Jump to content

Voor Nicolette - nieuwe gele velden

veuvecouderc

Recommended Posts

Zeker mooi, ik vindt altijd zo opvallend dat hun zoveel meer groen/bomen laten staan waardoor het allemaal veel mooier en natuurlijker is,

hier is het bij de landbouw velden maar kale boel.

Players only love you when they're playing.

Hans, dat vind ik ook altijd het jammere van het Nederlandse platteland. Kaal, recht, aangeplant... doet weinig natuurlijk aan dus ook niet echt de moeite om er van te genieten.

Good things come in small packages

Mja als je naar foto 3 kijkt gewoon prachtig veld lekker onkruid eromheen veel meer bio, geen idee waarom het hier zo strak en kaal moet in vierkante schoon gespoten blokken.

Onkruid wordt hier gewoon gezien als slordig en onverzorgt ofzo ik geloof niet dat ze daar in Frankrijk er zo over denken.

Soms blijft de gemeente ook maar het gras maaien achter elkaar superkort dan denk ik ook 1 of 2 keer perjaar lijkt mij wel genoeg niks aan dat korte gras.

Wel moet ik zeggen dat de bermen bij ons in de buurt steeds vaken ingezaaid worden met allerlei prachtige onkruiden ook door de gemeente,

wilde marjolein, blaasjeskruid, malva nouja teveel om optenoemen maakt de bermen hier en daar echt mooi, maargoed net als alles volop bloet halen ze daar ook rustig de maaimachine doorheen.

Players only love you when they're playing.

Ik denk dat het is omdat we hier minder zon hebben en dus nog veel minder schaduw willen van omringende bomen. daarbij zitten ze daar toch al op heuvels wat betekend dat je al niet in 1x door kan met je traktor. Nederland is plat dus je kan als er geen bomen staan in 1x door!!

Maar dit zijn natuurlijk fantastische foto's!! Hoewel ik de nl foto's soms ook wel erg gaaf vindt.

Jooze

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com

Hoe het allemaal precies zit weet ik ook niet, maar tis wel een van de redenen dat we in deze streek zijn blijven 'hangen'. Akkers en weiden en bossen wisselen elkaar in precies de juiste verhoudingen af, en dan hebben we ook nog tientallen slootjes, beekjes en riviertjes die al naar gelang het seizoen meer of minder water bevatten.

En het is hier natuurlijk wel een stukkie ruimer dan in NL, en wellicht is het daarom ook dat ruilverkaveling hier niet echt doorgezet heeft zoals in Nederland. Er zijn hier wel enkele rechthoekige stukken land maar de meeste hebben toch een raar puntje, of een hapje eruit of een onregelmatige vorm. Dat komt weer omdat er hier ook veel kleine boertjes zijn, die op den duur misschien een stukkie van hun land verkopen. Dat wordt dan later weer geerfd door iemand anders die het aan een ander verpacht of nog weer opdeelt in kleinere stukkies, en dan erven de kleinkinderen dat allemaal weer en die weten niet wat ze ermee moeten dus die verkopen alles los en zo gaat het maar door. Bij ons huis horen in totaal 5 percelen grond, varierend in grote van 27 m2 tot 4500 m2 en verspreid over een vrij groot gebied. 1 stukje grensde niet aan onze tuin maar voor 1 euro konden we het strookje grond tussen de twee perceeltjes overnemen van de buurvrouw. Nou ja zo gaat dat dus, en dan wordt het landschap vrij makkelijk een mooie lappendeken!

En zo geldt hetzelfde voor de boeren hier in het dorp en de buurt. Ze hebben allemaal wat overal en nergens. Het grote voordeel hiervan is dat er dus ook tientallen traktorpaden lopen tussen al die landerijtjes omdat ze toch allemaal op hun eigen stukkie grond moeten komen. En op die traktorpaadjes kun je weer heel goed en gevarieerd wandelen!

Maar ik vind het zelf ook vrij bijzonder dat er middenin akkers soms gewoon 1 boom of een bosje blijft staan. Blijkbaar is het toch de moeite niet om dat dan op te ruimen of om te zagen. Ik ben blij toen want het maakt het allemaal nog aantrekkelijker. Op onderstaande foto zie je niet zo goed maar deze boom staat op dit moment middenin het graanveld. Hij maait er straks gewoon om heen, de boer.

568_27200817e9294379cf275a2579770070.jpg

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Oh,wat leuk !!

Een gastenverblijf / Bed and Breakfast ?

Gastenverblijf, kamerverhuur, Chambre d'Hotes, Bed & Breakfast, hoe het moet gaan heten weten we nog niet precies, maar we moeten toch wat met al die ruimte dus we dachten tis beter om er mooie kamers te maken en meer mensen te laten genieten van deze heerlijke omgeving.

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/