Silver Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 (aangepast) Wie kan mij vertellen wat hier aan de hand is ? De komkommers drogen uit 24 augustus 2017 aangepast door Gast Quote
advanbrunschot Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 Ik mis wel wat info, welke plant is het, staat die plant binnen of buiten? Maar volgens mij zijn de bloemen niet bevrucht. Quote
Silver Geplaatst: 24 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2017 Hopeline F1 Mini komkommers ze staan in een kas met altijd deuren open Quote
weknow Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 1. Ik zie enkele rijpe komkommers...dus niet alles gaat mis. 2. Een plekje slakkenvraat...geen ramp3. Bloemen die bevrucht lijken en dan afsterven.... Bedoel je dat? Betekent dat plant meer bloemen maakt dan ze kan grootbrengen. Kan beperking in opbrengst van dat ras zijn, maar ook liggen aan groeiomstandigheden....met name onregelmatig...soms te droog, of te nat, wortels krijgen geen lucht...of voedsel is opgebruikt of te veel....zoiets....optimale productie vraagt intensieve verzorging en een zorgvuldig evenwicht. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Silver Geplaatst: 24 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2017 Ik heb genoeg rijpe komkommers Wat bedoel je met slakkenvraat ? Quote
oscardevos Geplaatst: 25 augustus 2017 Geplaatst: 25 augustus 2017 De energie voor vorming van vruchten is vaak beperkt/omstandigheden niet optimaal en blijkbaar maakt de plant "haar keuzes" hierin. Bij de komkommer worden er al vruchten gevormd, die bij minder goede omstandigheden niet volledig tot ontwikkeling kunnen komen en afsterven. Misschien beter om direct de bloemen te aborteren als bij de paprika, die afhankelijk van het ras maar een x aantal vruchten kan dragen.Ik zie het ook bij mijn 2 komkommerplanten, maar die brengen dit jaar per plant elk zeker 100 komkommers op, dus ik heb minder moeite met deze uitvallers. Quote
speets Geplaatst: 25 augustus 2017 Geplaatst: 25 augustus 2017 Ik zou ook die dikke komkommers eraf halen, dan kan de plant zijn energie stoppen in wat nog komen gaat... Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Silver Geplaatst: 25 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2017 Heb ik al gedaan vandaag die dikke komkommers eraf gehaald ik dacht misschien dat er weinig voeding in de aarde zou kunnen zijn ? Quote
oscardevos Geplaatst: 25 augustus 2017 Geplaatst: 25 augustus 2017 Ik zou me pas zorgen gaan maken, als je plant geen dikke komkommer meer produceert. Bij de courgette zie ik ook wel eens uitvallers, maar daar tegenover een prima opbrengst van goede courgettes. Quote
Silver Geplaatst: 25 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2017 Zou het niet door de slaken komen ik ben vandaag een slak tegen gekomen op een komkommer ? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.