G. B. Geplaatst: 2 augustus 2024 Geplaatst: 2 augustus 2024 21 uren geleden, Arja zei: Het zijn trossen met kleine bolletjes. Dit was het meest rijpe bolletje. Oh dat ziet er leuk uit! Nog nooit gezien, super! Dank voor je uitleg 1 Quote
Arja Geplaatst: 2 augustus 2024 Geplaatst: 2 augustus 2024 (aangepast) Sommige weten nog niet of ze paars of groen willen zijn. 😀 2 augustus 2024 aangepast door Arja 3 Quote
Mellie Geplaatst: 2 augustus 2024 Geplaatst: 2 augustus 2024 Vijgen! Maar helaas met een vervelende verrassing… tak brak af terwijl u er amper aanzat… gelukkig heb ik een paar vijgen te verorberen en een bosje geluk om naar te kijken. Smaaktest helemaal geslaagd! Verrukkelijk, ook al zag het eruit als een verrimpelde testikel 🫢 4 Quote
Rookie Geplaatst: 3 augustus 2024 Geplaatst: 3 augustus 2024 Grote bak Nieuw Zeelandse spinazie. Altijd jammer, dat er na het blancheren zo weinig van over blijft.😁 4 Quote
Rookie Geplaatst: 3 augustus 2024 Geplaatst: 3 augustus 2024 Ik heb zojuist mijn uien geoogst, de gele en de rode. Eerlijk gezegd ben ik echt super trots op mijn uienoogst. Ik heb deze uien van zaad opgekweekt, ik ben er al in januari mee begonnen. Ik kweek liever van zaad op dan van plantuitjes, daar heb ik nog nooit geluk mee gehad, die schoten altijd in bloei. Ze hangen nu te drogen in het houthok, drie volle rekken. 9 Quote
henkg Geplaatst: 3 augustus 2024 Geplaatst: 3 augustus 2024 Mooi hoor, en dat voor een @Rookie Ik moet ze volgend seizoen ook weer eens gaan zetten, zaai-uien. Pootuitjes lijken makkelijker, maar inderdaad: kans op bloei. Zaai-uien zijn ook nog eens veel langer houdbaar. Een opmerking: Hier, bij de commerciële teelt van gele zaai-uien (Rijnsburger of zo) laat men het loof bijna geheel afsterven, dan pas wordt er gerooid. En na het rooien blijft de oogst nog een of twee weken drogen, gewoon op het land. Als het droog blijft ... (En nadat er machinaal geraapt is, dan kom ik -als hobby-raper- in actie.) 2 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Rookie Geplaatst: 3 augustus 2024 Geplaatst: 3 augustus 2024 (aangepast) @henkg: uien en Zeeland, bijna onlosmakelijk verbonden... Mijn man is een Goesenaar, we komen veel in Zeeland en de hobby-raper is ons niet onbekend.😄 Ik had de uien graag nog wat langer willen laten liggen, maar er wordt veel regen verwacht. Dan maar te drogen hangen bij de houtvoorraad. 3 augustus 2024 aangepast door Rookie Quote
Mellie Geplaatst: 4 augustus 2024 Geplaatst: 4 augustus 2024 Ik vond een paar verdwaalde aardappels en nog wat knoflookSlakken eten ook graag tomaat. Heb ook 3 slakken geoogst, maar die staan niet op foto 5 Quote
Rookie Geplaatst: 4 augustus 2024 Geplaatst: 4 augustus 2024 Ik hoopte zo, dat slakken niet van tomaten zouden houden... 1 Quote
acpronk Geplaatst: 4 augustus 2024 Geplaatst: 4 augustus 2024 @Rookie dan moet ik je teleurstellen, vorig jaar zeer veel naaktslakken in mijn tomaten gevonden.. @Mellie zijn die vijgen al rijp? Volgens mij kun je ze gerust nog 2-3 dagen laten hangen. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Mellie Geplaatst: 4 augustus 2024 Geplaatst: 4 augustus 2024 @acpronk ze waren heerlijk en hoefden echt niet langer te hangen. Sappig en zoet! Hap slik weg. 1 Quote
Rookie Geplaatst: 5 augustus 2024 Geplaatst: 5 augustus 2024 Niet zo spectaculair, maar wel gewoon lekker: 5 Quote
jootje Geplaatst: 5 augustus 2024 Geplaatst: 5 augustus 2024 Vandaag geoogst, venkel, koolrabi, courgette en wat framboosjes. En munt, die ben ik nu aan het drogen voor een aardig meisje in N Holland! 7 Quote
Mellie Geplaatst: 5 augustus 2024 Geplaatst: 5 augustus 2024 Wat een mooie venkelknollen @jootje! Quote
Arja Geplaatst: 6 augustus 2024 Geplaatst: 6 augustus 2024 Ons avondeten van vandaag: een grote bak spinazie. 6 Quote
appelvrouw Geplaatst: 6 augustus 2024 Geplaatst: 6 augustus 2024 (aangepast) Twee blauwebes struiken, 1 bessenstruik was volledig leeg gegeten, de andere zat nog vol. Het verschil was zwarte en witte gaasbescherming, het witte gaas had blijkbaar een afwerende werking🤷🏼♀️ 6 augustus 2024 aangepast door appelvrouw 5 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 6 augustus 2024 Geplaatst: 6 augustus 2024 Na het eten de tienliterbak vol boontjes geplukt. 7 Quote
jootje Geplaatst: 6 augustus 2024 Geplaatst: 6 augustus 2024 Zoooveel boontjes, Arja! Vet jaloers😉 Maar goed, met een beetje mazzel komen mijn boontjes nog! Geniet ervan! 😊 Quote
mdubbelm Geplaatst: 7 augustus 2024 Geplaatst: 7 augustus 2024 Er gaan gelukkig nu ook een paar dingen wel goed. De tomaten die buiten staan komen op stoom. 5 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2024 5 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.