mcguyver Geplaatst: 3 juni 2018 Geplaatst: 3 juni 2018 Door een collega werd ik op dit artikel geattendeerd. Zelf heb ik geen last van slakken op mijn daktuin maar wie slakken heeft en wil bestrijden, lees;https://yoo.rs/daanebanaan/blog/slakken-bestrijden-zonder-gif-nematoden-kweken-1489914609.html
speets Geplaatst: 3 juni 2018 Geplaatst: 3 juni 2018 Dat wordt elk jaar wel een aantal keren genoemd. Zoek op nematoden in "problemen in de moestuin".En dan alleen zoeken in "Onderwerp". Of zoek op nematoden of aaltjes in het onderwerp "slakken". "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Itoero Geplaatst: 3 juni 2018 Geplaatst: 3 juni 2018 https://www.ecostyle.be/tuin/producten/aaltjes-tegen-slakken Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
mcguyver Geplaatst: 3 juni 2018 Auteur Geplaatst: 3 juni 2018 Dat wordt elk jaar wel een aantal keren genoemd. Zoek op nematoden in "problemen in de moestuin".En dan alleen zoeken in "Onderwerp". Of zoek op nematoden of aaltjes in het onderwerp "slakken".Of zoek niet en breng het opnieuw onder de aandacht. En wie er zich aan stoort dat het al eerder 'gepost' is klikt het gewoon weg
Itoero Geplaatst: 3 juni 2018 Geplaatst: 3 juni 2018 Wat is het 'beste'? Ecologische slakkenkorrels of aaltjes? Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
speets Geplaatst: 3 juni 2018 Geplaatst: 3 juni 2018 Het wordt zo onoverzichtelijk als iedereen telkens een nieuw topic opent voor zaken die al zo vaak benoemd zijn. Ook dit jaar zijn er weer meerdere nieuwe draadjes over slakken gestart, en er zullen er nog vele volgen, let maar op! Er is hier heel veel info te vinden, maar als er elk jaar weer nieuwe topics worden geopend over hetzelfde onderwerp, met informatie die al vaker gegeven is, zoek je je suf in al die draadjes. Dus waarom niet gewoon in 1 centrale draad? Ik vind het jammer van zo'n informatief forum. Maar misschien hang ik hier al te lang rond en moet ik maar eens opkrassen "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
mcguyver Geplaatst: 3 juni 2018 Auteur Geplaatst: 3 juni 2018 (aangepast) @ speets Laat ik je een voorspelling doen:Volgend jaar komen waarschijnlijk de volgende topics; - Tomatenteelt 2019- Paprikateelt 2019- enwelkegroentekruidofnutsdieriknogmeerkanverzinnen 2019 En hééééééééééééél veel van wat daar besproken gaat worden vind je terug in de respectievelijke topics van 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012 etc. En wordt het forum daar onoverzichtelijker door? Tja en wat je laatste suggestie betreft, de Amerikanen zeggen (fonetisch): "Act like a tree and lea(f)(ve)" Om maar even in het groene gebeuren te blijven 3 juni 2018 aangepast door Gast
mcguyver Geplaatst: 3 juni 2018 Auteur Geplaatst: 3 juni 2018 Wat is het 'beste'? Ecologische slakkenkorrels of aaltjes? Geen idee, die aaltjes moet je om de zes weken herhalen.Ik heb het gepost omdat ze vrij duur zijn om te kopen (rond de dertig euro)en de link bevat een artikel om het bijna gratis zelf te maken.
Ktrijn Geplaatst: 3 juni 2018 Geplaatst: 3 juni 2018 Heeft iemand dat al geprobeerd? Zelf nemathoden kweken? Is het echt zo simpel?
Ann123 Geplaatst: 3 juni 2018 Geplaatst: 3 juni 2018 Geprobeerd met gekochte aaltjes en met gevangen slakken uit de tuin. Twee keer 0,0 resultaat. De schaar is het enige wat echt werkt.
Bit Geplaatst: 24 juni 2018 Geplaatst: 24 juni 2018 Topic gesloten wegens offtopic gaan ( slakkenkorrels zijn echt heel andere dingen dan nematoden ). Die post dus ook verwijderd. En verder zoals gezegd : sluit je aub aan bij bestaande topics over slakken bestrijding. topics over inzetten nematoden etc etc.
Aanbevolen berichten