Geplaatst: 29 november 20222 j Net de allerlaatste druiven geoogst. Heel zoet! Nu begrijp ik dat spätläse beter. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 1 december 20222 j De laatste Jalapeño’s, Tondo Calabreses en wat Padronen. Ik ga ze denk ik even schoonmaken en dan invriezen, er is geen tijd vandaag voor sambalmakerij. 1 december 20222 j aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 december 20222 j Gisteren was het spinazie en vandaag sla, alles van buiten. Morgen suikerij? Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 3 december 20222 j Raddicio en castelfranco, palm- en boerenkool, 2 preitjes en peterselie geoogst.
Geplaatst: 6 december 20222 j De dunne hebben moeten vechten voor hun leven in de zandgrond. De dikke hebben altijd water gekregen. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 7 december 20222 j Spinazie voor Bazin. De overschot van de prei mag ik opeten. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 14 december 20222 j Mocht al sla uit het tuinhuis halen. Valt nog goed mee maar deze nacht moet ze toch binnen gehaald worden want het gaat flink vriezen. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 7 januari 20232 j 2 bloemkooltjes, de grootste plant laat ik nog ongemoeid, die moet nog verder groeien. De Chinese yam, een deel was helaas verrot wegens slechte waterafvoer van de kuip. Dit is van 1 plant van begin 2021. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 7 januari 20232 j De bladkolen moesten eruit, want op die plek moest iets anders. Dus gerooid en de laatste bladeren geoogst. Mooi stokkie, hij heet niet voor niks Dickstrunk 🙂 7 januari 20232 j aangepast door Arja
Geplaatst: 14 januari 20232 j Lie heeft wat oerprei en kruiden geoogst voor een soepje. Er is nog wel wat te vinden in de tuin maar veel is zwaar bevroren toen we weg waren. Bv de Nine star en de eeuwig moes. De vorst heeft hier erg toegeslagen ik hoorde over -12. 14 januari 20232 j aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 6 februari 20232 j Auteur De buitenste bladeren zagen er niet uit. Maar dat is sowieso kippenvoer, en daar onder zit een mooie kool! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 14 februari 20232 j De twee peperplanten die ik in het najaar uitgegraven heb, staan nog steeds in de woonkamer. Ze hebben het prima naar hun zin, geen ongedierte, lekker bloeien en vruchten produceren. Vandaag deze knapperd geoogst.
Geplaatst: 5 maart 20232 j Afgelopen week aten we paarse broccoli uet, en vandaag zwemmen een paar mini kropjes andijvie in de gootsteen.
Geplaatst: 23 maart 20232 j Shiitake! En er komt nog aardig wat aan. Jeej. Denk dat ik de rest gesneden ga invriezen.
Geplaatst: 16 april 20232 j Even naar de tuin geweest. Het is nat en ijzig koud. Maar dit maakt het een beetje goed.
Geplaatst: 23 april 20232 j Oeps! Even niet opgelet: spruitbroccoli 'uut Zellem'. Er zijn vorige zomer vijf stekken aangeslagen 😊 Enne... dat blad eet je er toch gewoon bij op hè?! "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 23 april 20232 j De eersten van dit jaar! De paarse zijn sneller dan de groene... We hebben meer groene, maar die moeten nog komen op een paar na. 23 april 20232 j aangepast door Wortel
Geplaatst: 23 april 20232 j Ik doe een combi: de eerste asperges en koolbloeiknoppen (met wat blad, geen probleem). Mijn ninestars zijn helaas kapot gevroren afgelopen winter.
Geplaatst: 23 april 20232 j Wat heerlijk, al die mooie oogst. Hier ook blij met de oogst. de eerste asperges en drie olifantenknoflookstengels, soort prei dus! Erg lekker, ga volgend jaar wat meer tenen planten om als prei te eten!
Geplaatst: 29 april 20232 j De eerste aardbeien in de kas zijn ook alweer klaar om opgegeten te worden.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.