Geplaatst: 3 december 20231 j Is hier iemand die ook de melk in de magnetron verwarmt/verwarmde bij het yoghurt maken? En zo ja: hoe doe jij dat precies, tijd-wattage-roeren-resultaat enz. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 11 juli11 Jul Per toeval kwam ik dit topic tegen! 😍Ik had weer eens rauwe melk bij melktappunt in Soest gekocht…; zo lekker romig!😋Omdat mijn AGA fornuis nu in de zomer op de laagste stand staat en dan in de oven 43gr is kan ik daar prefect yoghurt in maken 👍😊Dus 1 van de 3 liter die ik kocht tot lauw verwarmt op gas..2 volle etp Griekse yoghurt uit emmertje er door geroerd en met deksel erop 24u in de oven gezet.Dat leverde mooie roer yoghurt op …In een zeef met kaasdoek op een schaal gezet….na een uurtje het vocht in fles gegoten en de zeef op kleinere schaal in de koelkast gezet.Vanmorgen prachtig stevige “hangop” of te wel Griekse yoghurt! Ik roerde iets van het uitgelekte vocht er terug door in mijn kommetje tot het voor mij de perfecte dikte had!😋Zo leuk om te doen 👍😊 en dat mijn fornuis naast het drogen van kruiden/ zaden en warm houden van gerechten dan ook nog weer een functie erbij heeft! 👍😊Hoop dat mijn lief weer wat vaker langs het melktappunt wil gaan…🤞😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: 11 juli11 Jul @appelvrouw @Jorieke123 En waar vind ik nu een “ zelf kaas maken” topic…..🤔Want ik ben benieuwd wat de ervaringen hier zijn…😊Ik wil van mijn overgebleven wei ricotta kaas maken. Jij ervaring mee @CJodokus ?🤔🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: 11 juli11 Jul Ja dat topic staat dan weer in de 'inmaken en bewaren' hoek, omdat je kaas meestal maakt om je melk langer te bewaren.Dit is het algemene topic waar van alles wordt besproken. Daarnaast zijn er nog wat topics over bijv. Parmezaanse kaas, cheddar, enz.Als je in dat topic zoekt op ricotta dan krijg je dit:https://www.moestuinforum.nl/search/?&q=ricotta&quick=1&type=forums_topic&item=622&start_after=any&updated_after=any Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 11 juli11 Jul Oh fijn! En zo snel! 😊Dankjewel @Jorieke123 🙏🏻 Ik ga het vast steeds beter leren hier…🤞😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱
Geplaatst: Vrijdag om 15:375 d Dank je wel voor de link @Vrouwholle, hier heb ik nog een hoop te lezen zeg!Ik heb veel yoghurt en hangop gemaakt, een stapje in de kaashoek gezet, maar daar nog niet veel gedaan.Mij gaat het meer om de goede probiotica en om lactosevrije producten.En dan vind ik het leuk om te experimenteren met het “parfumeren” van de yoghurt of hangop (nog een nachtje laten fermenteren met bijvoorbeeld vanille, koekkruiden, fruit enz.)Ik heb nu een heuse yoghurtmaker omdat ik speciale yoghurt maak die 36 uur op 37* moet staan. En omdat ik die elke week maak.Ik kan me voorstellen dat je blij bent met jouw oven!!!
Geplaatst: Vrijdag om 21:205 d Hallo Vrouwholle en CJodocus. Wat leuk dat je Aga weer een extra functie heeft gekregen. En CJodocus heb je een yoghurt maker waarmee je dus ook lactose vrije yoghurt kunt maken. Je gebruikt hem iedere week zeg je dus je bent tevreden met het apparaat. Mag ik het merk want ik heb interesse. Ik maak wel mijn eigen " melk" in mijn Mulsi. Ik zoek ook mijn weg op dit forum.
Geplaatst: Vrijdag om 22:075 d Hoi Peulenschil, welkom!Ja, ik ben tevreden over mijn yoghurtmaker. Mag ook wel, want het is niet de goedkoopste. Het is een Luvele. Ik zal morgen even het type opzoeken. Je kan er veel meer mee dan alleen yoghurt maken.Duidelijke site waarop ook veel recepten.
Geplaatst: Zaterdag om 06:015 d Ik heb de Luvele pure met 4 bekers van keramiek, die ook heel fijn zijn.Maar zoals ik zei, ik heb hem echt omdat ik een ander soort yoghurt maak (met Reuteri en Gasseri bacteriën) en omdat ik wil dat ik er niet teveel omkijken naar heb.Op dit topic vind je nog veel andere manieren om het te maken. Ik heb er ook veel van gebruikt en dat ging prima. In een hooikist, coolbox, thermosfles, onder dons, in de slowcooker.Ik ben even kwijt of ik dat ook met lactosevrije melk deed. Ik geloof het wel. Zaterdag om 06:365 d aangepast door CJodokus
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.