Mellie Geplaatst: 26 maart 2023 Geplaatst: 26 maart 2023 Mmmm, dat ziet er heerlijk fluffy uit! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 31 maart 2023 Geplaatst: 31 maart 2023 Naanbroodjes, altijd lekker 7 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 31 maart 2023 Geplaatst: 31 maart 2023 Oeh die zien er lekker uit!Ik heb vandaag mijn nieuwe steenoven uitgepakt en zal binnenkort ook eens testen of deze wel goed werkt. Naan brood heb ik al een poos niet op. Ze zien er heerlijk uit, dus misschien wat Indiaas koken binnenkort. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 9 april 2023 Geplaatst: 9 april 2023 Nog geen naam brood. Voor mijn ouders heb ik een spinazie börek gebakken met feta. Voor het vasten wel fijn. Eigen eitjes, snijbiet, prei, knoflookloof, peterselie uit de tuin, chilivlokken uit een potje van eigen makkelijk en gekochte spinazie en feta. Blijkbaar vind ik een ronde vorm extreem ingewikkeld om te snijden, want een pizzapunt hoort niet. Dus ik heb nu mega blokkade in mijn hoofd Dit is voor vannacht voor de sahur. Voor het avondeten, de iftar, ga ik voor het eerst lahmacun maken. Wish me luck 4 Quote
Lia56 Geplaatst: 9 april 2023 Geplaatst: 9 april 2023 Good luck!! Maar zoals ik hierboven weer zie zal t je best lukken. Ziet er heerlijk uit! Quote
Vastone Geplaatst: 9 april 2023 Geplaatst: 9 april 2023 Dat ziet er heerlijk uit! Ik wel eens zoiets bij de Turkse bakker op de markt, is het ingewikkeld om te maken? Quote
Mellie Geplaatst: 9 april 2023 Geplaatst: 9 april 2023 Neuh hoor, niet ingewikkeld. Alleen lang altijd. En ditmaal filodeeg was echt zo slecht… kreeg overal scheuren, alleen maar extra werk. Zal wel een receptje bij mijn Turkse recepten zetten. Moet nu even bijkomen. Samen met broer, de man en schoonzus lahmacun gemaakt. 4,5 kg bloem voor 11 man. Pffff, wat een werk! Maar zo lekker, ik had het al 2 jaar niet gegeten. Ik had geen idee dat er in de vulling zo veel groente gaat. 1,5 kg tomaten, bijna 2,5 kg paprika/pepers. Rood, groen, mild en pittig. Daar kwam nog 1,5 kg gehakt bij en zie. Een lahmacun. Turkse mensen eten dat overigens met citroen en salade of een uiensalade met peterselie of sumak. Nooit met knoflooksaus. We hebben gesmuld op de vastende mensen na. Die moeten nog even geduld hebben. Ze zijn wel warm nog. 4 Quote
Ruderalis Geplaatst: 27 april 2023 Geplaatst: 27 april 2023 Mijn vrouw heeft vandaag een mooi bananen 🍌 brood gebakken, goed gelukt!👍  5 Quote
Mellie Geplaatst: 27 april 2023 Geplaatst: 27 april 2023 Wat mooi geworden zeg. En kunstig ook met die banenenkrullen erop. 1 Quote
Arja Geplaatst: 27 april 2023 Geplaatst: 27 april 2023 Dat idee ga ik even lenen bij mij volgende bananencake. Leg je dan gewoon een dunne plak bovenop het deeg, vlak voor ie de oven in gaat? 1 Quote
Ruderalis Geplaatst: 27 april 2023 Geplaatst: 27 april 2023 Dat klopt, het zijn 2 halve bananen die je in het deeg drukt!👍 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 11 juni 2023 Geplaatst: 11 juni 2023 Eindelijk weer eens lekker aan t bakken. Speltbrood met wal en hazelnoten en amandelen. En gisteren zoete broodjes voor het zondagse ontbijt, naar een recept van Levine. Wel met speltmeel. https://uitdekeukenvanarden.blogspot.com/search?q=Buttery  6 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
Lia56 Geplaatst: 12 juli 2023 Geplaatst: 12 juli 2023 Mijn eerste brood, behoeft nog wel wat aanpassingen maar ziet er niet slecht uit, te licht nog etc.. 6 Quote
Vastone Geplaatst: 12 juli 2023 Geplaatst: 12 juli 2023 Lekker versgebakken brood! In een broodbakmachine gebakken of in de oven? 1 Quote
bonnie f Geplaatst: 23 juli 2023 Geplaatst: 23 juli 2023 mmm... te droog.. aanpassen dusTe droog vraagt meestal om meer vocht. Een goede bbm kan minimaal 10% meer vocht aan dan met de onervaren hand kneden. Ik neem (afhankelijk van het meel) minimaal 65% vocht tov de bloem. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Mellie Geplaatst: 9 september 2023 Geplaatst: 9 september 2023 Ik heb al een jaar geen zuurdesembrood meer gebakken. Wel andere dingen hoor, maar laat dat zuurdesembrood nou hetgeen zijn waar de dochter al zo vaak om heeft gevraagd. Gisteren smeekte ze er haast om. Nou, pijn of geen pijn, dan ga je dus bakken! Hij ruikt lekker naar zuurdesem. Benieuwd naar de smaak, maar het deeg was lekker luchtig, dus het beloofd veel goeds. 4 Quote
fre3ke Geplaatst: 15 september 2023 Geplaatst: 15 september 2023 Ik heb al heel veel broden gekneed in mijn kringloop-broodbakmachine, maar nu begint hij kuren te vertonen. Zodra de stekker erin zit, gaat het mes als een dolle ronddraaien, niet in de kneedrichting. De laatste twee keer is het me gelukt om hem toch aan een programma te laten beginnen. En nu was ook een mooi brood. Maar het kan zomaar het laatste zijn. Quote
Arja Geplaatst: 11 december 2023 Geplaatst: 11 december 2023 De laatste paar broodjes uit de broodbakmachine beschimmelen steeds. Ik bak al minstens vijftien jaar, maar dit is weer iets nieuws. We gaan nu maar kleinere broodjes bakken, want blijkbaar gaan ze niet snel genoeg op. Quote
Lia56 Geplaatst: 11 december 2023 Geplaatst: 11 december 2023 @Arja dat is echt balen... zo lekker verse gebakken "eigen" brood Quote
appelvrouw Geplaatst: 11 december 2023 Geplaatst: 11 december 2023 4 uren geleden, Arja zei: beschimmelen steeds Heb je misschien ander meel? Mijn zusje bewaard altijd een helft van haar gebakken brood in de koelkast is dat misschien een idee? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
Arja Geplaatst: 12 december 2023 Geplaatst: 12 december 2023 Ja, ander meel. Waar we helaas een flinke voorraad van hebben. Ik weet niet of het aan het meel ligt, of aan een vochtiger periode, of aan iets anders. Koelkast lijkt me ook te vochtig om te bewaren. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.