Mellie Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 Turkse Tutmac soep met gedroogde pepermunt uet en een handje zelfgemaakte tr pasta erin. Rest gekocht. Ow en de laatste komkommer uit de tuin op. Smaakt niet naar komkommer deze soort, maar een beetje naar appel en meloen. Heel lekker, maar wel gek als je een komkommer eet. Is de laatste, want de plant gaat morgen eruit. Die paar cornichons worden niks meer.
bonnie f Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 Heel saai maar altijd lekker: stamppot rauwe andijvie, opgeleukt met de laatste tomaatjes uit de tuin. Met geraspte geitenkaas eroverheen. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Patrijs Geplaatst: 22 oktober 2018 Geplaatst: 22 oktober 2018 Quiche van N-Z spinazie met salade en een restje noodle-soup met o.a. pepers, broccoli. wortel en komkommer uit de tuin.Als toetje appel-peren cake. De moestuin van Patrijs
Erny Geplaatst: 22 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2018 Gister weer een enorme pan met groentestoof gemaakt, dit x met Marokkaans tintje. Deze wordt straks in potten gestoken en geweckt maar heb er net ff een voorproefje van gedaan met wat couscous en feta en (eigen) augurk. Zo komt de Erny de winter wel door.
Mellie Geplaatst: 23 oktober 2018 Geplaatst: 23 oktober 2018 (aangepast) Bij gebrek aan kastanjes voor mijn pompoenrecept, ga ik dit maken. Pastinaak voor het eerst gelukt. (Wel na 3e zak zaad... had 0% opkomst met de eerste 3 verpakkingen) ik krijg er nu al trek van. Lijkt me overheerlijk! Die jus.... nu al fan van. En jawel; het was heerlijk! Ga ik zeker vaker maken. Volgende x nog meer salie bakken. Dol op knapperige salie. De laatste edit: de salie verbrandde heel snel in de olie. Mocht je het recept maken, dan is het handig om na 1 sec de salie er al uithalen. Dan ben je met de 1e misschien net iets te vroeg, maar je tweede schep is dan perfect en anders is die verbrand. Ook niet te veel in een x frituren. 23 oktober 2018 aangepast door Gast
Patrijs Geplaatst: 23 oktober 2018 Geplaatst: 23 oktober 2018 Ja die pastinaken willen soms niet boven de grond komen. Hier ontbreken ze ook dit jaar. Vandaag salade van rucola, kerstomaatjes twee soorten sla en komkommer.Rijst en vis met ingelegde courgetteslierten. Die komkommer had niet gehoeven want ik had er al een op op de tuin want ik was mijn water vergeten en dan is een komkommer lekkerder dan het pompwater. Frambozen gegeten en een plak appelperencake. De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 23 oktober 2018 Geplaatst: 23 oktober 2018 @Patrijs je schijnt er heel vers zaad voor nodig te hebben. Ik probeer in elk geval 1 pastinaak zaad te laten schieten, maar lukt nog niet zo goed.
Jeanne heijmans Geplaatst: 23 oktober 2018 Geplaatst: 23 oktober 2018 Morgen heel gewoontjes boerenkool, met rookworst, totaal geen weer voor hier met volop zon en 23 graden,maar mijn vriezer en moestuin staat en ligt er vol mee,
Mellie Geplaatst: 24 oktober 2018 Geplaatst: 24 oktober 2018 Indisch! Jammer dat je ruim 2 u ervoor in de keuken staat, maar dan heb je ook wat. Superlekker gegeten met eigen wortel, tomatensaus, sereh (citroengras), eigen kurkuma, knof, peper, peterselie en gember. Nomnomnom
Patrijs Geplaatst: 24 oktober 2018 Geplaatst: 24 oktober 2018 Hier ook Indonesisch, maar dan de makkelijke variant. De oogst van vandaag is warmoes. Samen met wat resten van gisteren werd dat nasi, aangevuld met zelfgemaakt zuur en pepers en wat komkommerslierten van de tuin. De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 25 oktober 2018 Geplaatst: 25 oktober 2018 Ziet er lekker uit Patrijs! Waar heb je de snijbiet verstopt? Geroerbakt of zit het in de omelet?
Patrijs Geplaatst: 25 oktober 2018 Geplaatst: 25 oktober 2018 Inderdaad mee geroerbakt met de rijst.Maar ik had teveel geleverd en er ligt hier nog te wachten.Misschien voor straks. Ik heb voor vandaag saucijzen en een pan vol kleine Texla aardappels. Ook twee van mijn reuze uien gesnipperd. Ik dacht saus te maken van de kerstomaten die nu uit het kasje komen, met knoflook en tijm en dan de snijbiet er door samen met wat N-Z spinazie die ook in het kasje stond. Ook nog rucola mee, ik ben benieuwd wat het wordt….. De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 25 oktober 2018 Geplaatst: 25 oktober 2018 (De runder saucijs is n.u.e.t.) De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 26 oktober 2018 Geplaatst: 26 oktober 2018 Gisteren okra soep. Gekweekt voor het eerst in de Turkse tuin. Is wat mij betreft de allerlekkerste soep die er is. Ik heb schaamteloos 3 x opgeschept! En de rest mee naar huis genomen. Vandaag weer.
Mellie Geplaatst: 26 oktober 2018 Geplaatst: 26 oktober 2018 Wij eten zo gevulde pompoen Recept klopt niet helemaal wat mij betreft, maar in pompoentopic meer daar over. Wel heerlijk. https://www.foodandwine.com/recipes/baked-acorn-squash-with-chestnuts-apples-and-leeks met kippendijtjes en vooraf de rest van de okra soep. Echt nu al zin in! Afiyet olsun Die okras zijn hier niet te krijgen Erny... de gedroogde mini okra heb je nodig Wordt geregen aan touw en zo te drogen gehangen. zie foto Wellicht in sommige Turkse winkels? Met die grote verse kan het ook, maar het wordt snotteriger en veel pitjes. Het is verder best een makkelijke soep om te maken, maar met grote okra vind ik het minder lekker (laat je niet afleiden door dit stukje deprimerend pittenverhaal, er zijn hele volksstammen die dit eten) Als je bekend met okra, dan kun je het waarschijnlijk wel waarderen. Flinke klont boter laten smelten met een klein scheutje olijfolie. 2 uien fijn snipperen. Glazig bakken. Evt wat runderpoulet toevoegen en bakken. Je baby okras zijn al voorgekookt in citroenwater of je verse okra snij je in ringetjes. De okra erbij doen. 1,5 eetlepel dubbel geconcentreerde tomatenpuree (akfa of öncü heeft voorkeur). Pittige paprikapoeder naar smaak toevoegen, dat is dus géén cayennepeper. Totaal andere smaak (ik zou gaan voor een halve eetlepel aci toz biber bij elke Turkse toko te koop) Even meebakken. Gekookt water erop. Paar stukjes citroenzuur erbij. Afhankelijk van je hoeveelheid okra 1,5 l water evt meer erbij. Het is geen enorm gevulde soep moet je je voor ogen houden. Half uurtje laten pruttelen met deksel half op de pan. Serveren met een halve citroen die je naar smaak over je kommetje uitknijpt. Perfecte balans tussen pittig en zuur.
Patrijs Geplaatst: 26 oktober 2018 Geplaatst: 26 oktober 2018 Dat ziet er weer lekker Mellie. Ik heb jarenlang in Turkije gewerkt en veel gegeten in Lokantas.De keuken thuis is toch vaak weer anders maar meestal erg lekker! Leuk om hier jouw recepten te zien. Hier pasta gegeten met de saus van gisteren die over was. Aangevuld met gehakt en wat spek en ham. Ook extra N-Z spinazie er door. Er naast rucola salade. Dit alles kwam omdat de gedroogde tijm klaar was en ik vanmorgen het eerste deel verwerkt heb. De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 27 oktober 2018 Geplaatst: 27 oktober 2018 O wat leuk! Dan ken je vast meer Turkse recepten dan ik Patrijs
Cupcakeje Geplaatst: 28 oktober 2018 Geplaatst: 28 oktober 2018 Erwtensoep, maar niet helemaal uit eigen tuin. Meer uit de mtfd tuin:) De rookworst en karbonades uit jorieke en joep hun tuin.De knolselderij uit Henk zijn tuin.En uit mijn eigen tuin gesprek, wortelen, peterselie wortel (wortel en blad )
Patrijs Geplaatst: 28 oktober 2018 Geplaatst: 28 oktober 2018 Bietensalade met kleine aardappeltjes en augurken u.i.t. aangevuld met zure haring.Verder pompoencake. De moestuin van Patrijs
angela († maart 2025) Geplaatst: 29 oktober 2018 Geplaatst: 29 oktober 2018 snijbonen met aardappels en veldvarken gehaktbal
jootje Geplaatst: 29 oktober 2018 Geplaatst: 29 oktober 2018 Pasta met palmkool, spekjes, champignons.....lekker!
Charly Geplaatst: 29 oktober 2018 Geplaatst: 29 oktober 2018 Spaanse aardappeltortilla aan het maken. Met snijbiet ipv spinazie. En wat paprika en ui en Parmezaanse kaas. Alles uet, behalve de Parmezaan, die is zelfgemaakt naar recept van Jorieke. Ruikt al heel erg lekker in ieder geval! wees bevriend met kleine dingen
Mellie Geplaatst: 29 oktober 2018 Geplaatst: 29 oktober 2018 Champignonnesoep met kruiden en knof uit tuin en andijviestamppot met een Turkse bal en runderrookworst. Ik ben de enige die ervan heeft gegeten. De rest was ziek en had geen zin.... dus.
Patrijs Geplaatst: 30 oktober 2018 Geplaatst: 30 oktober 2018 Pizza met saus van de laatste kerstomaatjes en N-Z spinazie, samen met tijm, ui en knoflook u.e.t. De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten