Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aardbeien last van de wind?


essiebes

Aanbevolen berichten

Ik had het plan om komend voorjaar aardbeien te gaan kweken in zo langwerpige bak, die op de rand van de muur van mijn balkon staat (die bak die zit daar vastgelijmd ).

Maar nou vroeg ik me opeens af of die plantjes wel wat wind kunnen hebben? Normaal gesproken staan aardbeien natuurlijk juist laag.

 

Of zou ik beter iets anders op die rand kunnen planten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later ...

De Mrak is perfect voor de hangbak, Hanging basket, Rioolpijp met gaten in de zijkant enz. Hij doet het ook gewoon goed op de grond mmar doordat het soort compact is en rijkbloeiend op zijn uitlopers beter geschikt voor hangdoeleinden dan de andere soorten doordragers.

Alhoewel een Mara des Bois( Doordragende bosaardbei) het waarschijnlijk ook leuk zal doen maar die heb ik zelf nog niet op deze manier geprobeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mrak kweken wij al jaren. Niet voor de aardbei in de kas. Wij zijn plantenkwekers maar voor de plant. Maar alle soorten die nieuw/onbekent zijn proberen wij wel uit en van de Mrak hebben wij wel eens een muur van aardbeien gekweekt.

Moederplanten op bakken op 1,50 meter hoog. Paar keren de bloemen plukken om de uitlopers te stimuleren. En de uitlopers dan omlaag laten hangen. Als vrij snel komen er bloemtrossen in de uitlopers. die uiteindelijk aardbeien worden.

En als de moederplanten op tijd zijn geplant pluk je aardbeien tot op de grond.

Mischien ken je de foto van een klein blond meisje naast een aardbeienpaal. Paal ong 35cm doorsnee. Planten in de zijkant en bovenop. Die foto is bij mijn voordeur genomen. Uitvinding van mijn vader. Foto is al 30 jaar oud maar duikt hier en daar nog steeds op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...