Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Knoflook bestellen.


appelvrouw

Aanbevolen berichten

Ik heb antwoord gekregen van Eemlook. Zie hieronder. Ik mail ze nog wel even terug want hij noemt de Eden Rose maar die staat niet op zijn lijst.

Verder zou ik het wel leuk vinden bij hun te bestellen ( kijk even op hun website, erg leuk zulke gepassioneerde mensen) en dan moeten we nog iemand hebben die de knoflook op kan halen. De locaties staan hier beneden.

 

Hallo

 

Als jullie de knoflook op een van de markten wilt ophalen, laat dan even weten op welke en hoeveel van welke rassen jullie willen hebben.

Rose de Lautrec hebben we niet meer. Rose de Lautrec is eigenlijk geen ras maar een beschermde naam voor een streekproduct (knoflook uit lautrec) Eden Rose is een van de rassen die daar geteeld wordt.

Je kan de volgende rassen bestellen.

Inchellium Red

Wonha

Morado

Flavor

Red Rezan

Purple Glazer

Oosterdel

North 3

Rosewood

Music

Siberian

Purple Haze

Ophio

Krasnodar Red

 

de volgende locaties:

 

26

aug

Pure Passie Ede

 

03

sep

Knoflookfeest Tilburg

 

09

sep

Grietmarkt Amerongen

 

10

sep

Oogstfeest Hoeve Ravenstein Baarn (Landgoed Groeneveld)

 

16

sep

volkstuin de dongenseweg in Tilburg

 

 

16

sep

Oogstfair de Boschhoeve Wolfheze

 

 

24

sep

oogstfeest kasteel Doorwerth

 

30

sep

Smaak van de Stad Amersfoort

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, bestellen bij hun is prima...

Zowieso voor mij:

5 bollen Morado

5 bollen Flavor

Mochten ze geen Eden Rose hebben, haal ik de knoflook hier uit het noorden vandaan, anders daar ook 5 bollen van

 

Helaas woon ik niet zover zuidelijk dat ik het spul "even" kan ophalen....sorry. (Jammer dat ze hier niet staan op markten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, een kleine inventarisatie..wie er mee wil doen en welke knoflooksoorten je wilt.

Wortel zou eventueel in augustus in Ede de knoflook op kunnen halen maar dan moet het nog een tijdje koel bewaard blijven..is dat een probleem Wortel? Het hoeft nog niet beslist..misschien is er iemand die nog later kan naar een van de fairs.

Hier een bestel lijst:

(Voor de duidelijkheid, we gaan ze niet versturen, het is ophalen op de MTFD 15 oktober)

 

Jet:

2 Inchillium Red

2 Krasnador Red

2 Morado

2 Flavor

1 Red Rezan

 

Nasuada:

 

Ciska:

5 Morado

5 Flavor

 

Wortel:

5 Morado

 

Koolrabi:

 

RobN:

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okeee

 

Heeeeeeeel misschien als er zich niemand anders meld, willen wij het wel gaan ophalen bij een of ander event...de oogstfair in Wolfheze op 16 september, geloof dat het in de buurt van Arnhem ligt. Het valt geloof ik in onze vakantie en wij maken er dan een dagje uit van

 

Is dat iets? De thuiskok vond het een prima plan...

 

 

Ik zal nog even voor de zekers checken....Jah.....mijn vakantie start de 15 september om 15.30 dussssss

Wij kunnen de knoflook wel ophalen in Wolfheze op de oogstfairrrrr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okeee

 

Heeeeeeeel misschien als er zich niemand anders meld, willen wij het wel gaan ophalen bij een of ander event...de oogstfair in Wolfheze op 16 september, geloof dat het in de buurt van Arnhem ligt. Het valt geloof ik in onze vakantie en wij maken er dan een dagje uit van

 

Is dat iets? De thuiskok vond het een prima plan...

 

 

Ik zal nog even voor de zekers checken....Jah.....mijn vakantie start de 15 september om 15.30 dussssss

Wij kunnen de knoflook wel ophalen in Wolfheze op de oogstfairrrrr.

 

Als je nog een stukje door rijd kun je op de koffie komen en caafjes kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inchellium Red

De herkomst van dit ras is onbekend. Het is gevonden in een indianenreservaat, niemand wist hoe hij daar gekomen is. Een prijswinnaar in de Amerikaanse knoflook smaakwedstrijd. De smaak is vol maar niet te sterk en niet te flauw ("twinkelend"!). De bollen hebben dikke vliezen met daarin 8 - 12 tenen.

 

 

Wonha

Ui(tjes) en Knoflook ...... De bollen hebben het uiterlijk van knoflook, de smaak is zachter en zoeter (richting prei). Dit soort wordt ...... 306155-knoflook-wonha

 

Morado

Dit is een herfstras die geplant kan worden vanaf half september. Morado is een van origine Spaanse knoflook soort met paars-rode tenen. Uit onderzoek blijkt ...

 

 

Flavor

Knoflook / garlic flavour 250ml / 100 ml. Een zeer mooie flavour die een erg doordringende knoflook geur heeft. Deze flavour laat uw aas flink lang geuren.

 

 

Red Rezan

Een typische glazed purple stripe knoflook afkomstig uit Oost-Europa. De bollen zijn weliswaar niet lang te bewaren maar de smaak is erg goed én pittig.

 

 

Purple Glazer

Deze sierlijke paars gestreepte knoflook komt uit Georgië en wordt door liefhebbers gezien als de lekkerste knoflook om te bakken. Purple Glazer is een sterke

 

 

Oosterdel

Deze paars/roze knoflook is behoorlijk pittig van smaak, vergeleken met de knoflook uit de supermarkt. Kan ook erg groot worden. Verpakking 3 bollen - ca.

 

 

North 3

 

Rosewood

Vormt mooie grote knofloken met stevige tenen. Gemiddeld 4—7 per bol. Rosewood is een prima bewaarknoflook. Zeer geschikt om rauw te gebruiken

 

Music

Knoflook Bio Music (4301). Een prachtige van oorsprong Duitse knoflook met 4—6 tenen per bol. De smaak is redelijk pittig, geschikt om te bakken en om rauw

 

Siberian

 

Purple Haze

tenen, voorzien van bruine vliesjes zijn eenvoudig te pellen. De smaak is romig zoet, diep en rijp. Rassen: 'Purple Haze',

Ophio

 

Krasnodar Red

Afkomstig uit Krasnador, vlakbij de Zwarte zee. Vormt redelijk grote bollen met gemiddeld 7 teentjes per bol. Redelijk pittig van smaak. Subgroep: marbled ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Nasuada!

 

 

Jet:

2 Inchillium Red

2 Krasnador Red

2 Morado

2 Flavor

2 Rosewood

1 Red Rezan

 

Ciska:

5 Morado

5 Flavor

 

Wortel:

5 Morado

 

Nasuada:

2x Inchellium Red

2x Oosterdel

2x Flavor

2x Purple Glazar

2x Rosewood

2x Purple haze

2x Krasnoda- red

2x Morado

 

Koolrabi:

RobN:

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van Koolrabi stond er ook al tussen...2 flavor en 2 Morado.

 

Dus voor mij om op te halen uit groningsland....

Koolrabi: 2 bollen rose de lautrec

Ciska: 10 bollen rose de lautrec

Wortel: 10 bollen rose de lautrec. Klopt dat nog? 5 om in de grond te proppen en 5 voor de probeer?

 

Dan alleen RObN nog....en Angela? Wil jij nog?

 

 

Dus haal ik de bollen knoflook op? bij de oogstfair in Wolfheze (bij Arnhem) op 16 oktober....is dat Okay Wortel?

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 oktober ben je een dag en een maand te laat grappenmaker

Ik ook graag 2 x Rose de Lautrec Ciska.

 

 

appelvrouw schreef:

 

Jet:

2 Inchillium Red

2 Krasnador Red

2 Morado

2 Flavor

2 Rosewood

1 Red Rezan

 

Ciska:

5 Morado

5 Flavor

 

Wortel:

5 Morado

 

Nasuada:

2x Inchellium Red

2x Oosterdel

2x Flavor

2x Purple Glazar

2x Rosewood

2x Purple haze

2x Krasnoda- red

2x Morado

 

Koolrabi:

2 Flavor

2 Morado

 

RobN:

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb aangeboden het voor te schieten, toen dacht ik nog dat we iets per internet zouden bestellen en opgestuurd zouden krijgen. Misschien is het handig eerst te informeren wat het kost bij Kees Knoflook?

Wachten we daar nog mee om te zien of er zich nog iemand wil inschrijven, ja toch? We hebben de tijd nog.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Nasuada, prima twee bollen extra voor jou

 

We kunnen op zich nog wel even wachten...maakt niet zoveel uit...

Als we de lijst rond hebben kan een van ons wel bij kees informeren wat het totaal plaatje is....

Ik houd rekening met 1.60€ per bol...dat zullen de prijzen denk ik wel wat zijn....

 

Als ik het maar weet voordat ik de bestelling ophaal...mocht het zover zijn dan kunnen jullie het wel overmaken op mijn rekening...maar dat zien we dan wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doen we. Ik zal wel informeren hoe duur we uit zullen zijn per bol. Ciska heb je gezien dat ik ook graag 2 Lautrecs koop?

 

Jet:

2Inchillium Red Oosterdel

2 Krasnador Red

2 Morado

2 Flavor

2 Rosewood

1 Red Rezan

 

Ciska:

5 Morado

5 Flavor

 

Wortel:

5 Morado

 

Nasuada:

2x Inchellium Red

2x Oosterdel

2x Flavor

2x Purple Glazar

2x Rosewood

2x Purple haze

2x Krasnoda- red

2x Morado

 

Koolrabi:

2 Flavor

2 Morado

 

RobN:

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier het antwoord op mijn vraag over de Eden Rose en de grote van de bollen. Na aanleiding hiervan kies ik toch voor de oosterdel ipv de inchillium red.

 

Eden Rose hebben we niet. Hij deed het te slecht bij ons. De grootste bollen krijgen we van Oosterdel, Purple Glazer en Siberian.

 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay Jet, dat heb ik inderdaad even gemist...dus ook twee bollen rose voor jou erbij

 

Ja ze hadden de eden rose al een poosje niet meer op hun lijstje staan zag ik...maar dat lijstje verandert ook steeds weer...nu staan er zelfs Sint Jans uitje op...vorige week nog niet...zal wel met de oogsttijd te maken hebben denk ik.

 

Oosterdel heb ik al eens gezet en die deed het weer niet goed bij mij....

 

We wachten af

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe ook graag mee ! Hoeveel tenen zitten er ongeveer op zo een bol ? Ik twijfel tussen 3 of 4 bollen.

 

Ik wil in iedergeval roze Lautrect omdat iedereen daar voor gaat.

 

Een purple glAzier lijkt mij ook wel leuk. En de andere 1 of 2 bollen doe ik graag op jullie aanraden. Liefste wel alle bollen anders. Dan kan ik is war soorten knoflook ontdekken ☺

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima Cupcake! Rose de Lautrec kan je even bij Ciska bestellen. Of ze leest het hier maar ik hou de bestelling van de Rose de L. niet bij . Wat de soorten betreft, op de vorige bladzijde heeft Nasuada een beschrijving gezet, daar kun je het beste kijken welke soort je neemt.

 

 

Jet:

2 Oosterdel

2 Krasnador Red

2 Morado

2 Flavor

2 Rosewood

1 Red Rezan

 

Ciska:

5 Morado

5 Flavor

 

Wortel:

5 Morado

 

Nasuada:

2x Inchellium Red

2x Oosterdel

2x Flavor

2x Purple Glazar

2x Rosewood

2x Purple haze

2x Krasnoda- red

2x Morado

 

Koolrabi:

2 Flavor

2 Morado

 

Cupcakeje:

2x purple glAzier

1x oosterdel

1x rosewood

 

RobN:

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dus voor mij om op te halen uit groningsland....

Koolrabi: 2 bollen rose de lautrec

Ciska: 10 bollen rose de lautrec

Wortel: 10 bollen rose de lautrec.

Nasuada: 2 bollen rose de lautrec

Appelvrouw: 2 bollen rose de lautrec

Cupcakeje: 2 bollen rose de Lautrec

Nat74: 2 bollen rose de Lautrec

 

Aangepast

 

Ow en ga uit van 4 a 5 grote tenen per bol. Soms meer, soms meer, soms ook kleine en kleiner

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...