Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

In onze nieuwe moestuin willen wij twee appelbomen... alleen, welke rassen moeten dat worden?

Het liefst handappels, geen moesappels. Het liefst ook soorten die niet in de supermarkt te koop zijn. Dan ook nog eens soorten die niet al te moeilijk / ziektegevoelig zijn. En die niet al te zuur smaken.

Hebben jullie tips? Er zijn zo ontzettend veel soorten dat ik het gewoon echt niet meer weet. Ik heb wel een bedrijf in de buurt gevonden die meer dan 40 soorten heeft, maar die zijn pas in het najaar weer geopend. Ik heb begrepen dat dat ook de beste tijd is om fruitbomen te planten. Daar kan ik dus eventueel de bomen wel kopen, maar ik zou graag voor ik daar heen ga al weten welke soorten geschikt zijn, zodat ik niet met een verkeerde soort thuis kom.

Geplaatst:

Voor mij is de ideale combinatie Topaz met Jonathan. Maar er is niets wat meer verschilt dan smaken! Kies tenminste eco-rassen, dat scheelt je een hoop werk.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

• 1 year later...
Geplaatst:

Ook ik zoek een appelboompje en die moet bij voorkeur aan zoveel mogelijk van de volgende wensen voldoet:

- laagstam

- zelfbestuiver

- ziekteresisent

- bewaarappel

- handappel

- productief

Iemand een tip?

Geplaatst:

Dank je wel Frank

Geplaatst:
Voor mij is de ideale combinatie Topaz met Jonathan. Maar er is niets wat meer verschilt dan smaken! Kies tenminste eco-rassen, dat scheelt je een hoop werk.

En wat is een eco-ras? Wat maakt het verschil qua werk? Gebruiken alle telers deze benaming?

Geplaatst:

"Eco-rassen" zijn rassen die minder gevoelig zijn voor veelvoorkomende schimmelziekten. "bekt" wat lekkerder dan de hele zin. Vaak zijn het Tsjechische, moderne rassen zoals Topaz, Ecolette, Lena, Rubinstar, Prima etc. etc. Pinova staat niet op onze site als Eco maar kan eigenlijk wel zo genoemd worden... moet ik nog een keer veranderen. Goeie bron voor informatie over appels:

http://www.orangepippin.com/apples/pinova

(General disease resistance: Good)

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:

Dank je Frank! Site is opgeslagen, andere keer even doorspitten!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic