Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Foto's van: je oogst

Featured Replies

Geplaatst:

IMG_2268.jpeg

Tomaatjes kweeperen van de grond, test hangt nog in de boom, rucola, wat kruiden en een omhoog gedrukte radijs door familie mol die het met 1 minder moeten doen. Mol gemold.

Geplaatst:

Een heel klein bloemkooltje, wat Mooli radijs, tomaatjes, heel veel sla (3 soorten), Baby pompoen 930 gram.
De andere pompoenen zijn nog niet klaar. Ik hoop dat het nog gaat lukken.
En de druiven van mijn buurvrouwtje ontvangen. Muskaatdruiven, heel lekker.

20251002_172634.jpg

Geplaatst:

Waarschijnlijk laatste boontjes IMG_2279.jpeg

Snel geplukt en in de stoof erbij

Geplaatst:

Nog wat pepers en een paprika geoogst

20251002_133426.jpg

Geplaatst:

Ik wou alleen wat wortels oogsten voor het lekkere recept van vanavond. Toen gelijk de vele NZ spinazie eruit getrokken en in huis alle blaadjes geknipt (wat een werk!) Ook pepermunt geknipt en snijbiet en een Espelette peper eraf gehaald die rood was geworden. De snijbiet en NZ spinazie zat helemaal verstrikt. Volgend jaar niet zo breed zaaien, want ik vond 3 rupsjes en een slakje.
Morgen alles blancheren.

20251003_134134.jpg 20251003_134139.jpg

20251003_134346.jpg 20251003_140034.jpg

Geplaatst:

Ik had een winterwortel nodig voor het recept van vanavond, maar kijk, dit is niet veel. Ik hoop dat ze nog beter worden. In een hoek met wat minder zon denk ik.

De UK pompoen moest ik weghalen, die was al halverwege gescheurd vanwege de storm hier. Vannacht was het zeil van de tafel gewaaid met bloempot en al en dat onder een overdekt gedeelte. De bloempot was nog heel.

En nog wat sla geoogst, geen foto van genomen.

20251004_165447.jpg 20251004_174331.jpg

Geplaatst:

De appels van mijn 2e mini appelboompje in pot geoogst…heel tevreden met de opbrengst 👍😊🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🎃🌱

IMG_5914.jpeg

Geplaatst:

Een schaal met salade, winterpostelein en tatsoi + een vensterbank-gerijpte Aretxabaleta. En oogst van @Mellie , heerlijke pepers. Daarvan ook de zaden geoogst. Het geheel is een lekkere salade geworden.

IMG_8509.jpeg

Geplaatst:

IMG_2488.jpeg

Jaaaaa toch nog een laatste vijg. Hij smaakte lang niet zo lekker als een zomervijg, maar 100000 x lekkerder dan de winkelvijgen. Heerlijk!

Geplaatst:

Nog een mooi oogst schaaltje met komkommers, courgettes, pepers, aubergines, bonen en een paprika.

20251007_134529.jpg

Geplaatst:

Zojuist nog bonen kunnen oogsten. Ik blijf toch nog elke keer bonen eraf halen. Geheel tegen verwachting in!

20251007_184133.jpg

Geplaatst:

IMG_2534.jpeg

IMG_2535.jpeg

Heel veel tomaten en capsicum geplukt.

Geplaatst:

Zojuist nog wat tomaten en tomaatjes geplukt.

Nu nog sorteren en dan degene die nog niet 100 % rijp zijn in de fruitschaal tussen de bananen en appels leggen voor een paar daagjes.

tomaten.jpg

Geplaatst:

Mega trots op deze geoogste winterwortel! Zo mooi en groot is mij niet eerder gelukt. 🥕🥕🥕

20251001_183934.jpg

Geplaatst:

Heel veel andijvie, geen foto gemaakt, tuinkers en 2 soorten sla eruit moeten halen vanwege meeldauw. Zo/ 4/5 weggegooid en de middelste blaadjes bewaard.

Ik had 6 plantjes bij elkaar gezet en als je niet op tijd oogst, dan krijg je dit met de vele regenbuien.

20251008_162850.jpg

Geplaatst:

Wat jammer @Petrasmoestuin

Bij jullie blijkbaar veel meer regen dan hier. Vorige week zaterdag is bij ons 35 mm gevallen volgens de regenmeter. Daarna zo goed als droog. 'S nachts een keer 3 mm en afgelopen nacht 1 mm. Verder droog met zon en wolken.

Ontopic:

Een aantal pepers en paprika's geoogst. Lemon drop pepers, 1 piquillo paprika en 1 spaanse punt paprika.

20251009_085829.jpg

Geplaatst:

De aller eerste vijg ooit! Happy Jo😊

IMG_9722.jpegIMG_9723.jpeg

Geplaatst:

De allerlaatste bonen en frambozen. De frambozen zijn gelijk mijn mond ingegaan! 💚

20251012_124031.jpg

20251012_123734.jpg

Geplaatst:

In de kas rijpt het spul nog steeds af.

PXL_20251013_114302866.jpg

Geplaatst:

Voor de paprikaatjes ligt de oogst uit de voortuinbakken (waar ik kleine kasjes van gemaakt heb die wel nu met deze temp dag en nacht open staan) … de tomaatjes gaan daar nog heel goed en ik zag zelfs nieuwe bloemetjes…😊🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🎃🌱

IMG_6003.jpeg

Geplaatst:

Wat snijbiet en NZ spinazie nadat ik de planten eruit heb gehaald vanwege plaagbeestjes. En de Pepermunt die ging woekeren, ook daar tussen vond ik 2 rupsen.
De 3 grootste herfstraapjes eruit gehaald en gelijk 7 rupsen. Het lukt mij niet om dit soort groente te oogsten, was al blij dat ze nu heel zijn. Staat onder gordijn, maar de rupsen hadden zich in de grond verstopt.

En 1 rode peper.

20251013_174944.jpg

Geplaatst:

Een UK pompoen. Een heb ik nog even laten hangen, die komt er van de week nog even bijstaan. Dan heb ik 4 Baby en 3 Uchiki Kuri pompoenen.
De Hercules flespompoenen liggen en hangen nog en 3 Muscaatpompoenen.

Diverse sla geoogst voor vanavond.

20251014_185616.jpg

20251014_185733.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

IMG_2675.jpeg

Pepers geplukt en toch nog wat tomaatjes. Plant gerooid. Links voor de tomaten de 2e bijna rijpe Malawi peppadew. Vind het een heel leuke vorm. De eerste had ik mee naar Gouda. Ik laat ze nog iets verder rijpen en dan proeven.

Geplaatst:

Oogst van mijn dakterras ; de balkontomaten zijn allen tot rode blos buiten aan de plant gebleven en binnen gewoon (in mandje waarin ik ze verzamelde) rood geworden…de laatste nu bijgevoegd… paar nog groen aan de plant dus ik ben heel tevreden 👍😊

De grote vleestomaat was de laatste in mijn kasje en werd daar aan de plant mooi rijp.👍😊

De mini pompoentje zijn zo klein dat ik die voor de sier laat is ook oké👍😊 Wel beter mijn best doen op pompoenen volgend seizoen🤔

Die kleine rode zijn de sweety’s van mijn balkon… toch nog ondanks de de Tom. Ziekte die gestopt leek…die plant nu gerooid. Morgen verder want weer motregen.🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🎃🌱

IMG_6053.jpeg

Geplaatst:

Nog snel 2 soorten spinazie binnengehaald, die bekogeld werden door bladeren en eikels van de eikenbomen en ook aangegeten door slakken. Die vind je niet zo snel tussen al die bladeren en eikels.
Ook 3 soorten snijbiet, ook grotendeels aangegeten door slakken, behalve 1 snijbiet die al grote bladeren had en naast mijn bonenkruid stond. Maar van de Egyptische ui of snijselderij trekken ze zich niets aan.

20251015_180357.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.