Mevrouw Groen Geplaatst: 3 september 2024 Geplaatst: 3 september 2024 Wij @Goldfish halen al wekenlang een paar keer week zo’n mand vol uit onze Hof. Mand vol geluk dus! en de druiven zijn 😍. Tomaten in allerlei soorten en mate , komkommers in verschillende varianten. Appels en peren, Frambozen. Zó genieten nu. 13 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 3 september 2024 Auteur Geplaatst: 3 september 2024 8 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dahli Geplaatst: 4 september 2024 Geplaatst: 4 september 2024 De eerste vijg is een feit, eindelijk! 6 Quote
Gitta Geplaatst: 4 september 2024 Geplaatst: 4 september 2024 Deze 3 komkommers. En nog een krop rode botersla (salanova) enchinese bieslook. Die laatste 2 vergeten op de foto te zetten en zitten nu al in de maag. 5 Quote
jootje Geplaatst: 5 september 2024 Geplaatst: 5 september 2024 Hier ook fijne oogst! 😊 Happy Jo 8 Quote
Mellie Geplaatst: 5 september 2024 Geplaatst: 5 september 2024 Als de mooie oogst met o.a. chio chio, rosé de bern, saraeva en heel veel andere tomaten waarvan ik de naam niet weet…. En…De minder mooie oogst…. Ik HAAT slakken. 6 Quote
appelvrouw Geplaatst: 5 september 2024 Geplaatst: 5 september 2024 Poters van @bonnie f De meeste tomatenplantjes zijn nu opgeruimd, de vruchten barsten. 9 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 7 september 2024 Geplaatst: 7 september 2024 (aangepast) Appeloogst 2024. Het is alweer 10x zoveel als vorig jaar. Als die lijn doorzet, hebben we volgend jaar voldoende 😆 Vorig jaar een paar Jonagold, dit jaar vooral Groninger kroon en wat Jonagold en Cox. 7 september 2024 aangepast door Arja 7 Quote
Arja Geplaatst: 7 september 2024 Geplaatst: 7 september 2024 En toen kwam partner binnen met wat oogst, want hij wil een ovenschotel maken. 9 Quote
Rookie Geplaatst: 8 september 2024 Geplaatst: 8 september 2024 Eigenlijk dacht ik dacht ik dit seizoen niet veel bonen had. Maar als ik alles bij elkaar doe, is dit seizoen me niet tegengevallen, eerlijk gezegd. Volgend jaar ga ik wel een betere plek zoeken voor de klimbonen. 5 Quote
Dahli Geplaatst: 8 september 2024 Geplaatst: 8 september 2024 Heerlijke pepers en de laatste tomaten van het seizoen gaan de oven in, dit keer wordt het Arrabiata. Zit flink wat peper in 😃. 8 Quote
Mellie Geplaatst: 8 september 2024 Geplaatst: 8 september 2024 OnleesbaarAdelaide festival ananas noire Rose de bernEn 1 van de 3 eitjes van vandaag. De dochter heeft van haar boom 3 appels geplukt die gedeeld mochten worden. Te lief, dus…. 5 Quote
G. B. Geplaatst: 9 september 2024 Geplaatst: 9 september 2024 1 week niet op de tuin geweest, dat was een leuke verrassing: Wat aardbeien, tomaten en een wortel (de rest van de wortels komen er ook aan) Een lekkere grote paksoi, paarse koolrabi en de eerste geoogste prei! Oh ja, en natuurlijk bonen (alleen de boterbonen vergeten op de foto te zetten) @Goldfish, de gemarmerde tomaat (rood/groen, foto 2 zie je hem beter) is er 1 van jou stek, was dat de Kumato? 6 Quote
redzebra Geplaatst: 9 september 2024 Geplaatst: 9 september 2024 Bijzonder veel tomaten weer geoogst en verwerkt (weer +30kg, zit al over 120 dit jaar), eerste druiven en pompoen, eerste boontjes van late zaai, komkomkommers courgetten. Voor passata rood (roma types) passata oranje pikante gekruid in oven gewoon gekruid in oven selectie grote oude italiaanse overige 11 Quote
Gitta Geplaatst: 10 september 2024 Geplaatst: 10 september 2024 Gemengde sla. Hierin zit rode eikenbladsla, wortel, bieslook en gele snacktomaatjes uet. Ver nog wat zilver uitjes en augurken uit de supermarkt. Hierbij hebben we gekookte aardappelen en een groenteburger gegeten. 2 Quote
Rookie Geplaatst: 11 september 2024 Geplaatst: 11 september 2024 Dit is actie "red de tomaat". Het wordt hier vannacht 6 á 7 graden, ik heb alle tomaten, die ook maar een beetje begonnen te kleuren, eraf gehaald. Ik weet niet of het nodig is eigenlijk. Er hangen nog heel veel harde, groene tomaten. En ik denk, dat dit wel zo'n beetje de laatste boontjes zullen zijn van dit seizoen. 3 Quote
Mellie Geplaatst: 12 september 2024 Geplaatst: 12 september 2024 De oogst van gisteren @dahli die tomaat waar je zaadjes van wilt geeft mega trossen Nog een courgette op de valreep. Zitten er een paar aan, maar heb door alle regen ook al een paar beschimmelde weggegooid. Rabarber is inmiddels verwerkt tot compote en limonade. 3 Quote
Vrouwholle Geplaatst: 12 september 2024 Geplaatst: 12 september 2024 Oogst van afgelopen dagen van mijn dakterras met sfg bakken 😊 5 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.