Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je zo eten (uit eigen tuin) 2018

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

2018081812275921551534603310.jpg

Voor de meesten hier vast niet zo speciaal. Maar voor de eerste keer is bij mij de bloemkool uit eigen tuin gelukt dus wij eten vanavond bloemkool uit eigen tuin

Geplaatst:

Zo meteen pizza met zelf gemaakte sucuk (Turkse worst)

5cb451116d21999a19e0bdc34016e3da.jpg

En deze gaat ook zo de oven in, maar de asperges en ansjovis komen niet uet.

454720901cdcfe19479fd7705f7fd596.jpg

En tot slot een salade voor erbij (de spinazie is niet uet)

89cac66887d11dbab5a8534314e64b41.jpg

Geplaatst:

Erwtensoep. Nu al erwtensoep? Ja, want ik had wat varkensbotjes en vlees over.

UET:

2018082415035754371535119245.jpg

Knolselder (nu al 570 g, schoon), herfstprei(tjes), snijselder, winterwortel (nog erg klein), (wedstrijd-)ui.

Nog 21 stuks knolselder te gaan. Als ik krap genoeg plant, gaat minstens de helft dood of schiet door. Als ik -zoals dit jaar- meer zaai en uitplant, dan groeit alles goed en snel. Misschien dat ik dit jaar mijn eigen record van 1539 gram ga verbeteren...

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Komkommersoep, komkommer geraspt, komkommer op brood, gebakken komkommer, komkommerquiche, komkommerthee, komkommersap, komkommer uit het vuistje, spelletje met komkommer ( soo yo long en cristal lemon)

Play Ball!

Linked Image

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Gisteren snijbiet.

Eet ik vaker, in pasta of quiche....maar nu heb ik het maar eens gemaakt zoals ik het vroeger thuis at: platgekookt, met gekookte piepers, een balletje gehakt en een lekker juutje.

En dat was verdraaid lekker!

Geplaatst:

De rode kool was super lekker, gelukkig nog aardig wat porties in de vriezer liggen mmm

Vandaag prei uit de moestuin gehaald voor ham prei salade, en van de eitjes van de kippen voor de eiersalade, dat op afbak pistolets,heerlijk, ook nog brie erbij uit de winkel

Geplaatst:

Eindelijk gaan de snijbonen echt goed van start, dus snijboontjes, rijst, vegan reepjes van de AH gewokt met uien en veel knoflook en veel kruiden, en omdat ik te lui was om zelf saus te maken, babi pangangsaus uit een zakje. Errug lekker!

Geplaatst:

O wat een lief pompoentje!

Wij lamskoteletjes gegeten met een kruidenkorst. Alleen de korst uit tuin. Rozemarijn, veel peterselie, knof en zelfgemaakte chilivlokken.

Geplaatst:

Foto vergeten te maken het was op voor ik er aan dacht.

Kleine geraapte aardappelen met eigen pompoen en een stukje knorretje van jorieke. Uit de oven met verse kruiden

You can bury a lot of troubles by digging in the dirt

Geplaatst:

rest rode kool gegeten, met rosevals, gebakken bramley's en een balletje gehakt

(grappig, we eten steeds vaker zoals ons mam kookte en steeds minder "liflafjes"zoals zij het noemde )

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...