hansm Geplaatst: 3 december 2017 Geplaatst: 3 december 2017 Ik heb al een tijd een plant die ik gekregen heb als dropgras, eetbaar en duidelijk dropsmaak.Maar ik kan geen info. vinden onder deze naam, zal andere naam zijn dan dropgras.Dus wie weet hoe soort van gras heet die duidelijk naar drop smaakt.Geen idee of deze plant bij kruiden hoort. Quote Players only love you when they're playing.
hansm Geplaatst: 3 december 2017 Auteur Geplaatst: 3 december 2017 Gevonden ZOETHOUTGRAS 'Licorice(Acorus gramineus) Een Japans Kalmoesgras met bijzondere smaakeigenschappen: iets drop en fris anijs. Het blad is heerlijk in een kruidenthee, jong blad door salades of bij desserts. De wortelneusjes zijn smakelijk in de wok. Het gras is vorstbestendig en houdt van zon en vocht, groeihoogte 30 cm. Quote Players only love you when they're playing.
Ciska Geplaatst: 4 december 2017 Geplaatst: 4 december 2017 Hahaha, ik zat te denken aan agastage....maar das weer geen grassoort Ook lekker.... Quote
Anna3 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 Interessant! Heb je 't gras zelf ook al geproefd? Jammer dat zandgrond niet echt vochtig is en ik ook geen vijver heb. Quote
speets Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 Anna: hier staat 'ie gewoon in een pot, in een laagje water. Smaakt inderdaad naar drop/anijs. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Anna3 Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 (aangepast) Dat kan natuurlijk ook, dank speets Gebruik je het gras ook ergens voor of is het meer voor de sier? 16 december 2017 aangepast door Gast Quote
speets Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 Eigenlijk gewoon voor de heb Ik ga er wel een keer thee van zetten. En als dat lekker is ga ik het volgend jaar drogen. Is nu nog erg klein. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
hansm Geplaatst: 16 december 2017 Auteur Geplaatst: 16 december 2017 Nee de plant staat bij mij zeker niet in water, hij doet het erg goed gewoon in de volle grond of in pot en regelmatig water geven, ook goed winterhard ik heb hem al jaren.De plant bestaat uit dikke scheutjes gras die zijwaarts groeien en elk jaar komt er rondom meer bij. Ja je kan thee van zetten, maar meest eten we een spriet met visite vooral als ze kinderen hebben die vinden dat leuk, je proeft direct de smaak van zoethout, smaak van het bekende zoethoutstokje niet drop of anijs want anijs vindt ik persoonlijk echt vies en zoethout lekker. 1 Quote Players only love you when they're playing.
speets Geplaatst: 17 december 2017 Geplaatst: 17 december 2017 iets drop en fris anijs niet drop of anijs Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
hansm Geplaatst: 17 december 2017 Auteur Geplaatst: 17 december 2017 Ja dat is de omschrijving van Freeken, ik vindt dat niet. Quote Players only love you when they're playing.
Debby Viplants.be Geplaatst: 5 mei 2022 Geplaatst: 5 mei 2022 Beste Hans, heb je het plantje nog? Quote
acpronk Geplaatst: 5 mei 2022 Geplaatst: 5 mei 2022 Als je in België zit, kun je het ook bij Ecohoeve Den Oude Kastanje kopen Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
FOAM PRINCESS Geplaatst: 7 maart 2023 Geplaatst: 7 maart 2023 Acorus gramineus of zoethoutgras,dan kun je wel wat vinden als je googled. Lekker om "thee" van te zetten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.