Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Fipro eieren

Featured Replies

Geplaatst:

Gisteravond een omeletje gegeten

vanochtend was ik spontaan van m'n schaamluis af...

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Bwahahahahah.

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Hij is leuk

Las ergens dat je 80.000 pannekoeken moest eten om gezondheidsklachten te krijgen van fipronil

Geplaatst:

Fipronil zit al jáááren in vlooienmiddeltjes voor huisdieren.

Wie zijn kat/hond daarmee behandelt, knuffelt en aait dus elke maand zonder nadenken een wandelend fipronil-ei.

Daar heeft niemand het over, maar die kippen moeten opeens dood, en veel boeren gaan failliet

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Waarom moeten de kippen dood? Dat spul heeft toch gewoon een (bepaalde) wachttijd voor eieren en dan kunnen ze weer verkocht worden? (ik moet bekennen dat ik het nieuws totaal niet (wil) volg(en) verder... dus let niet op mij als ik iets heel stoms zeg nu )

Nou ja, ik ben blij met eigen kippen en gifloze behandeling van bloedluizen.

Geplaatst:
  • Auteur

Voor de houders van deze kippen is het een eenvoudig rekensommetje

de kippen 8 weken doorvoeren is duurder dan nu alles ruimen en opnieuw beginnen

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Boeren moeten kiezen tussen afwachten en de eieren weggooien - terwijl de uitgaven voor voer etc. doorgaan en ze geen inkomsten hebben - óf de kippen slachten en opnieuw beginnen, om sneller weer te kunnen leveren en een inkomen te genereren. Dat is een financiële afweging.

In beide gevallen een flinke schadepost. Blij dat ik geen boer ben.

Wat doe jij tegen bloedluis? Kan ik dat ook op de katten smeren?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Was de wachttijd echt 8 weken? Dat is wel heel lang voor eieren. Voor vlees OK... maar goed.

Wij hebben op het moment amper bloedluis, we maken hun (grote) hok niet zo goed schoon dus er leven mijten die luizen eten (hebben we ooit eens uitgezet ook). En als we ze wel hebben smeren we de zitstokken in met oude frituurolie en dan plakken de luizen vast. Niet echt bruikbaar voor een kat nee

Geplaatst:

Geplaatst:

Ik heb die mijten niet maar wel wat bloedluis. Heb ik er last van ( of eigenlijk de kippen ) dan smeer ik sportvaseline waar ik ooit enkele potten van kreeg met zo`n lekker eucalyptus geurtje op de uiteinden van de stokken en op de houders daarvan. Dan is het weer voor tijden luisloos.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.