Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Uien gezaaid bevroren


RobN

Aanbevolen berichten

Helaas niets aan te doen maar een tray met gezaaid uienzaad is volgrns mij deels bevroren geraakt.

Ik heb dit afgelopen zondag toch maar naar binnen verplaatst.

Nog geen opkomst, zou dit nog gaan of zal ik maar nieuwe erin gaan zaaien?

Onkruidmanager 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

er zijn idd wat opgekomen, hoofdzakelijk de walla walla sweet. de rijnsburger laat het afweten, maar dat is ook in andere potjes binnen. Er kiemt maar 10% van. Slechte zaden denk ik. Gelukkig heb ik met zaad van de lidl meer succes!

Onkruidmanager 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

zaaien op ong 20 gr. laten ontkiemen, na opkomst temperatuur terug naar 12 gr of zoiets.

Zaai je kouder, duurt het kiemen veel langer.

Zaad vd ui vriest niet kapot nee, maar stopt met kiemen, of kiemt gewoon niet als het te koud is.

Het kan wel te oud zaad zijn ook, maar dat weten wij natuurlijk niet.

De Monsanto zaden vd Lidl, die komen idd vaak wel op wel, dat is dan weer een voordeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zaaien op ong 20 gr. laten ontkiemen, na opkomst temperatuur terug naar 12 gr of zoiets.

Zaai je kouder, duurt het kiemen veel langer.

Zaad vd uit vriest niet kapot nee, maar stopt met kiemen, of kiemt gewoon niet als het te koud is.

Het kan wel te oud zaad zijn ook, maar dat weten wij natuurlijk niet.

De Monsanto zaden vd Lidl, die komen idd vaak wel op wel, dat is dan weer een voordeel.

 

Bit begin jij nu ook al?

 

Twee jaar geleden heb ik het uitgezocht en toen kwam ik geen Monsanto (moederbedrijven) tegen in de zaadhandel waar de Lidl zijn zaden vandaan haalt.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam dat tegen in de publicaties van Greenpeece ( onderzoeken die zij hadden laten uitvoeren ) ook al weer jaren geleden hoor. Nee niet zelf uitgezocht. Hearsay dus idd. mn excuus.

( als ik het weekend tijd heb, zoek ik het op. Als k het heb, reageer ik in het monsanto topic )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...