Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

01054061339058499.JPG

Sinaasappel en citroen is jammer genoeg niet uit eigen tuin, de vlierbloesem wel. Net 2 3/4 liter siroop gemaakt. Als het droog bijft nog een pan vol plukken en een nachtje laten staan. Heerlijk!

Geplaatst:
Wow!!! Hoe lang ben je daar wel niet mee bezig geweest qua oogsten!

Haha, ja ik heb een hele handige manier om te oogsten. Ik pak steeds een pluk beet en knip het dan onder het blad door. En ja daar was ik wel een half uurtje zoet mee... Dit waren 2 rijen van 2,5 meter lang... Ik heb ze tussen de bonenstaken gezaaid 4 weken geleden.

Ik ga nu geen Spinazie meer zaaien want ik heb ook Snijbiet, waar ik iedere 2 weken 2 porties vanaf haal....

Hier zie je mn spinazie tussen de bonen staan. Zo benut je heel praktisch alle ruimte in je tuin....

dsc0073986941339062752.JPG

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Geplaatst:

Ik blijf bezig zo: Dit is van dag 2, de Peultjes, morgen nog een keer langs mn Peulen lopen, en dan met een worteltje en wat Peterselie stoven.

Ik vind ze mooi zo! Jullie ook?

dsc0075412131339081244.JPG

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Geplaatst:

Ik had vandaag weer een mooie peulenoogst

dsc028566561339093160.JPG

Verder nog 2 kropjes sla geoogst en met wat peulen bezorgd bij mijn ouders. Mams weer blij

Oh ja, en bij thuiskomst ook nog wat blaadjes sla en peterselie geoogst om daarna op te peuzelen in een salade.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Mijn oogst van vandaag ( haha , ja sorry hoor )

3 aardbeiensoortjes. Ze beginnen bij mij pas net te rijpen. Heb nog niet alle soorten zo ver.

Dit zijn ( 2 ) links : "Gariguette ", een franse aardbei. De lekkerste tot nu toe ( heb er al 4 op ! whahaha ) wel zoet, maar met iets verfrissends erin. iets zuurs. Heerlijk.

De middelste is de "Frau Mieze Schindler" , een zuid-duitse dacht ik , of zwitserse, weet ik nu ff niet. Diepe zoete smaak, bijna vetzoet. Wel lekker.

( 2 ) rechts : Elliany. Ook lekker hoor. middenzoet, ook een klein zuurtje.

Gisteren ook een Ostara opgepeuzeld: plain zoet. Ook lekker ( ja alle aardbeien zijn lekker ) maar met weinig diepgang. Het wachten is op "Cambridge Favorite" die is wat later.

De bos aardbeitjes die ik heb , vielen me zwaar tegen kwa geur en smaak. Maar toen regende het. Mening hou ik nog even open. En anders gaan ze eruit.

dscn453437891339357085.JPG

aangepast door Gast

Geplaatst:

Mooi gepresenteerd. Die gariguette heb ik ook. En Frau Mieze Schindler..maar bij mij zijn ze ...wit?

Hans? Kan dat?

Ze zien er ook anders uit..platter en met veel gaatjes in het vruchtvlees. ( ik zal de bordjes wel door elkaar gehaald hebben )

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

nouwww.. F.M.Schindler is echt niet wit hoor. Vormen verschillen sterk trouwens. Geen pijl op te trekken kwa vormen bij mij . Puntig , plat , rond, blokken, alles aan 1 struikje. ( misschien dat dat komt door het 1e jaar he ? )

Geplaatst:
  • Auteur

F.M. Schindler heb ik ook, dat is een vrij donker gekleurde frambozenaardbei toch? Ze zijn nog niet rijp hier, maar ik ben ook voornamelijk bezig de plant te vermeerderen met zijn uitlopers. Dus veel vruchten laat ik niet hangen.

Geplaatst:

En de mount omei dan..is die wit soms?

Geplaatst:

uiteraard aardbeien.

met toch een enorme joekel ertussen!!!

en ik had op mijn balkon 2 manden met aardappelen en kon er bij 1 mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb vanavond bij de asperges mini krieltjes

afbeelding-24558851339402978.jpgafbeelding-25328391339403005.jpgafbeelding-24966051339402646.jpg

Geplaatst:

175 gr tuinbonen, ik pluk ze jong genoeg, want als ze te wit zijn vind ik ze echt niet meer lekker .

dsc032471071339430612.jpg

Geplaatst:

mmm! Welk ras is het?

Geplaatst:

Zien er lekker groen uit, ik lust ze alleen niet

Good things come in small packages

Geplaatst:
En de mount omei dan..is die wit soms?

Die is wit ja. en zou naar Perzik smaken ( moet ik dus niet hahaha )

Geplaatst:

Het zevenblad dat probeert de boel over te nemen. Als dank beland het in de pan vanavond.

rimg504998161339436202.JPG

Geplaatst:

De oogst van zaterdag en die van vandaag, tjonge wat groeien de aardbeien hier!

00336701339442066.JPG00216421339442097.JPG

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

@Tania

Dat is GEEN zevenblad. Wat het wel is weet ik niet maar ik hoop niet dat je het al gegeten hebt

Foto vergeten, maar de eerste tuinbonen geplukt, was 348 gram en super lekker, ik lust ze dus

Geplaatst:

348 gram? Was dat met of zonder peul? Anders krijg ik het idee dat ik wel weinig heb met zo veel planten .

@appelvrouw, als je het over de tuinbonen had, het is witkiem

Geplaatst:

Na ze gepeld zijn, wat best een geinig klusje is...die navelstrengdingetjes vond ik er niet lekker uitzien dus die heb ik er ook afgehaald...

Dit waren de paarsbloemige, die witte zijn nog niet zover. Volgens mij stonden er 15 of 17 planten in die zwarte bak...

Hoeveel planten had jij dan? Ik vond het helemaal niet zoveel namelijk

Geplaatst:

Je kan ze ook dubbel doppen,schijnt lekkerder te zijn,dan heb je dat eerste harde schilletje niet,ik lust ze in beide versies.

Geplaatst:

ik heb wel eens gehoord dat als je de tuinbonen pelt ze daarna in de vriezer legt en daarna nog een keer pellen (dubbeldoppen dus) ze nog lekkerder smaken!

haha jeanne, je was me net voor....

Geplaatst:

ha ha iemand moet de eerste zijn hé maar van de vriezer had ik nog nooit gehoord.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic