Jump to content

Pompoen zonder bloemen

essiebes

Recommended Posts

Ik heb 2 pompoenplanten (sweet dumpling). Ze staan in een pot.

Ze hebben nog geen enkel bloemetje. Dat kan natuurlijk komen omdat ze te weinig ruimte hebben eigenlijk. Heeft het nog nut om ze nu in de volle grond te zetten? Zouden ze dan alsnog bloemetjes krijgen of is het daar te laat voor?

(als het namelijk geen nut meer heeft, dan heb ik nog wel een andere bestemming voor dat stukje grond)

Ik heb net even gekeken, maar het gaat denk ik niet lukken om hem uit de pot te krijgen. Ook niet als het helemaal nat is. De stengels zijn niet stevig genoeg om de plant eruit te trekken. Ik gok het er toch maar op om hem in de pot te laten, anders trek ik hem toch kapot.

Ik heb net even gekeken, maar het gaat denk ik niet lukken om hem uit de pot te krijgen. Ook niet als het helemaal nat is. De stengels zijn niet stevig genoeg om de plant eruit te trekken. Ik gok het er toch maar op om hem in de pot te laten, anders trek ik hem toch kapot.

Wil je aan de plant zelf trekken om hem uit de pot te krijgen? Dat zou ik niet doen, zo heb je veel kans inderdaad dat je plant breekt, sterke stengel of niet.

Beter draai je de pot om om de plant er uit te krijgen, zonder aan de plant te trekken. Als het moeilijk gaat wat in de pot knijpen zodat de aarde los komt. Wel de plant met je andere hand tegenhouden, anders valt ie op de grond...

In de pot knijpen is niet mogelijk Bart. En als ik aan de pot moet draaien, zal ik toch op zijn minst de pot omhoog moeten houden door hem aan de plant te tillen. En dat gaat dus niet zonder de plant te slopen...

Maar het geeft niet. Ik ga het gewoon zo laten en ik zie wel hoe het gaat

Essiebes, heeft de pot grote gaten aan de onderkant? dan kan je de pot toch helemaal in de grond zetten, dan groeit er allicht wel een of meerdere wortels door het gat de grond in. En verder maken de pompoentjes nog een soort grijpgrondwortels vanuit de stengel waarmee ze de grond in gaan en ook nog water opzuigen, dus als de plant op de grond staat zal het misschien beter gaan. Mijn Sweet Dumpling vruchtjes zijn ook nog niet zo groot, en ze kunnen nog 2 a 3 maanden groeien!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Nou er zit 1 gat in de bodem, niet zo groot. Maar de pot staat wel vlak bij de vaste grond dus de stengels kan ik over de grond leiden. We zullen zien hoe het gaat Steeds denk ik dat er knopjes in komen en dan blijken het alleen maar nieuwe bladeren te zijn