Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

op zoek naar een boek

Featured Replies

Geplaatst:

Ik ben op zoek naar een goed boek met foto's en tekst over geneeskrachtige of gewone kruiden/planten uit de natuur. Ik zou zo graag wat meer herkennen als ik buiten loop. Nu zie ik het meer als onkruid terwijl ik er steeds meer achter kom dat het helemaal geen onkruid is.

Kunnen jullie mij er een adviseren?

Geplaatst:

Bij zo'n erg goedkope boekwinkel heb ik eens het boek van 'Dumonts Kleine' met de naam 'kruidenlexicon' gekocht. Er staan 70 kruiden in met beschrijving van herkomst,teelt,verzorging en oogst. Ook werkzame bestanddelen,en toepassing. Receptideeen,tips voor schoonheidsverzorging met kruiden en de geneeskrachtige werking van kruiden bij lichaamlijke en geestelijke klachten.

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:
  • Auteur

Dank je! Die heb ik al maar ik mis toch nog een hoop kruiden/planten daarin.

Geplaatst:

Ik heb er verschillende en gebruik ze door elkaar. Misschien zou je wat hebben aan Larousse Geneeskrachtige Planten Encyclopedie..daar zoek ik regelmatig wat in op. Vrijwel alle planten staan erin. Ik heb het boek in `79 gekocht, ik weet niet of je het nog kan kopen, misschien marktplaats?

Edit: ik googelde ff en op Kelderman Boeken staat het voor 9 euro...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur
Ik heb er verschillende en gebruik ze door elkaar. Misschien zou je wat hebben aan Larousse Geneeskrachtige Planten Encyclopedie..daar zoek ik regelmatig wat in op. Vrijwel alle planten staan erin. Ik heb het boek in `79 gekocht, ik weet niet of je het nog kan kopen, misschien marktplaats?

Edit: ik googelde ff en op Kelderman Boeken staat het voor 9 euro...

Dank je wel voor de tip! Ga hem zeker aanschaffen(bestelling is gedaan) maar ben ook nog wel benieuwd wat anderen nog voor boeken hebben.

Geplaatst:

Zoek s op bol.com naar kruiden. Ik vind Jekka's complete kruidenboek een mooi boek, maar wel te groot om even mee te nemen de natuur in. Een keer geleend van de bieb. Ik houd van mooie foto's en veel uitleg en die staan er genoeg in. Wat je maar wilt weten over kruiden staat er zeker in. Zowel geneeskrachtige werkingen als voor in de keuken.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Ik gebruik al jaren Elseviers Nieuwe Plantengids. En praktisch alles dat ik op wandelingen tegenkom vind ik thuis terug in dit boekje. Met een beetje goede wil past het ook nog in je jaszak. Mijn uitgave is uit 1980 maar wellicht is er ook een meer recente versie.

aangepast door Gast

Geplaatst:
  • Auteur
Zoek s op bol.com naar kruiden. Ik vind Jekka's complete kruidenboek een mooi boek, maar wel te groot om even mee te nemen de natuur in. Een keer geleend van de bieb. Ik houd van mooie foto's en veel uitleg en die staan er genoeg in. Wat je maar wilt weten over kruiden staat er zeker in. Zowel geneeskrachtige werkingen als voor in de keuken.

Ik heb dit boek ondertussen in huis en wow wat een geweldig mooi boek. Prachtige foto's. Goede uitleg en leuke recepten. Ben er zo blij mee.

Geplaatst:

Fijn dat je er zo blij mee bent. Ben benieuwd wat je er allemaal uit kunt halen.

Good things come in small packages

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.