Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

Hele klus, en ja het is gelukt. Ik heb het eerlijk gezegd niet allemaal gewogen maar het was een boel . Kan effe geen vlees meer zien en heb per onderdeel ook gelijk ingevroren. om nu alles er weer uit te halen en te wegen had ik eerlijk gezegd weinig zin in.

Wel heb ik 28 potjes reuzel . en grote stukken rugvet. de rest in mooie porties vacuüm gemaakt.

de eerste 30 kg zijn ook al verkocht en ook al een kilo of 5 weggegeven.

Geplaatst:
Om vervolgens met hek en al strak om zijn buik er vandoor te gaan.

Die foto heb ik gedownload. Zo schaapachtig als dat schaapje er naar staat te kijken...

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

van het rugvet kun je misschien deels lardo maken??

ik ben dit nu met 500g aan het doen over een paar weken is het klaar dus dan zal ik wel eens melden hoe het bevalt

Geplaatst:

Op basis van de positieve ervaring van charly en de Turkse winkel heb ik ook de stoute schoenen aangetrokken en ben ik naar een plaatselijke Turkse toko dicht bij mijn werk gegaan en een praatje gemaakt.

Dinsdag mocht ik een tonnetje brengen en ze zouden mij bellen als er deze vol was.

En TaraAaaa vanmorgen werd ik al gebeld. Tonnetje zat al vol het is 5 minuten van mij werk dus ideaal.

Super fijn!

2018030717455588511520444466.jpg2018030717393161831520444448.jpg2018030717471422681520444432.jpg

Geplaatst:

Dat hekje om zijn buik , wat een prachtige varkentjes heb je. Sjee, wat een bult vlees ,zeg! Echt leuk,om zo het avontuur mee te maken.

Geplaatst:

En toen waren er 5 biggen...gisteren zijn Geer & Goor hier naar toe verhuist.Deze 2 gecastreerde boefjes zijn Groooot en schijnbaar hele zware ploegers die eten als bouwvakkers. De mensen weten wat mijn einddoel is en weten ook dat tot het zover is ze een enorm liefdevol huisje krijgen.

Het samenvoegen ging prima.

Thuis was Goor de baas, maar hier voelt Geer zich King of the jungle en snuift en hapt en duwt er op los.Zwoerdje, lola& coco rennen als drie-eenheid er op los en vinden die joekels imponerend.

Coco zou coco niet zijn....Ze huppelt er steeds op gepaste afstand naar toe maar zodra Geer een stap haar richting op doet gallopeerd ze als een malle het het weiland door tot het spel weer van voor af aan begint.

Goor kijkt niet op of om en is al snel in de stal een tukkie gaan doen.

2018031012373248961520755211.jpgzal vandaag beter foto's proberen te maken.

2018031012294066831520755267.jpg

Geplaatst:

Ja een is echt te dik en heeft daar last van. Ze is kortademig en snurkt al heel snel. Daarnaast is ze erg lui of lusteloos.

Beide zijn geen stroomdraad gewend en hebben hun eerste schrikrenrondje alweer achter de rug.

Ze zijn groot maar wel enorme lieve knuffelkonten. Hier zie he het verschil in grote goed.

Daar waar ik zwoerdje al een enorm beest vond is het niks in vergelijking met geer en goor.

2018031109201430461520780335.jpg

IMG2018-03-1115-11-2667201520780470.JPG2018031114160061361520780514.jpg

De 3 oudbewoners vinden het bezoek prima en blijven bij elkaar als heuse drie musketiers 2018031114205972041520780632.jpg

Coco wacht tot haar grote vrienden liggen en klimt er dan op en wurmt zich tussen haar beide grote vriendinnen is. Zo vind ik ze elke ochtend.

Geplaatst:

Wat een schatjes; zo aaibaar!

Ik wist eigenlijk niet dat een varkentje te dik kon worden. Weer wat geleerd. Zet je het dikkertje (is dat geer of goor?) op een dieet? Lijjkt mij bijna een onmogelijke taak om hem weg te houden bij het eten van de anderen.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

Omdat ze zo sloom is, kan ik de rest mooi wat eerder en vaker voeren dan ze door heeft. Vanmiddag iedereen paar bolletjes gegeven en goor lag nog op stal, tegen de tijd dat hij door had dat er wat te beleven is had iedereen zijn bolletjes al op. Ik liet hem achter mij aanlopen voor paar pietluttige brokjes. Sjopsjop calorieën verbranden.

Maak mij ook beetje zorgen over zijn gevoelige onderbuik, als je hem daar aait dan krimpt hij ineen. Dacht eerst dat hij gevoelig plekje had ( zoals kietelen of dat hij dan lekker op zijn rug gaat liggen, maar bij nader inzien lijkt het meneer op pijn. We zullen het in de gaten houden.

Geplaatst:

Oei Nas! Ik hoop niet dat hij iets onder de leden heeft joh! Dat zou een naar varkensavontuurtje kunnen worden! Hoop dat t met een sissertje afloopt allemaal. Zoals met ons scheve ventje. Dat zich steeds beter voelt. Scheef en wel.

Ze zien er wel koddig uit. En grappig ook dat Zwoerdje en Lola nu ineens Coco als hun medestander zien. Dat was een paar weken terug nog wel anders! Plaatje van hoe je ze iedere ochtend vindt, is echt über cute inderdaad. Lekker dingske is het toch! (Ja allemaal wel hoor. Maar heb stiekem toch een beetje partijdige voorkeur )

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Ben nog niet heel erg overtuigd, maar zie ook geen verslechtering en hij eet en poept goed dus kijk het nog wel ffe aan.

Weer os het Coco die het ijs breekt, niet opgeeft en blijft " irriteren " tot ze niet meer om haar heen kunnen. Ze is zo leukkk.......

En die krulletjes .....dat lijkt steeds meer te worden.

Kijk dan wat een dappere poeperd het is. IMG2018-03-1415-46-2653431521039175.JPGIMG2018-03-1415-48-2515731521039193.JPG2018031407500934601521039209.jpg

Geplaatst:

Leuke verrassing.....de kratten teruggebracht naar de slager. Had hij nog 16 droge worsten die nog even moeten drogen voor mij liggen van onze eigen knories .IMG-20180314-WA003482941521147425.jpg.

Ik sprak de slager zelf en hij vond het vlees / soort/ varken echt veel te vet.

Wellicht is na de zomer zonder brokken en alleen groenvoer de kwaliteit beter?

Anders idd fokken met een magerder ras?

Suggestisch?

Geplaatst:

't Is maar net waar je van houdt!

'De moderne consument' wil mager vlees, onder andere in verband met cholesterol.

Jouw slager krijgt dit vlees misschien niet goed verkocht, maar net wat Angela zegt: als jij er tevreden mee bent is het toch goed?

Dat vet geeft juist de smaak aan het vlees

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Nee joh! Dat gezeur over vet hier in dit land Juist super als er vet aan zit, dat geeft de smaak, en structuur,en dan kan het in eigen vet smoren,i.p.v. die gore zogenaamde braadboter.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...