Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zelf brood bakken moeilijk ?


Ludo

Aanbevolen berichten

Dat komt vast goed! Een x zien is al zo prettig.
Zuurdesembrood is zo lekker.
Een tip: vooral niet regelmatig voeden. Ik voed 1 x in de 2/,5 a 3 weken (in de koelkast bewaren) en dat geeft zo ontzettend veel vrijheid! Nooit meer een oppas nodig voor je zuurdesem als je met vakantie bent. Mijne heb ik in 2020 gekregen en sindsdien heb ik anderen er ook weer blij mee gemaakt. Ook met 100% hydratatie overigens.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind vooral het plannen nog erg wennen. Net mijn starter weer gevoed, maar vanavond ben ik weg, dus dan kan ik geen deeg gaan maken, dat moet dan morgen, dan wel weer eerst voeden, enz grr. Maar het is ook leuk, en lekker! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-3-2024 om 13:55, Mellie zei:

Ik voed 1 x in de 2/,5 a 3 weken (in de koelkast

Met jonge starters gaat dat nog niet natuurlijk. Mijn roggedesem begint erg lekker te ruiken. Ja Arja het plannen is voor mensen met veel plannen soms lastig. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

@appelvrouw is dat zo? Ik ben ook gewoon zo begonnen, omdat ik geen zin had in al dat gevoed. Zou me er zeker niet door tegen houden. Gewoon een extra batch achter de hand als het toch niet werkt. Scheelt enorm.

Vandaag flink aan het bakken voor een iftar etentje. Zuurdesembrood staat te rijzen.
Mijn baklava is al klaar. Ik giet steeds laagje voor laagje siroop zodat de baklava extra veel kraak heeft vanavond.
Ik heb ‘havuç dilim’ baklava gemaakt om te benadrukken hoe bijzonder deze avond is. Grote stukken baklava, terwijl een normaal stukje een fractie van dit is.
Wortelpart baklava. Foto zegt genoeg denk ik waarom het zo heet. Walnoten van mijn moeder.
Mijn dochter heeft gisteren met de restjes deeg haar eigen baklava gemaakt. Zo trots!

b5ca8e4445d0f51b2a2ba48310bdfbb2.jpg

De krokantheid kun je er wel een beetje van afzien en ik ben er eigenlijk heel trots op dat het zo goed is gelukt. Elke x belachelijk veel werk, maar goed gelukt. Het is ook het enige wat ik gisteren heb gedaan, want ik heb er al mijn energie voor nodig. Ik ga het met het Suikerfeest nog een x maken, maar dan kleine stukjes. Dit zijn 19 stukken, dus 19 porties. Een normaal bakblik met een normale grootte baklava kun je wel 60 stukken uit halen. Dat scheelt aanzienlijk. Anyways. Wordt vanavond hoe dan ook wel een feestje! Happy iftar en zaai ze en zo

5a8ae137dbf4f6464e968087d15588c2.jpg

566cb6dde92623c9cb23cb4a11f7283f.jpg

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...