RobN Posted October 11, 2017 Share Posted October 11, 2017 Ik ben van plan een paar palletformaat kasjes te maken, die ik makkelijk kan verplaatsen of weghalen.Je hebt van die ophoogranden die op een pallet staan, met een paar elektrabuizen en folie is zo wat gemaakt. Ik heb alles in huis.het formaat is natuurlijk niet bijzonder groot, 80x120 cm MEt een paar scharnieren is het simpel open en dich te doen alleen weet ik niet of dat heel goed gaat met lange tomatenplanten. Hoeveel tomatenplanten zou ik in die ruimte kunnen zetten? Een beetje als dit, ik twijfel nog over de scharniermethode of een soort deur / luik. Of misschien wel half open zijkant voor de bijen en frisse lucht, MAakt het voor tomatenplanten uit, als de eerste 40cm vanaf de grond de houten rand is? (qua groei en licht) ? een langere variant Quote Onkruidmanager 1.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn1ap Posted October 11, 2017 Share Posted October 11, 2017 Als ik tijd heb en er morgen aan denk zal ik een foto maken van mijn palettenkast voor zaailingen..Het idee was eigenlijk simpel: een pallet me wieltjes onder, pallet aan de achterkant, wat houten blokjes vanvoor tot een halve M, zijkanten dichtgemaakt met krimpfolie (brede) en een dakje van plastiekglas (verandaplaat) Voordeel: stukje van de grond dus minder last van grondvorst, bodemisolatieMijn tomatenplantjes hebben de late vorst van dit jaar buiten overleeft zonder verwarming.Had ze wel goed toegestopt met een groot zeil en een wollen lakenOp de zuidkant beschut tegen een haag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobN Posted October 16, 2017 Author Share Posted October 16, 2017 Heb je nog foto's kunnen maken? Quote Onkruidmanager 1.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn1ap Posted November 21, 2017 Share Posted November 21, 2017 Het is wel een beetje aan het vervallen nu.. binnenkort weer beetje opmaken.. Verse krimpfolie er rond, bodem geisoleerd met een soort piepschuim En bovenop komt van die veranda plexiglas op Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn1ap Posted December 28, 2017 Share Posted December 28, 2017 Zo, wat plankjes vervangen, verse plastiek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted December 28, 2017 Share Posted December 28, 2017 Jij hebt lef Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted December 28, 2017 Share Posted December 28, 2017 Zijn dat tomaten? Dan was je bijna drie maanden eerder met zaaien dan mijn planning.Heel benieuwd wat daarvan wordt. Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted December 28, 2017 Share Posted December 28, 2017 Het grote voordeel: Je rijdt met een heftruck die pallet zo naar binnen, mocht er vorst komen! Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted March 6, 2018 Share Posted March 6, 2018 Hoe staat het hiermee vraag ik mij af? Alles ongeschonden de kou doorgekomen? Of maar binnen gezet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts