Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Knoflook bestellen.


appelvrouw

Aanbevolen berichten

Ik zie dat er verschillende mensen om knoflooktenen vragen voor de MTFD .

Kunnen we niet gezamenlijk wat knoflook bestellen?

Iedereen zou hier kunnen zetten wat hij/zij wil.

Ik wil best voorschieten, maar het uitzoeken aan een ander overlaten.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij betreft prima, ik was vorig jaar te laat met bestellen van de rose de lautrec ...en ik heb wel belangstelling voor de Valverde aangezien die best grote bollen oplevert....ik mag trouwens dit jaar niet klagen wat betreft mijn supermarkt knoflook...prima oogst gehad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las even in mijn seizoenen en had ook goede ervaringen met de Valverde. Maar later niet meer, misschien doordat ik eigen tenen had genomen.

Wat zou een goed bedrijf zijn om te bestellen? Of gaat iemand ze halen? Ze moeten er natuurlijk wel zijn 15 oktober...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmm

Wij gebruiken nogal veel knoflook....gaat eigenlijk overal in, de thuiskok is er meestal royaal mee. ik red het dan niet met 9 tenen ik zou even moeten tellen hoeveel bollen wij nu hebben hangen en hoe ver we daarmee komen. Is er een soort die goed bewaarbaar is?

 

Ik zou niet weten welke webshop of winkel...ik heb de OF knoflook van "leven van het land" op zich wel goede ervaringen mee, maar die heeft geen rose de lautrec...wel een andere waarvan ze zeggen dat het dezelfde is

 

EDIT: ze hebben bij "leven van het land" de website opgeschoond en de betreffende knoflook staat er niet meer tussen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestellen van knoflook gaat inderdaad per bol. Niet per teen...

 

Nu heb ik een verkoopadres gevonden hier in het Noorden van knoflook "Rose de Lautrec" , ik heb via mail contact gehad en de verkoper gaf aan dat zij binnenkort weer "Rose de Lautrec" knoflook binnen krijgen. ( de echte) De prijs ligt ongeveer tussen de 0.80 en 1.30 euro per bol. Prijs schommelt blijkbaar nogal volgens de verkoper.

 

Ik moet er nog wel bij zeggen dat het geen officieel pootgoed is, de bollen zijn voor consumptie...maar dat waren mijn tenen die ik afgelopen najaar uit de supermarkt heb gehaald en in de grond heb gestoken ook, met goed resultaat

 

Ik ga voor mijzelf deze knoflook halen, en kan ook voor andere belangstellenden bolletjes halen....misschien is het dan zelfs goedkoper om per kilo te bestellen ...

 

De gezonde apotheker verkocht ze vorig jaar ook, dus misschien deze site ook even in de gaten houden https://www.vers-bestellen.nl/c-1557017-2/knoflook-uien/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat Vreeken de betreffende knoflook twee namen geeft....dus ik ga mij dan afvragen hoe dat zit. Ergens anders kan ik het niet als "pootgoed" vinden. Waarschijnlijk omdat de naam beschermd is...

 

En wanneer is iets pootgoed? Koop je knof als pootgoed of gewoon als knoflookbol die anders in de keuken gebruikt zou worden? Ik gebruik namelijk bij mijn knoflook pootgoed alleen de grote tenen en die gaan de grond in en de kleine tenen belanden in het eten

 

@nas: Ik wil ook nog wel meer soortjes dus we kunnen zowieso wel ergens bestellen hoor...waar wilde jij de olifanten knof gaan bestellen?

 

@ Wortel...ik neem 10 bollen voor je mee..(ik ga eens vragen hoeveel bollen er in een kilo zitten) hij had het over een kiloprijs van bijna 14 € , ik ben namelijk ook wel 10 bollen nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben ze bij leven van het land geen olifanten knof? Volgens mij wel...

Ik heb mijn OF knoflook drie jaar geleden bij de gezonde apotheker besteld gewoon 1 bol. Was toen een tientje..

 

Ik zie net dat de OF knof bij het bij "leven van het land" zelfs goedkoper is....voor die website heb ik wel een lijstje van welke soortjes ik nog wil proberen..bijvoorbeeld "rosewood" en "Morado de predronera" die schijnt ook lekker te zijn..Angela heeft die ook bij "Vreeken" zien staan geloof ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leven van het land koopt zijn knoflook ook bij Eemlook..die ik al eerder noemde. Ik zou eventueel Rose de lautrec hier vandaan mee kunnen nemen maar weet niet of het al in de winkels ligt/ik het kan krijgen. bestellen kan een risico opleveren omdat het misschien later dan 14 oktober aankomt. Daarom dacht ik dat iemad misschien bij Eemlook op een van hun fairs kan kopen..ze staan op verschillende plekken in het land.

Zal ik Eemlook een mailtje sturen of zij de echt rose de lautrec hebben?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, mag ook....vragen staat vrij toch?

 

Eemlook komt niet zo ver noordelijk, dus ik kan het pootgoed niet ophalen. Anders had ik het wel willen doen.

 

Mocht eemlook nu niet aan rose de lautrec kunnen komen, kan ik het altijd meenemen van hier.....hier verwachten ze komende week de lading binnen te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...