Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Eerlijk gezegd ik kan geen onderwerp bedenken.

Nieuw

Recommended Posts

Jullie mening heb ik nodig.

toen paar weken geleden warmer werd dan groeide de bloemknoppen uit tot de vruchten, nadat weer de zonnige dagen voorbij was dan stopte de groei ook. nu zijn de vruchten kleiner/uitgedroogd.

bovenzijde van de potgrond was droog dus gaf ik beetje water zodat de boom niet uitdroogt, binnen twee dagen begon de bladeren geel te worden een dag later iets meer dan de punt, dus ik had meteen de bodem leeg gehaald om overtolige water eruit te knijpen en deed ik nog droge potgrond van de verpwkking erbij zodat minder nat werd. dat heeft goed geholpen, nu gebeurde het zelfde terwijl bovenkant van potgrond ongeveer 1cm droog is en vanaf daar is de potgrond licht vochtig.

voor dit allemaal zag ik paar mini gaten in de bladeren, ik kon niks vinden wat de oorzaak was, na tijdje zag ik een groene rups zat eronder, dus meteen weg gehaald en tot gisteren was er niks en dit keer zag ik grotere schade aan de bladeren de rand was 1/3 opgegeten, daar onder zag ik iets dikkere rups dat heb ik gisteren ook weg gehaald, maar nu dus net kijk ik weer naar de plant op de gele blad zag ik 3 mini beesten erop, alle gele bladeren heb ik verwijderd terwijl de boom zelf weinig tot niks geen bladeren heeft.

de boom groeit niet meer verder nadat zonnige dagen voorbij is, ik weet niet wat jullie het noemen maar een tak met veel bladeren erop groeide toen goed dat staat ook al stil.

de boom is mini wat in de pot kan, ik heb verse potgrond gehaald dat terwijl zulke problemen geeft. ik weet niet waar de rupsen vandaan komen maar goed wat kunnen mij aanraden want de verkoper negeert mij hard terwijl hun groei garantie gaven, paar planten van hun heeft de winter niet overleefd.

vergeten te zeggen het staatin beschutte plek zodat regen niet telkens nat maakt. verder is flavortop (meeste restante ras)

Ja, de pot heeft gaatjes, ik gaf eerst van onder water toen de nieuwe potgrond gebruikt zodat niet te veel water zoude geven. zelfs daardoor waren de bladeren geel geworden.

de pot heb ik toen met de boompje meegekregen. voor het eerst heb ik van drainagelaag gehoord. thuis heb ik nog van hydrokorrels staan. om nu foto van te is te laat/donker.

uhm er stond volgens mij p20, ja buiten voor de deur (minder dan half meter) ernaast. boven heb je stukje van open galerij. voordeur lijkt op terras met open galerij ervoor maar dan samen.

heb ik even flavortop zitten googlen, want je vergeet ook te melden wat voor boompje het is. Een nectarine dus.

Geen foto van het boompje in z'n geheel ( van iets afstand, dat we de maat pot zien en verder het boompje ), valt hier weinig over te zeggen. Hoeveel uur zon heeft die plek op een zonnige dag ? Het is op een gallerij begrijp ik, op welke verdieping ? ( Op de 21e etage of de 1e ? , maakt nogal veel uit )

Sorry.

Het staat wel op zonnige plek helaas heb geen flauw idee hoeveel uren de zon erop schijnt, ik zal dat even bijhouden zodat ik ongeveer weet. Ondertussen heb ik fotos er van gemaakt dat zal ik in de avond uploaden en het is eerst verdieping met veel ruimte vergeleken tweede verdieping. Ben ik nog iets vergeten te vermelden?

Ben geen kenner maar zou het boompje in ieder geval uit die palmpot halen en minstens in de oranje pot die eromheen staat planten, liefst nog groter.

Heb een nog erg klein mini perzikje en die staat ook al in een pot van die grootte.

Hoe groot worden je Perzik? Vruchten van mij boom zijn uitgedroogd dus dit jaar wordt het niks om voot het eerst te zien.

Ik heb dit mini boompje minder dan een jaar, uhm weet je misschien wat de grote van je pot is?