Geplaatst: 10 februari 20188 j Zojuist zat een groepje van 10-15 vogeltjes zich te wassen in het smeltwater op het ijs in mijn vijver. Nooit eerder gezien, opvallend is het het rode kapje. Wie weet welke vogeltjes dit zijn of waar ik de vraag kan droppen.
Geplaatst: 10 februari 20188 j Barmsijzen. Zijn er 2 soortjes dacht ik; de 'grote' en de gewone. Verschil zie ik niet. We hebben geen vogel-identificatie topic ( wel andere : planten en een insecten topic ). Dus maken we dit topic gewoon tot identificatie-topic
Geplaatst: 10 februari 20188 j Auteur Heb 'm inmiddels op internet opgespoord. De grote of kleine (waarschijnlijk de grote) barmsijs, schijnt in winterdagen af en toe in grote getale vanuit Scandinavië hier op te duiken. https://www.vogelbescherming.nl/ontdek-vogels/kennis-over-vogels/vogelgids/vogel/grote-barmsijs#Bescherming Edit: ik zie dat Bit inmiddels gereageerd heeft
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.