henkg Geplaatst: 21 september 2022 Geplaatst: 21 september 2022 Zonet mijn appeltjes geplukt: Links: Rode Boskoop, rechts Schone van Boskoop. Elk ca. 25 kg (op de gok). Beide van laagstam. De Elstar (en stoofpeer Gieser Wildeman) ga ik zeer binnenkort ook plukken. Daarna ook een wat uitgebreider verhaal hierover, in mijn blog. 9 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Arja Geplaatst: 21 september 2022 Geplaatst: 21 september 2022 De paarse broccoli had ineens veel kleine bloemhoofdjes, dus die gingen in de pan. 5 Quote
jootje Geplaatst: 23 september 2022 Geplaatst: 23 september 2022 Eigenlijk had ik deze oogst al een tijdje. Elk seizoen gaat er als ik iets in de vriezer doe, een zakje in waar ik opschrijf: roerbak. zo tegen het eind van het seizoen zoek ik al die zakjes bij elkaar, mix ze snel in bakken, en doe dan de gemixte groente in zakjes van 400 gram. Roerbakgroente dus. Erg veel plezier van de komende winter! 😀 6 Quote
jootje Geplaatst: 23 september 2022 Geplaatst: 23 september 2022 Vandaag een dagje tuin gedaan, en bizar veel geoogst. Ik heb stiekem vast een zoete pieperplant geoogst…en er zat dus bijna een kilo aan. Zo happy mee! Nog niet eerder had ik zo’n oogst! En ls je bedenkt dat ik nog 8 planten heb staan, en thuis ook 8 verdeeld over twee kuipen…..😀 Dacht ook even een pastinaak te oogsten. Ben er en aardig tijdje mee bezig geweest om hem heel uit de grond te krijgen. Het ding weegt 1400 gram. Ook een joekel van een koolraap, pompoen ( naakt zadig) spercibonen, courgettes , wortels , koolrabi en wat bieten! Echt idioot veel oogst dus! bofkont ben ik! 13 Quote
fre3ke Geplaatst: 23 september 2022 Geplaatst: 23 september 2022 (aangepast) Prachtige oogst @jootje! Hier de laatste tomaatjes, wat pepers. En ik heb me een breuk gesjouwd aan vijf van die 80-cm pompoenen. De grootste was zelfs 90 cm en bijna niet te tillen. Ik liep te kreunen alsof het vrouwentennis was. Volgend jaar alleen kleine pompoenen! 23 september 2022 aangepast door fre3ke 8 Quote
jootje Geplaatst: 23 september 2022 Geplaatst: 23 september 2022 Jij ook een topoogst, Fre3ke. gaaf die pompoenen. Dat kleine lichtgroene pompoentje, welke is dat? hier volgend jaar ook alleen kleintjes…..😊 Quote
fre3ke Geplaatst: 23 september 2022 Geplaatst: 23 september 2022 (aangepast) @jootjedat is Yukisgeshou, een heel fraaie kabocha pompoen, heerlijk om te grillen. Edit: de zaden waren van Jansen Zaden, maar ik zie ze daar niet meer in de verkoop Op een Duitse website zijn ze nog wel te koop. Dat zal een batch van vorig jaar zijn. 23 september 2022 aangepast door fre3ke Quote
acpronk Geplaatst: 23 september 2022 Geplaatst: 23 september 2022 Mooie oogsten, hier iets minder. Pepers sarit gat en kil Biber. Theekruiden citroenverbena, honingverbena en stevia. De takjes worden gebruikt om te stekken, de bladeren gedroogd. Mini mais. 5 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
jootje Geplaatst: 23 september 2022 Geplaatst: 23 september 2022 Fre3ke, zag inderdaad bij Jansen die pompoen, zo op google even. En inderdaad iets van een Duitse site. ik heb de naam opgeschreven, kom hem nog wel tegen. Ga niet maar 1 zakje zaad bestellen zeg maar! thanks in ieder geval! 😀 Quote
Mellie Geplaatst: 24 september 2022 Geplaatst: 24 september 2022 Zij verzenden voor €19,50 naar Nederland Beetje jammer. Quote
fre3ke Geplaatst: 24 september 2022 Geplaatst: 24 september 2022 Op de site van Jansen staan veel andere blauwe Maxima-pompoenen, daar zou ik dan wat van kiezen. @Mellie, jij hebt van mij een plantje van deze soort gekregen. Bij jou door slakken opgegeten. Beetje jammer 😂. Quote
Ruderalis Geplaatst: 24 september 2022 Geplaatst: 24 september 2022 Laatste oogst van dit seizoen op nog wat Reapers na, 5 Quote
Mellie Geplaatst: 24 september 2022 Geplaatst: 24 september 2022 @fre3ke extra jammer… die rotslakken ookDe oogst van de dagGrote adjumas ook. Hoe langer je ze laat hangen, hoe meer oranje ze kleuren. Beetje zomerzon oranje. Vind dat een heel sympathieke kleur 6 Quote
acpronk Geplaatst: 24 september 2022 Geplaatst: 24 september 2022 @Ruderalis oogst je nu alles al? Denk je dat het niks meer wordt en de planten in stilstand gaan? 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Lia56 Geplaatst: 24 september 2022 Geplaatst: 24 september 2022 @Mellie wat een mooie oogst... hoop een volgend jaar ook wat meer te kunnen oogsten. Ziet er super uit bij iedereen 1 Quote
Ruderalis Geplaatst: 24 september 2022 Geplaatst: 24 september 2022 1 uur terug, acpronk zei: @Ruderalis oogst je nu alles al? Denk je dat het niks meer wordt en de planten in stilstand gaan? Ja dit zijn de laatste restjes, we hebben zo ontzettend veel geoogst dit jaar dat het erop zit, alles is gewoon prima binnen het time frame gelukt alleen de Reapers hebben langer nodig omdat dat een traag proces is! Verder wordt het snachts nu rap een stuk kouder waardoor de planten idd vertragen in hun ontwikkeling dus super af rijpen doet het toch niet meer en we zijn gewoon klaar. Nu even rust 😉 en dan begint het nieuwe Carolina Reaper project alweer eind januari dus eventjes geen tuin is ook wel even lekker.👍 3 Quote
Mellie Geplaatst: 26 september 2022 Geplaatst: 26 september 2022 Tomaten geplukt die onder het afdakje vandaan piepen of daadwerkelijk buiten staan. Die liggen nu te drogen op kranten danwel na te rijpen. 1 pompoen en 1 courgette kunnen oogsten en heel veel gele frambozen. Die gaan in de jam samen met abrikoos en roze frambozen. Bijna 1 kg frambozen geplukt! Mooie oogst. Takken hingen bomvol. Heel tevreden voor deze natte dag! 9 Quote
Arja Geplaatst: 28 september 2022 Geplaatst: 28 september 2022 Grote pattissons en kleine pompoenen En mooie gele pepertjes 6 Quote
HerbalX Geplaatst: 28 september 2022 Geplaatst: 28 september 2022 Bakje adjuma's, wat jalapeno's en chocolate habanero's 3 Quote
aalterse-willy Geplaatst: 29 september 2022 Geplaatst: 29 september 2022 Pompoen en butternut. Wat tomaten en druiven. Ook een courgette en paprika. 3 Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
jootje Geplaatst: 30 september 2022 Geplaatst: 30 september 2022 Net van mijn boompje geknipt, voordat ze eraf waaien! Top oogst! happy Jo! 4 Quote
Mellie Geplaatst: 30 september 2022 Geplaatst: 30 september 2022 Wow nu al rijp? Wat zijn ze mooi geel al! Quote
jootje Geplaatst: 30 september 2022 Geplaatst: 30 september 2022 Ja, ze zijn echt prachtig he die kweeperen! Vanmiddag de zoete piepers geoogst. Totaal iets van bijna 7 kilo van 9 planten! Happy! 3 Quote
acpronk Geplaatst: 30 september 2022 Geplaatst: 30 september 2022 De paprika's waar een beetje kleur aan zit zijn geoogst, alleen groene hangen er nog. De pepers heb ik wegens tijdgebrek niet kunnen oogsten. Verder geoogst: eerste peer Charneux en 2 van de 3 winterrietperen. Rest zat nog te vast, hopelijk vast genoeg voor de storm. En hoop druiven Einset Seedless. Een maiskolf (beter gezegd wat zaden op een kolf) en zonnebloempitten. @Mellie de Turkse reus is niet bedoeld voor menselijke consumptie? De zaden zijn zo klein.. we hebben wel 2 hamsters die er blij mee zijn. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.