Erny Geplaatst: 20 september 2012 Geplaatst: 20 september 2012 Maar wel erg klein hoor Bors... kijk maar: Quote
Borsalino Geplaatst: 21 september 2012 Geplaatst: 21 september 2012 Erny, smaken ze zoals een normale komkommer? Quote
Erny Geplaatst: 21 september 2012 Geplaatst: 21 september 2012 Hmm... ff testen... Wel komkommersmaak maar vooral stevig velletje met veel zaadjes van binnen. Lekkerder om in te maken dan om rauw te eten. Makkelijk te kweken ook, gewoon buiten. Quote
tomaat52 Geplaatst: 22 september 2012 Geplaatst: 22 september 2012 3 dagen geleden. Mag niet klagen, want de boom staat nog geen jaar in de grond. Quote Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen!
sugar Geplaatst: 22 september 2012 Geplaatst: 22 september 2012 Quote Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com
Maarten Geplaatst: 26 september 2012 Geplaatst: 26 september 2012 Hierbij een paar foto's van de oogst van de afgelopen weken. Quote
appelvrouw Geplaatst: 27 september 2012 Geplaatst: 27 september 2012 Halloweenpompoen..voor het snijden met de kinders van het dorp. De woelmuis was al aan de schorseneren begonnen. Gekke schorseneren eigenlijk, en het blad ook anders dan die van dennis. De varieteit is Mammouth, en het blad lijkt erg op dat van de paarse en gele morgenster( is ook familie) Ze smaken dan wel weer naar schorseneer. Éen portie gegeten, de rest in zand gestopt... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Gem Geplaatst: 27 september 2012 Geplaatst: 27 september 2012 De appeltjes die ik gister geplukt heb.Geen idee wat voor ras het is maar ze smaken fris/zuur en de compote was heerlijk Quote ~I believe in God, only I spell it Nature~
Erny Geplaatst: 28 september 2012 Geplaatst: 28 september 2012 De groene tomaten maar geoogst voordat ze voos worden of door de phyto wegrotten. Helaas was de San Marzano nét weer op gang gekomen (ondanks de phyto)... beetje laat...Bovenop een OSU Blue...En links ligt de Yugoslavian Fingerfruit. Wat kleiner als gehoopt én realiseerde mij (zag een foto van maand geleden) dat er verdorie ook één is gejat!!! Verdorie nog aan toe!!! Heb ik er dus maar één volgroeide over om hopelijk zaad uit te winnen... Quote
Frank Houweling Geplaatst: 30 september 2012 Geplaatst: 30 september 2012 "Brown Turkey" vijgen, twee schepijsbakken vol. Nom! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Gwen Geplaatst: 30 september 2012 Geplaatst: 30 september 2012 Mijn eerste tomaten! Helaas zijn een aantal open gebarsten . VleeschTomaatCherryTomaatTinyTimTomaatMiNiTomaat Verder heb ik nog zo'n 10 kg aardappel uit 10 biologische aardappeltjes van de Appie geoogst! Daar komt nog een foto van! Quote
appelvrouw Geplaatst: 4 oktober 2012 Geplaatst: 4 oktober 2012 Gatverderrie, ik ben toch natgeregend voor deze oogst..en zit onder de modder.Wortelen, paddenbieten, prei, spitskool, selderijblad, knolselderij, pastinaak, little oktoberpompoentje en de laatste kweepeertjes voor Jootje uit de boom gehaald. Raadsel:Wat ga ik zo koken om morgen mee te nemen naar Les Pays Bas met o.a. 5 van de ingrediënten op deze foto? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 4 oktober 2012 Geplaatst: 4 oktober 2012 Jet, ik zie... ik zie...: SOEP Maar dat is waarschijnlijk een iets te gemakkelijk gokje... Is vast iets heel anders... Geoogst van mijn pepers bij Buurman R. voor het raam: de eerste Pimiento de Padron van een "normale" grootte. Beetje als kleine paprika's maar dan half zoet half heet, heel heet . En ook nog wat van de Neyde, hier moest ik bij het zaden eruit halen de hele tijd niezen van de peperdampen, en dat van 2 kleine pepertjes. Quote
Erny Geplaatst: 5 oktober 2012 Geplaatst: 5 oktober 2012 Haha Jet, de soep zag ik.... de erwten niet... dát had ik nooit geraden... Nog een handvol Padronnetjes, de kleinste hebben we gisteravond groen geplukt... nu alweer rood...Gaan gebakken worden in olijfolie en dan met zeezout bestrooien en dan als tapas eten... Schijnt dé manier zijn om ze te eten... is ook een soort Russische Roulette: sommigen zijn heet, sommigen niet...Ben benieuwd... Quote
Maarten Geplaatst: 7 oktober 2012 Geplaatst: 7 oktober 2012 De laatste worteltjes van het jaar, (mini)aubergines en een patisson. Niet zoveel maar kan er een lekkere patissoncurry en een Afghaanse wortelstoofpot mee bereiden. Quote
nanda Geplaatst: 7 oktober 2012 Geplaatst: 7 oktober 2012 Brandnetel, munt, citroenmelisse en een klein bosje stevia.... aardig voorraadje thee voor de komende winter.. En verder pepers (van die kleintjes zit er nog ongeveer de helft aan de plant), paprika's (groeit ook nog door), komkommertje, aubergine, enz Werk aan de winkel dus... vandaag een eerste weck experiment (paprika's) Quote
jootje Geplaatst: 8 oktober 2012 Geplaatst: 8 oktober 2012 De oogst van zaterdag! Wortels in hele rare vormen...ze zullen er niet minder om smaken...wat snijbonen, spruitjes en ik dacht even te kijken of de pastinaken al goed groeiden. Nou, dat doen ze, deze weegt een pond! Morgen een lekker soepie van maken denk ik. Quote
Suus1 Geplaatst: 8 oktober 2012 Geplaatst: 8 oktober 2012 Afgelopen nacht was het opnieuw heel dicht bij nul, dus ik heb vandaag de butternut pompoenen geoogst (ook al zijn ze nog niet allemaal rijp). Ik schrok er zelf ook wel een beetje van Het is de oogst van drie planten, en ik kan nu soep maken voor een heel weeshuis! Quote
Erny Geplaatst: 10 oktober 2012 Geplaatst: 10 oktober 2012 Najaarskleuren-oogst, Mini-aubergines, paar OSU-blue tomaatjes, Paarse Tomatillo's, 1 Lilac Belle paprikaatje, nog wat tomaatjes, Ananaskers, druiven en paar Marble-komkommertjes. En dan tóch nog een eigen worteloogst, derde poging van het jaar... Nog wat Chioggiabietjes, Yugo Fingerfruit en Spaghettipompoen. En onbekende bonen... Quote
Erny Geplaatst: 12 oktober 2012 Geplaatst: 12 oktober 2012 Een heel mandje met mini-oogst... Mini-: Pattissons, Fingerfruit, courgettes geel en groen (planten nu allemaal eruit vanwege vorstschade), Marbles, Kruisbestomaatjes, World Smallest tomaatjes, auberginetje, paprika's van bonsai-plantjes, kropjes rode sla. En nog wat Tomatillo's en tomaat van normale grootte. Eh.... kunnen we niet een wedstrijdje gaan doen om de KLEINSTE groentes oid.... zo te zien ben ik dáár wel goed in... Quote
appelvrouw Geplaatst: 12 oktober 2012 Geplaatst: 12 oktober 2012 Leuk zeg Erny!Wat doe jij met de tomatillo? Bij mij zijn ze nooit rijp geworden..ik had grote planten met honderden kleine vruchten die later allemaal afvielen voordat het wat werd... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 12 oktober 2012 Geplaatst: 12 oktober 2012 Ik doe ze rijp (paars) of onrijp (groen) door de salsa en door m'n (lekkere van de toko, favoriete merk= Nong Shim) pittige noedelsoepjes samen met allerlei groentes van de tuin. Lekker fris-zuur... Zo kom ik er nét doorheen. Niet te lang verwarmen, gewoon rauw erdoor.Misschien dit jaar ook eens een invriestestje doen... er lijkt dit jaar nog genoeg van de plantjes te komen.Misschien zijn ze bij jou door het rare seizoensweer eraf gevallen?, deden ze bij mij ook wel wat. Lijkt nu dus beter te gaan. Andere jaren viel er bijna nix af... Quote
snekermoestuin Geplaatst: 14 oktober 2012 Geplaatst: 14 oktober 2012 Onze eerste pastinaken Wel wat groot en benieuwd hoe ze smaken.[ Quote Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
appelvrouw Geplaatst: 14 oktober 2012 Geplaatst: 14 oktober 2012 Hey Sneker,lekker kort en dik.. wat is de soort?Die van mij zijn megalang..wel erg lekker, en een grote oogst.Deze wortelgroente zijn allemaal in het zaagsel gegaan. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 19 oktober 2012 Geplaatst: 19 oktober 2012 Een plant appelwortel( tip voor allen, voorzichtig oogsten, bij mij waren er verschillende knollen gebroken..)Verder uit de kas de groene tomaten, veel is het niet, de meesten heb ik toch rood kunnen oogsten. Nog twee hot wax pepers..die helemaal nooit niet hot zijn geworden! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.