeger zaaien.

20250910_151938.jpg

20250910_180525.jpg 20250910_181943.jpg

Geplaatst:

IMG_1785.jpeg

De eerste habanero lemon en wat purple fish. de rest van de purple fish is al gesneden om te drogen voor chilivlokken.

Geplaatst:

Oogst vandaag.

4 Soorten sla, snijselderij, peterselie, bieslook, Espelette peper, Puntpaprika, komkommers en augurk, Datolime tomaat, Rondobella tomaat, Resi kers tomaat.

20250911_181458.jpg

Geplaatst:

Ik heb de appeltjes geoogst van mijn appelboompje in emmer op mijn dakterras…😋 word ik altijd blij van!! 😍🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌻🌱

IMG_5664.jpeg

IMG_5575.jpeg

Allemaal overbelaste “ gestutte” takken mogen nu “ bijkomen” 😬

En toch maar wat inkorten denk ik…🤔

IMG_5667.jpeg

Met de andere oogst van vandaag 😊😋🌱👩‍🍳🌱🌻🌱

Geplaatst:

Hier is het ook appeltjesdag! Vandaag de Rode van Boskoop, Groninger Kroon en wat Cox geplukt. Bij elkaar zo'n 10 kilo. Er hangt denk ik ook nog tien kilo Cox, Jonagold en Schone van Boskoop, die oogst ik de volgende ronde. Nu eerst schillen en invriezen. Leuk, dit is het eerste jaar dat we echt wat oogst hebben!

PXL_20250912_124114138.jpg

Geplaatst:

Komkommers geoogst

20250912_113848.jpg

En paprika's geoogst

20250912_160854.jpg

Geplaatst:

IMG_1830.jpeg

Kozula 134 en white seaman

Selectie pepers

IMG_1831.jpeg

Geplaatst:

Weer zo'n 5 kilo tomaten, wat snijbonen en paprika erbij.

En net toen ik naar huis wilde gaan begon het te hozen, dus ik zit nu nog even te schuilen in mijn kasje

20250913_130056.jpg

20250913_130554.jpg

Geplaatst:

@Dahli Ik heb niet echt gewogen maar het moet toch wel zeker 100 kilo zijn tot nu toe. Ik heb voor de hele winter tomatensaus in potten en ook nog een zooi Chineesbakjes met tomatensaus in de vriezer omdat ik geen potjes meer had... We eten iedere week tomatensoep en ik deel maar uit, en het eind is geeneens in zicht, zeker in de kas komen er nog een zooitje tomaten aan.

En op dit moment ben ik ook weer zo'n 10 kg aan het wegwerken tot saus

Volgend jaar wat minder tomatenplanten en wat meer variatie in de tuin !

O en ik had in mijn kasje 18 tomatenplanten :

4 Paolo, 4 crimson crush, 4 San marzano, 4 romanova en 2 Marmande vleestomaten.

Buiten stonden er ook wel een stuk of 20 her en der in de moestuinbakken en nog 4 aardappelkweekzakken met cherrytomaatjes.... Veeeeeeel te veel dus

20250914_131949.jpg

aangepast door driepinter

Geplaatst:

Hier ook weer een prachtige oogst! Superblij met mijn mais! En met de frambozen!

IMG_9370.jpeg

Geplaatst:

De oogst van gisteren en vandaag.

IMG_8381.jpeg

IMG_8382.jpeg

Met de gespaarde tomaten van de afgelopen week is er genoeg om morgen tomatensaus arrabiata in te maken. De vijgen staan inmiddels al te trekken in de siroop. Die gaan ook morgen de potten in.

Geplaatst:

Oogst vandaag.
NZ spinazie, wortels, pepermunt, snijbiet, 2 soorten kool, aubergine 3 kleintjes, stambonen, slabonen, spekbonen, snijbonen, courgette.
En alles behalve courgette en wortel weer geblancheerd.
Morgen verder, er is nog meer, pfff.

20250914_132258.jpg

20250914_160624.jpg

Geplaatst:

Deze was ik vrijdag nog vergeten te plaatsen. De basilicum die ik had geoogst voor de pesto.

20250912_092733.jpg

Geplaatst:

IMG_1893.jpeg

Tomatenronde en wat bloemen

Geplaatst:

Vanwege de wind maar vast vier kweeperen geoogst. Hingen er vijf aan een dunnere tak! Ze zijn prachtig dit seizoen, en -zoals mijn kleinzoon zou zeggen: - superdupermega !

Met z’n vieren wegen ze 1800 gram. Genoeg voor al veel potten gelei! 😊 happy Jo

IMG_9394.jpeg

Geplaatst:

Oogstje van vandaag : wegens de harde wind op mijn dak de bijna rijpe Maya tomaten er vast afgehaald zodat de takken niet breken…😬🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌻🌱

IMG_5682.jpeg

aangepast door Vrouwholle

Geplaatst:

IMG_1907.jpeg

IMG_1908.jpeg

Oogst is een groot woord, aangezien de wind heeft gezorgd voor deze voortijdige pluk danwel raap… de kweeperen lagen allemaal op de grond, heg, enz. En beduidend minder mooi dan bij @jootje ze hadden nog wel even mogen groeien…

De appels heb ik maar geplukt, want deze staat in een pot op de steiger. Was bang dat anders alles in de sloot zou eindigen. Zijn ook niet zo veel appels meer.

Geplaatst:

Spekbonen geoogst, paarse en groene. Ik had nog pepers willen oogsten, maar toen regende het alweer flink.

20250916_110932.jpg

Geplaatst:

Heel veel basilicum geoogst. Ik heb 1 plant bovenin vergeten/ verwaarloosd, maar degene die voor de tomaten stonden om hun smaak te geven en de tomaten dus weggehaald had vanwege neusrot en Phyto die deden het goed. Die geoogst.
Verder Rucola Ruca die voor de 4e keer gegroeid was. Nu weggehaald, omdat ze er nu wat slechter eruit ging zien met wat luis, hoewel de meeste nog hun best deden. Slechts 2 plantjes die in bloei stonden, echt een goede Rucola, neem geen ander meer.
En wat wortels en tomaatjes.
Morgen weer verder, weer veel regen hier.

20250916_140113.jpg 20250916_140107.jpg

20250916_140746.jpg 20250916_155441.jpg

Geplaatst:

Oogst van vandaag 😊

De eerste Palermo punt paprika…helaas helmaal aangegeten door de slakken…😞

🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌻🌱

IMG_5689.jpeg

En wat mooi gekleurd druivenblad geoogst en in glycerine/water mengels gezet om eens te kijken hoe dat gaat ipv gewoon drogen….🤔🤞

IMG_5688.jpeg

Geplaatst:
19 uren geleden, Petrasmoestuin zei:

Jij hebt ook lekker veel bonen zie ik @Gitta En wat een mooie grote! Welke heb jij ? Mooi voor de winter!

Blauhilde en de spekbonen van de mm.

Ik heb 2 komkommers en 2 kleine courgettes die klein blijven geoogst. Verder nog een aantal pepers.

20250917_094323.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.