Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Om drie uur vanmiddag was het nog een pop en om half vijf zat hij als vlinder aan zijn stokje. Ik had het overigens wel verwacht want toen ik om drie uur een klein beetje lauw water over de poppen sproeide (doe ik af en toe om eventueel uitdrogen tegen te gaan) reageerde de pop met een heftige beweging.

page1964071525363921.JPGpage2123421525363924.JPGpage2260251525363925.JPG

Vannacht blijft de nieuwe vlinder in de korf om voor zover dat nog nodig is op te drogen. Morgenvroeg krijgt hij de vrijheid en kan hij zijn maatje achterna die vandaag eindelijk de 'uitgang' van de kas gevonden heeft.

page2318911525364134.JPG

Nog 2 poppen te gaan.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Ik weet dat het een beetje meer van hetzelfde gaat worden maar toch nog een paar foto's van vlinder #3 die vanmorgen losgelaten werd.

page2479131525426116.JPGpage2516491525426118.JPGpage2672431525426120.JPG

Voor alle duidelijkheid , de vlinder wordt tijdens het maken van de foto's niet vastgehouden maar zit gewoon los op de hand. Het duurt blijkbaar even voor zo'n beestje door heeft dat hij weg kan vliegen.

page2757261525426122.JPG

• Like 1

Geplaatst:

Wat mij betreft kan je hier niet genoeg foto's van plaatsen Frans, vind ze echt zo supermooi!

En wat een geweldig resultaat van je langdurige zorgvuldige project.

Geplaatst:

Vlinder #4 liet zich vandaag zien. Ontsnapt uit de cocon met verpopdatum 21-08. Nu nog 1 vlinder te gaan.

page2416761525706876.JPG

Dat vlinders koudbloedige beestjes zijn die actiever worden naarmate de temperatuur stijgt was bij deze goed te merken. De hyperactieve fladderaar wilde er bij een temperatuur van 26°C gelijk vandoor zodat ik nauwelijks foto's kon maken. Na alle foto's van de vorige pages geeft dat niet , maar ook vlinder #4 heeft recht op zijn eigen plaatje .

page2533801525706924.JPG

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Projectje koninginnepage is voorbij. De laatste vlinder is vanmorgen vertrokken. Op een week na heeft hij/zij maar liefst 9 maanden als pop doorgebracht.

page2686021526982589.JPG

Ik heb alleen een foto vanuit de korf kunnen maken want net zoals de vorige page wilde ook deze er zo snel mogelijk vandoor.

page2739001526982592.JPG

Geplaatst:

Wow, super prachtig!

Hier vloog dit weekend de eerste koninginnepage door de tuin. En als ik dit jaar weer rupsen vind, ga ik jouw project opvolgen Frans

Vorig jaar vond ik 3 rupsen op de venkel, maar toen ik ze in veiligheid wilde stellen, waren ze al verdwenen...

• 3 years later...
Geplaatst:

wauw, ik zie dit topic ineens, ik ga me er eens over inlezen of ik ze ook naar hier kan 'lokken..'

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

Geplaatst:

Vorig jaar had ik de rupsen in de wortels op de tuin, toen heb ik ze laten zitten en na het oogsten van de wortels niet meer gezien. Even kijken hoe ik rupsen eventueel kan laten overleven en zo de poppen gericht kan laten uitkomen. :) Vorig jaar ook voor het eerst van m'n leven een page gespot, prachtig beest.

• 2 years later...
  • 3 weeks later...
Geplaatst:

Eergisteren zag ik voor het eerst een rups – de vlinder nog nooit. Omdat ik ze al wel eens op MTF had zien langs vliegen, kwam ik al snel bij dit topic terecht. Wat een prachtige foto’s @Frans, en wat een inspirerend project – ook al is het van zeven jaar geleden. Echt genieten!

De rupsen zitten hier in de dille te knagen – inmiddels vijf gespot. De plantjes heb ik gemarkeerd met een rood draadje zodat ze makkelijk terug te vinden zijn.

IMG_1052.thumb.JPG.e4720f72821f15d7ff3a40be89639b17.JPG

• Like 3
Geplaatst:

Ik heb ze hier helaas nog niet gezien de afgelopen jaren. Ik heb ieder jaar wortelen in de bakken staan. Helaas dit jaar geen dille, maar volgend jaar zaai ik dat ook weer. Had dit jaar helaas geen ruimte meer in de bakken. 

• 4 weeks later...
Geplaatst:

De vijf rupsen hebben zich heerlijk volgegeten in de dille en groeiden en groeiden. Elke dag heb ik gekeken of ze ankerdraden gingen maken om zich vast te hechten aan stelen, vlak voor het verpoppen, zoals @Frans hierboven zo mooi liet zien. Maar nee. En dan tel je er nog maar vier, drie, twee. De afgelopen week geen eentje meer. Enerzijds de vrees dat ze opgegeten zijn door een vogel. Anderzijds de hoop dat ze zich elders hebben verstopt om te verpoppen. Maar lieve help, hoe vind en red je vijf poppen in de enorme massa verleppend en bruin geworden gewas rondom de dille dat normaliter naar de composthoop gaat? 

IMG_1086.thumb.JPG.651eb5d569ace1ab75167d8aa8890ef9.JPG

• Like 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...