Wortel Geplaatst: 16 augustus 2017 Geplaatst: 16 augustus 2017 Mijn gevoel zegt dat de soorten niet heel erg in elkaars gebied zitten. Muizen zijn nogal territoriaal en daarnaast concurrentie van elkaar. Maar nogmaals dat is puur op gevoel.... Quote
Fruittuin17 Geplaatst: 16 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2017 Ik was net aan het werk in de tuin en toen stonden er wel een paar bomen die ik zo om kon duwen. Alleen stam, geen wortels. Dus ik ga toch voor de zekerheid heel moeilijk doen en alles inpakken. Blijven woelmuizen wel van oudere fruitbomen af? Want ik kan me voorstellen dat dubbeltjesgaas op den duur wegroest Quote
tielse flipje Geplaatst: 17 augustus 2017 Geplaatst: 17 augustus 2017 Lijkt me een bosmuis (mannetje); grote oren en ogen en een lange staart (met daaronder een paar balletjes). Niet de veroorzaker van omvallende bomen, waarschijnlijk de verkeerde gefilmd. Quote
Fruittuin17 Geplaatst: 18 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2017 Ik denk inderdaad dat ze er beide zijn Quote
appelvrouw Geplaatst: 18 augustus 2017 Geplaatst: 18 augustus 2017 Alleen stam, geen wortels. Blijven woelmuizen wel van oudere fruitbomen af? Want ik kan me voorstellen dat dubbeltjesgaas op den duur wegroestNiks over te zeggen. Over het algemeen nemen ze de jongere bomen inderdaad, maar het gebeurd wel eens dat een oudere boom het woelmuis geweld niet aankan.Succes! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.