angela († maart 2025) Geplaatst: 24 september 2018 Geplaatst: 24 september 2018 Vandaag op de tuingroene snijbonen gepluktgele snijbonen gepluktgele stocksla bonen gepluktJonagold appels geplukt (nog niet alles eraf)pompoentje geoogstGoed bonen jaar!
laen Geplaatst: 24 september 2018 Geplaatst: 24 september 2018 Hier zitten veel koolmeesjes die zijn er dol opDank voor de tip! We hadden al veel koolmeesjes en pimpelmeesjes (en roodborstjes en de angrybirds die af en toe een spelletje lasergamen doen), maar ik denk dat ik dan ook eens wat huisjes voor ze ophang . OT: Afgelopen dagen met de ruigte-zeis flink wat ..ruigte vrijgemaakt. Ik wilde origineel wat patchy gras met de ruigte zeis maaien maar daar moet ik toch ook echt de gras-zeis voor hebben. Maar wat een verademing, zo'n zeis.. een hele zorg minder bij het overwegen bramen of frambozen direct in de grond te zetten. Zo jammer alleen als je net lekker bezig bent en plots door 3 zeer agressieve wespen wordt aangevallen ..omdat ze precies in het midden van het stuk dat je wilde maaien een grondnest gemaakt hebben.
appelvrouw Geplaatst: 25 september 2018 Geplaatst: 25 september 2018 De laatste appelboom leeg geplukt. De Golden was het. Ongeveer 300 kilo appels( Golden, sterappel, notarisappel, alkmene, Groninger kroon, renet en bellefleur) hebben we in ons busje staan om morgenvroeg naar de sapmakerij te gaan..ik ben zeer benieuwd met hoeveel flessen we morgen thuis komen..de appels zijn dit jaar iets droger dan de vorige jaren.Verder steeds maar weer koolwitrupsen van de kolen plukken..het worden er gelukkig iets minder maar het einde is duidelijk nog niet in zicht ( tot welke temperatuur blijven die krengen eigenlijk leven ) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 26 september 2018 Geplaatst: 26 september 2018 Amandelen (Robijn) geraapt en uit hun omhulsel gepulkt. Er hangt nog wel wat, de emmer was aan het einde van de dag halfvol met noten (incl. hun keiharde bast dan he?) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 26 september 2018 Geplaatst: 26 september 2018 Onkruid gewied. Tomaten en komkommer geplukt. Pompoen gered van de modder. Helft van de tomatenoogst afgedragen aan de tuinopzichter. Frambozen weggegeven aan de roofdieren die zich kind noemen. Sla uitgedund. Heel veel worteltjes geoogst en alle wortel in de buitenkeuken verorberd. Neeheeee, jij hebt er al 3 gehad. Mama, hij pakt alle wortels! Ik wil ook een Heule Heule grote wortel!Nee’ Jij eet alles alleen op!Mamaaaaaa, ik wil ook een wortel! En spuit 11 gooide ook een duit in het zakje. Daaaaa!
angela († maart 2025) Geplaatst: 26 september 2018 Geplaatst: 26 september 2018 Tomaten geoogstRabarber geplukt6 pompoentjes geoogst (2 weggegeven) En niet in mijn eigen tuin maar die van het werk noten geraapt
appelvrouw Geplaatst: 26 september 2018 Geplaatst: 26 september 2018 Mooi zeg die amandelen! Zo jammer dat onze Robijn dood ging. Wij hebben veel bloemen ontdaan van hun zaad dozen en verder een toertje door de tuin gegeven aan een bezoekende bekende van het forum.. heel gezellig! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 28 september 2018 Geplaatst: 28 september 2018 Ik heb een paar kruiden en tomaten geplukt, wat onkruid gewied, de laurier alvast klaargezet die Spitskool meeneemt en de eerste knoflook in de grond gezet! Ik had speciaal uit Turkije een Turkse knoflooksoort meegenomen voor dit doeleinde. Hij was al aan het uitlopen, dus maar nu. Die paar dagen dat het nog september is, zullen ze vast wel overleven.
RobO Geplaatst: 28 september 2018 Geplaatst: 28 september 2018 En spuit 11 gooide ook een duit in het zakje. Daaaaa! ha, hier onze nieuwe kleinzoon met vitamine K (nuffel) verwend op de bank, knorde van genoegen (hij had net gegeten dus dat zou het ook kunnen wezen )
appelvrouw Geplaatst: 28 september 2018 Geplaatst: 28 september 2018 Wat een gezelligheid allemaal bij jullie in de tuin en op de bank. Keeperen en mispels geplukt en wat in het wilde weg zitten knippen aan de wisteria..manman wat groeit dat ding toch.Gekeken naar een fazantendame die in de tuin aan t stappen was, de eendenheren vonden het maar een hele vreemde eend in de bijt en bleven maar om de fazant heendraaien..misschien vonden ze haar lekker exotisch. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 30 september 2018 Geplaatst: 30 september 2018 Oeh vitamine k, dan istie nog heel erg minie! Van harte gefeliciteerd RobO en Eeki en heeeel veel geluk met de nieuwe spruit!
RobO Geplaatst: 30 september 2018 Geplaatst: 30 september 2018 gister azobe balk voor ons bruggetje in de lengte doorgezaagd, pfff, was een klus (voor de zaagbank)morgen monteren en de boel afdekken met koud asfalt, kan ie weer even mee
prettig gestoord Geplaatst: 30 september 2018 Geplaatst: 30 september 2018 Gefeliciteerd RobO! Hier appels geraapt en geplukt, verwerkt in taart en compote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Mellie Geplaatst: 1 oktober 2018 Geplaatst: 1 oktober 2018 Paar paprika’s en tomaten geplukt en peterselie gesnoeid toen het even droog was.
Patrijs Geplaatst: 1 oktober 2018 Geplaatst: 1 oktober 2018 's Morgens de nieuwe composthoop afgemaakt.'s Middags deels de oude hoop afgegraven. De moestuin van Patrijs
Nasuada Geplaatst: 2 oktober 2018 Geplaatst: 2 oktober 2018 Iemand enig idee wat dit is en.....wat je er mee kan? https://www.deblijehoeve.nl/
prettig gestoord Geplaatst: 2 oktober 2018 Geplaatst: 2 oktober 2018 Iemand enig idee wat dit is en.....wat je er mee kan? Lijkt mij gewoon bloeiende mais, had hier ook van die uitbundige fluffy pluimen Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Patrijs Geplaatst: 2 oktober 2018 Geplaatst: 2 oktober 2018 Is dat geen kafferkoren of sorghum ? Er is overigens een apart topic voor deze vragen. De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 2 oktober 2018 Geplaatst: 2 oktober 2018 Vandaag de rest van de oude compost afgegraven. Daarna de tweede hoop begonnen met onverteerde compost, verse paardenmest en de komkommer en augurkplanten. Appels en groente geoogst en droogbonen geschoond. Lekker in de luwte gezeten in het zonnetje totdat de achterbuur besloot appels te plukken boven mijn hoofd met zo'n telescoop stok. Hij had me niet gezien en liet het appels bombarderen. De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 3 oktober 2018 Geplaatst: 3 oktober 2018 Even wat geschoffeld en geoogst (avondeten en een bos bloemen). De moestuin van Patrijs
RobO Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 compostbak 1 uitgereden (ongezeefd )rogge gedorst, oogst: 1,2 kg kasje opgeruimd, afgedragen planten eruit, wat sla erinwat zou ik nu nog meer in de kas kunnen zetten?
appelvrouw Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 Bij mij gaan er deze winter postelein en raapsteeltjes in. Vroege tuinbonen? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
prettig gestoord Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 kasje opgeruimd, afgedragen planten eruit, wat sla erinwat zou ik nu nog meer in de kas kunnen zetten? Ik zet altijd peulen erin Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Patrijs Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 wat-zaaien-planten-in-oktober . Zoek ook eens bij weeuwenteelt voor oogst in het voorjaar. De moestuin van Patrijs
RobO Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 dank, ik zocht iets voor de kas alleen, peultjes dus denk ik, weeuwen heb ik wel eens gedaan maar de gewone vroege zaai haalde ze bijna altijd in
Aanbevolen berichten