Geplaatst: 22 juli 20178 j Hier zit het spul uit Dordrecht dus in het drinkwater, en hoewel er gezegd wordt dat het niet schadelijk is voor de gezondheid gebruik ik nu fleswater voor thee etc. Heel akelig dat mensen die in de directe omgeving van Chemours zitten nu ook al geen groenten en fruit meer uit eigen tuin kunnen eten. Ik ga er maar vanuit dat ik wat dat betreft genoeg ver weg zit, maar ik vraag me wel af hoe het zit met de planten van Vreeken, die middenin Dordrecht zit. Ik weet niet waar zij hun planten opkweken, maar tot ik zeker weet dat dat heel ergens anders is, stel ik mijn bezoekje aan Vreeken om plantjes te kopen maar even uit. Anderen in de 'besmette' omgeving die ook maatregelen nemen of vinden jullie dat ik me teveel zorgen maak?
Geplaatst: 23 juli 20178 j ik snap je zorgen heel goed, is er geen water/bloed test gedaan in jouw buurt? ik begrijp uit de pers dat er 1/4 gemeten is van wat het rivm aanvaardbaar acht, het zou dus (nog) niet schadelijk zijnik denk wel dat de overheid zijn best doet van alles onder de gevaarlijke waarden te houden maar dat zal dus vast niet overal meer lukken: nieuwe bronnen, nieuwe stoffen, aangepaste grenswaarden...maarja, we kunnen niet meer terug naar de oertijd hè.... vreeken haalt zijn planten overal vandaan, vast niet alleen uit dord
Geplaatst: 23 juli 20178 j Nou, het valt me wel op dat jij vaak dit soort issues hebt. Dit is nu toevallig even in het nieuws, maar er is nog veel meer waar we niets van weten, wat onder de pet gehouden wordt, dan wel in de doofpot gestopt. Vanwege de commerciele belangen of uit onbenulligheid.Ik hoef maar om me heen te kijken: nog steeds doodgespoten weilanden, buren die mieren te lijf gaan met gif, al dat consumeren, al dat plastic dat nog jaren in het milieu persisteert... Worden we niet door de hond gebeten, dan wel door de kat. Ik probeer mijn eigen piepkleine steentje bij te dragen en ga trouw stemmen; en verder sluit ik mijn ogen voor zaken waar ik geen invloed op heb. Is beter voor mijn bloeddruk Maar ik ben me ervan bewust dat ik in een redelijk 'schoon' deel van het land woon. Dat scheelt. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 23 juli 20178 j En dan denk je dat waterr drinken uit flessen beter is... Maar ook in de plasticflessen zitten stoffen die niet goed voor de mens zijn.Eigenlijk wordt er met al ons eten en drinken wel gerotzooid, dat kun je niet voorkomen. Zelfteelt is dan wel handig, maar de bodem is ook niet overal even goed. En dan heb je nog de luchtvervuiling ook.Klinkt raar, maar als je om je heen mensen ziet sterven die gewoon gezond hebben geleefd, dan ga ik mij daar niet druk om maken. Sterven doe je toch en in een geïsoleerde hut leven kan niet (en wil ik ook niet). Natuurlijk is het dumpen van chemisch afval niet goed te praten, maar wat kan ik daar aan doen? Helemaal niks. En daar waar ik niks aan kan doen, ga ik mij ook niet druk om maken. Slecht voor mijn bloeddruk en ik besteed mijn tijd liever aan dingen waar ik wel wat aan kan doen. Ben het met speets eens dus.
Geplaatst: 23 juli 20178 j Weet ik niet of je weleens bij Vreeken in Dordrecht langs bent geweest ? Die telen daar echt geen plantjes hoor
Geplaatst: 23 juli 20178 j Wellicht neemt dit je zorgen weg; http://www.ad.nl/binnenland/genx-in-het-zuid-hollandse-drinkwater~vac22ca2a/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.