Krikke83 Geplaatst: 15 mei 2018 Geplaatst: 15 mei 2018 Ann, Met jouw ervaring dat je hebt opgedaan. Wat vind jij de ideale startdatum? Ik ga volgend jaar ook eens testen in zo'n doorzichtige Ikea bak. Ik heb toch zaad genoeg Quote Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zadenWij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana.
speets Geplaatst: 15 mei 2018 Geplaatst: 15 mei 2018 Een jaar of wat geleden heeft Henk het forum ingeschakeld om te kijken in hoeverre de zaaidatum van invloed is op de eerste bloei en oogst.Dat effect bleek heel klein. Dus ik blijf laat zaaien. Scheelt een hoop gedoe.Maar het was een leuk experiment Ann Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Waaslander Geplaatst: 27 september 2018 Geplaatst: 27 september 2018 Wat is de ervaring over gans het kweekseizoen gezien ? Quote
Saalk86 Geplaatst: 25 oktober 2018 Geplaatst: 25 oktober 2018 Leuk onderwerp! Ook ik ben meestal erg (te!) vroeg met tomaten... Ik ga dit jaar toch even wachten tot eind februari / begin maart, net als ieder ander op dit forum blijkbaar Mijn ervaringen zijn niet zo goed! Ik zeg er wel bij; het kan ook aan mijn 'skills' liggen. Hieronder foto van het plaatsen van de tomatenplantjes in een 'growbed' (bak). Dit is een aquaponic systeem waarbij telkens water met vissenpoep in deze bak met kleikorrels komt. 29 maart 2014, plantjes al paar weken oud. Hieronder 3 weken later, 'probleem' met paarse bladeren wat ik bijna elk jaar heb. Ik ben er inmiddels achter: het komt waarschijnlijk door de kou (stress). Het kan ook nog een te weinig aan voeding zijn, maar ik denk toch echt door de kou. Gevolg is dat groei stagneert, en de plantjes in potgrond die binnen staan het veel beter doen. Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.