Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb ik wel, maar ik krijg hier geen filmpje op geplaatst. Heb wel op fb geplaatst toen je er om vroeg

En ja echt super gemeen, ze lijken ook zo lomp nu kleine Coco er tussendoor huppelt.

Trouwens wat ook zo leuk is...... ze is gek op die modderpoel. Zwoerdje en Lola lopen altijd met een grote boog om die modderpoel heen, Coco spettert er vrolijk op los, je ziet die eenden dan ook heel verbaast kijken....

Geplaatst:

Ah sorry, ik heb net het filmpje pas gezien op Facebook Wat voer je ze nu? Ik denk dat je veel minder brokken kan gaan voeren namelijk. Je kreeg ook wat groente toch? En je kunt ze hooi en bijvoorbeeld voederbieten enzo voeren als je daar aan kunt komen. Of van die winterpenen? Ze zullen er wel even aan moeten wennen hoor, nu ze 'verwend' zijn (en dat woord bedoel ik niet negatief, ik bedoel gewoon dat je die dotjes teveel verwent )

Geplaatst:

He Nas,

Die laatste foto met Coco ook in het bushokje is veelbelovend ! Maar ik schreef het al (we hebben los van het forum natuurlijk veel ge’appt) : bij ons was Coco er ook eentje die zich onder geen enkele omstandigheid liet kisten, ook niet door de meest vechtlustige big van het stelletje hier, dus heel tof om te zien dat ze ook daar gewoon haar eigen plannetje blijft trekken. Super dat ze aan jullie zo’n nieuwe lieve, zorgzame eigenaar heeft! Ze boft hoor.

Typisch trouwens dat de ene Kune wel, en de andere niet zo krijst. Hier hebben we in ieder geval stuk voor stuk gillers

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Oh nog even over de 1e dagen van Coco bij jullie: ze is niet eigenwijs als ze uitbreekt uit die stal, ze wil gewoon echt niet alleen zijn. Ze hoeft geen warme flesjes en grote stal als daar niemand is om veilig bij te liggen. Dan maar in de modder bij de eenden. Kijk even waar ze steeds gaat liggen en leg daar eventueel een grote pluk stro neer zodat ze net wat droger/schoner ligt. Maar ze moet hier even doorheen. Anders gaat ze niet snel proberen om toch bij die andere 2 te kruipen. Je zult zien dat het met een week al een heel stuk beter gaat!

Ik las ook dat je er geen stroom op hebt staan op het moment? Al een paar dagen niet? Die zou ik er toch echt weer opzetten. Want als ze eenmaal weten dat ze ergens doorheen of onderdoor ofzo kunnen, dan doen ze dat een volgende keer ook als er weer stroom op staat. Dat ze bijv. de tik alleen op hun kontje krijgen als ze hard genoeg rennen of springen. En leer het ze dan maar weer eens af die slimmerikken

Geplaatst:

2018011615534437471516183457.jpg2018011709521680181516183289.jpgJe hebt gelijk Jorieke, gisteren tijdens mijn laatste ronde tegen 23.00 uur ging ik met haar warme papflesje (brood/geitenmelkslobber) en de warme kruikjes naar de wei en......... daar lag ze hoor dapper in het bushokje bij beide grotebiggen. Ben maar weer heel snel weggegaan om ze niet te storen in het moment.

Super blij natuurlijk.

Vanmorgen kwam ze ze toch weer uit de stal waar de kippen/konijnen en geen schapen en andere biggen bij kunnen.

Vanmorgen had ze ook niet zoveel trek in die warme melk prut ( waar ze tot nu toe super gek op is) en vond de brokken bij de rest toch een stuk interessanter.

Of..... Charley....het ligt echt en jou brood, want dat is inmiddels op en moet het met oud brood van onze bakker doen .

Jaa en wat je over het stroomdraad zegt klinkt heel erg logisch, ik ben misschien ook wat te betuttelend voor deze kleine ukkepuk. maar het is zooooooo een cuttiepei je zou er een Disney film van kunnen maken.

Geplaatst:

ja ik had het stroom eraf omdat Coco dat niet gewend is en ik vond dat ze al genoeg mee moest maken.

Ik zet het er weer op ( al is het omdat ze er al 3 dagen is).

En ik weet het soms vergeet ik dat het dieren zijn en behandel ik ze als minimensjes dat zelfde roept mijn honden instructeur ook. "je hebt een stafford ....je maakt er een fifi hondje van, pak hem eens goed aan" nog even en ze komt met een jasje aan naar les.

(ik hou dan maar wijselijk mijn mond over het dekentje met bijbehorende slofjes wat mijn moeder gebreid heeft voor hem).

Ieder gek zijn gebrek

Geplaatst:

Het is deze 1e dagen ook helemaal niet zo erg hoor Maar varkens zorgen er gauw voor dat je er spijt van krijgt dat je ze hebt vertroetelt. Ze gaan drammen om meer en nóg lekkerder voer, ze leren dat ze kunnen 'ontsnappen' (maar ze gaan er niet vandoor... nee ze vreten je moestuin leeg en gaan dan staan drammen dat ze hun wei niet meer in kunnen aan het einde van de dag als ze willen gaan slapen ), etc.

Ze is nu inderdaad wel genoeg gewend aan de meeste veranderingen en kan leren waar de grenzen zijn qua hek.

Eind deze week zijn ze goeie maatjes die af en toe nog mopperen maar dat zullen ze blijven doen, wacht maar tot ze berig worden elke 3 weken

Geplaatst:

Stroom staat erop. Gaat me weer wat grijze haren opleveren.

Ze is zo blij als ze me ziet en komt dan vrolijk naar het hek lopen. Ze zit me dan ook met scheef koppie aan te kijken als ik heel hard Neeeeeeeej roep als ze aan komt huppelen en je raad het niet.

Ze komt nog niet eens bij het schrikdraad wat volgens mij op zo'n 25 cm hoog zit.

Zenuwslopend om Coco rond dat draad te zien dralen en elke keer net dat draad niet raakt.

Maaar even dat koppie omhoog en ze zal straks met haar natte stopcontactje vol op dat draad zitten.

Pfffff snel naar binnen, nee toch niet wil er toch bij zijn om haar gerust te stellen of zo.

Heb het idee dat ik het erger maak, toch maar naar binnen en alles behalve ontspannen aan een kop thee.

Geplaatst:

Nope, maar ik denk dat ze er wel aan gesnuffeld heeft.

Want ze komt de stal niet meer uit.

Op zich niet erg, de konijnen lopen in en uit dus ze zit niet alleen.

Aangezien de storm de konijnenhokken omvergewaaid heeft.

En ben vanmiddag even bij haar in de stal geweest en ze knort er gezellig op los.

Kan ook door de storm/ regen komen.

Screenshot20180118-18561885561516298766.png

Geplaatst:

Dat konijnenhok

Wat jammer! Is het nog te maken of helemaal uit zijn verband?

Jouw lief is een handige Harry toch? Dat scheelt natuurlijk hopen.

Ai arme Coco. Een harde les, zo'n tik. Dat kent ze niet.

Maar ze komt het vast weer snel te boven hoor!

Fijn dat ze jou heeft om af en toe lekker tegen te kletsen. Het is - net als haar mams - een gezellige kwebbelkont.

En warme konijnenvachtjes om tegen te slapen, dat is helemaal superdeluxe!

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Offtopic:

ik hou dan maar wijselijk mijn mond over het dekentje met bijbehorende slofjes wat mijn moeder gebreid heeft voor hem).

Fotooooo!!!!

Geplaatst:

Het slacht avontuur gaat beginnen. Heb 2 kunekune van twee jaar die wegens omstandigheden weg moeten, In overleg neem ik ze over en breng ze naar de slager.

Op deze manier kan ik mij al bezighouden met het hele proces,heb ik al eerlijk vlees en kan ook al wat vlees delen/verkopen/ruilen. Morgen ga ik eerst met de slager bespreken wat mogelijk is en dan maar een vrieskist kopen.

Geplaatst:

Als je de varkens nou straks apart kunt zetten met voeren, dan kan je best een paar dagen per week helemaal geen brokken voeren. Als je een lekkere bult groente hebt bijvoorbeeld.

Ik zag net nog weer even het filmpje op je Facebookpagina waar Zwoerdje aan komt rennen, even naar de boerenkool/groente kijkt, daar nog eens doorheen loopt, en dan keihard terug rent naar de brokken. De brokken moeten meer een soort aanvulling zijn dan echt hun daadwerkelijk voer. Gewoon zodat je zeker weet dat ze bepaalde mineralen en voedingsstoffen binnen krijgen, maar voor een Kune zijn het er gauw teveel.

Nou is dat in de zomer een stuk makkelijker want dan kunnen ze grazen en heb je veel uit de tuin enz. Maar als je dus groente (en hooi, etc.) kunt regelen dan moet dat hun hoofdvoedsel zijn.

Ze zullen eerst wel mopperen, want daar zijn ze goed in. Maar ze worden anders echt te dik en dat is niet goed voor ze.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...