essiebes Posted September 16, 2010 Share Posted September 16, 2010 Ik had het plan om komend voorjaar aardbeien te gaan kweken in zo langwerpige bak, die op de rand van de muur van mijn balkon staat (die bak die zit daar vastgelijmd ). Maar nou vroeg ik me opeens af of die plantjes wel wat wind kunnen hebben? Normaal gesproken staan aardbeien natuurlijk juist laag. Of zou ik beter iets anders op die rand kunnen planten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted September 16, 2010 Share Posted September 16, 2010 Ze zijn laag, dus vangen ook weinig wind. Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter Link to comment Share on other sites More sharing options...
essiebes Posted September 17, 2010 Author Share Posted September 17, 2010 Ze zijn laag, dus vangen ook weinig wind. Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn. Dan ga ik het maar gewoon proberen Bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin Posted February 26, 2011 Share Posted February 26, 2011 Als je het goede soort erop zet dan heb je ook minder last ervan. Voor een bak aan de muur is het soort Mrak geschikt als doordrager. Vooral ook omdat de uitlopers die hij maakt naar beneden kunnen hangen en daar ook aardbeien aan komen.Kijk anders op www.kweduivenvoorden.nl hoe planten te kweken op/in een bak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted February 26, 2011 Share Posted February 26, 2011 die soort is dus ook erg geschikt voor de aardbeien regengoot! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 De Mrak is perfect voor de hangbak, Hanging basket, Rioolpijp met gaten in de zijkant enz. Hij doet het ook gewoon goed op de grond mmar doordat het soort compact is en rijkbloeiend op zijn uitlopers beter geschikt voor hangdoeleinden dan de andere soorten doordragers.Alhoewel een Mara des Bois( Doordragende bosaardbei) het waarschijnlijk ook leuk zal doen maar die heb ik zelf nog niet op deze manier geprobeerd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aardbeijim Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 Heb jij veel ervaring met de Mrak? Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 Mrak kweken wij al jaren. Niet voor de aardbei in de kas. Wij zijn plantenkwekers maar voor de plant. Maar alle soorten die nieuw/onbekent zijn proberen wij wel uit en van de Mrak hebben wij wel eens een muur van aardbeien gekweekt.Moederplanten op bakken op 1,50 meter hoog. Paar keren de bloemen plukken om de uitlopers te stimuleren. En de uitlopers dan omlaag laten hangen. Als vrij snel komen er bloemtrossen in de uitlopers. die uiteindelijk aardbeien worden.En als de moederplanten op tijd zijn geplant pluk je aardbeien tot op de grond.Mischien ken je de foto van een klein blond meisje naast een aardbeienpaal. Paal ong 35cm doorsnee. Planten in de zijkant en bovenop. Die foto is bij mijn voordeur genomen. Uitvinding van mijn vader. Foto is al 30 jaar oud maar duikt hier en daar nog steeds op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 Klinkt goed: hangende aardbeien. Ze zijn lekker, maar ik vind het van die ruimtevreters... Maar als ik ze kan laten hangen... dan haal ik die andere subiet uit de grond... ha, ha... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts