Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Stokbonen te vroeg, wat te doen


Gerard3

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Omdat vorig jaar de meeste bonen niet opkwamen en een paar bonen er wekenlang over deden heb ik vorige week gezaaid.

Nu zijn alle 18 bonen uitgekomen en ze knallen de pot uit.

Hoe kan ik het remmen, want ze moeten nog een maand voordat ze naar buiten mogen. Ik ben bang dat de potjes te klein zijn. Eigenlijk heb ik maar 6 planten nodig, kan ik uit elke pot 2 van de 3 bonen verwijderen zodat de laatste boon genoeg heeft om door te kunnen? Of moet ik ze verpotten en alvast een bamboe stok dr bij zetten? IMG2018040716100727171523110448.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemiddag,

Eigenlijk heb ik maar 6 planten nodig, kan ik uit elke pot 2 van de 3 bonen verwijderen zodat de laatste boon genoeg heeft om door te kunnen? Of moet ik ze verpotten en alvast een bamboe stok dr bij zetten?

Hoe komt je aan 6 planten waar moeten ze tegen groeien ? Als je 6 stokken heb mogen er gerust 3 planten per stok . Meestal worden 3 a 4 bonen per staak gelegd en al die opkomen mogen doorgroeien .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hele andere reactie, die je misschien raar vind, maar dat zou ik doen in jouw geval. Je wilt ze pas eind mei op de tuin zetten zeg je ? Zou ik deze lekker weggooien en half mei opnieuw leggen. Waarom al dat getuttel met te vroeg gelegde stokbonen en nu nog een 6 weken in leven zien te houden, slepen met die dingen als het toch weer te koud wordt , enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan er zonder vorst nog wat fout gaan dan als ik ze buiten zet?

Ik wil ze buiten zetten en er over 2 wkn nog een stuk of wat zaaien.

Ik zet ze tegen de schutting. De enkele planten per draad gaven heel veel bonen vorig jaar, dus ik mis nog even de noodzaak om er 3 bijelkaar te planten..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er kan van alles fout gaan als je ze buiten zet, maar binnen gaan ze zeker te hard. Ze hebben warmte nodig om te groeien.

Bonen kunnen niet tegen (nacht) vorst, maar als het zacht weer blijft ben jij de eerste met bonen!

Bonen kan je zo bij leggen, je weet nu hoe het moet dus er is niets te verliezen.

Zelf ga ik vandaag wat stamboontjes leggen voor onder plat glas, gewoon voor het leuke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...