Jump to content

Foto's van: je oogst

Jorieke123
 Share

Recommended Posts

wij moeten flink door eten hoor

236_2f32f4a3d1803ba8575a3fe200375e2a.jpg

dit was begin van de week, gemaakt flinke pan groentensoep, we eten zo de laatse liters op

de koolraap zit nu samen met de aardappels in de stampot en de rest reeds verorbert.....

nu nog de rest uit de tuin.....en de vriezer zit vol.....

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Ja die heb ik ook: had ook verwacht dat ze rood/wit bleven...maar dat lukte alleen rauw aan t bbq stokje van de zomer; was ook lekker trouwens.

Ik heb ze zoet/zuur ingemaakt en ze zijn nu allemaal baby-ròze...heeft ook wel wat 977_51b3117f3ac0c9c8211443dc7f67ef24.jpg

• 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Zojuist geoogst: de snoep-paprikaatjes van de 2 planten die al sinds oktober 2011 (of zo iets) de keuken opsieren.....ik vond het tijd worden om de plant zich gereed te laten maken voor het komende seizoen.

De eerste foto (planten) is van een tijdje geleden....meeste paprikaatjes waren vandaag allemaal bijna rijp.

img_0647_resize29131327161209.JPG

k heb er maar een zonnetje in huis van gemaakt...op deze regenachtige dag. Het is geen gokspelletje maar even voor het idee van de grootte de yatzee dobbelstenen erbij

img_0703_resize82391327160897.JPG

De geheel gerijpte gevuld met kruidenkaas....jammie! Lekkurrrrrrr (ze zijn al op )

img_0704_resize69001327161099.JPG

De overigen gaan straks gewokt bij het avondeten.

Best wel leuk...je eigen snoeperds oogsten in januari

• 1 month later...

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Net begonnen met rooien van de aardperen. Zitten van 0 tot 50cm diep, denk van 1 m2 minstens 5 emmers te kunnen rooien.

Moeten weg staan in de weg van mijn nieuwe compostbak. Waren er nog liefhebbers ?

33tkpde.jpg

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Ik heb vandaag heel veel sla soorten geoogst. Goed wassen en direct verdeeld in 4 zakjes en in de koelkast bewaard. En ook spinazie. Niet veel. Net gonoeg voor door zalm en mosselen in creme fraiche saus.

spinazieoogst83561338141388.jpgslaoogstmei71281338141139.jpg