aalterse-willy Geplaatst: 6 augustus 2017 Geplaatst: 6 augustus 2017 (aangepast) Ik had een zakje zaad van Uchiki kuri gekocht en gezaaid. De plantjes hadden ook te lijden van de warmte en droogte (en nog).Maar de vruchten lijken hoegenaamd niet op Uchiki kuri. Ze zijn groenig wit ipv oranje en ook de vorm is anders. Welke soort kan dit wel zijn? Hopelijk geen kruising met iets wat hen oneetbaar kan maken. 7 augustus 2017 aangepast door Gast Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
weknow Geplaatst: 6 augustus 2017 Geplaatst: 6 augustus 2017 Ik denk: "The proof is the pudding.....uh...pumpkin." Zou...puur op het oog...een "Snowman" kunnen zijn.....die is best lekker en ook rauw te gebruiken. Maar rassen is bij pompoenen vaak een rommeltje. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
bassie76 Geplaatst: 6 augustus 2017 Geplaatst: 6 augustus 2017 Een andere Kabochasoort misschien? Eén van de grijs/groene soorten? Als ze eenmaal rijp zijn valt er misschien meer over te vertellen. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 7 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2017 Er zat toch duidelijk verkeerd zaad in dat zakje. Nochtans bij Aveve gekocht en niet in een DIY zaak. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Tikketim Geplaatst: 7 augustus 2017 Geplaatst: 7 augustus 2017 Wel lastig vind ik. Je kan ook moeilijk reclameren. Wie houd er zijn bonnetjes bij va^n een pakje zaden van 2 euro ? En dan nog bewijzen dat die planten uit dat zaad gekomen zijn Quote Hoe zie je het verschil tussen pastinaak en wortelpeterselie : https://tikketim.wordpress.com/
anouwe Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 Het lijkt wel de groen variant.Google maar eens op 'hokkaido green pumpkin' Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.