advanbrunschot Geplaatst: 25 juli 2018 Geplaatst: 25 juli 2018 Ik heb deze week de plantuien (geel en rood) geoogst. Sommigen zijn redelijk gegroeid, maar veel van de plantuien zijn nog net zo groot als toen ik ze plantte. Wat is jullie advies, volgend jaar opnieuw planten of wegdoen? Quote
Luig81 Geplaatst: 25 juli 2018 Geplaatst: 25 juli 2018 Opnieuw planten geeft wel veel kans op doorschieten en dan groeien ze zeker niet verder Uien zijn 2 jarig eerste jaar groei en 2e jaar bloei Quote
roeier Geplaatst: 25 juli 2018 Geplaatst: 25 juli 2018 Nou ja, en dit wás dus al het tweede jaar. Bewaren tot volgend jaar gaat niet lukken. Nu consumeren of wegdoen dus. Quote
RobO Geplaatst: 26 juli 2018 Geplaatst: 26 juli 2018 hier ook kleine plantuien, droogte wsnlkik zou nieuwe kopen/ruilen/krijgen, onze buurtjes hebben er altijd teveel, Quote
advanbrunschot Geplaatst: 26 juli 2018 Auteur Geplaatst: 26 juli 2018 Bedankt voor de tips. Volgend jaar gewoon opnieuw dus. Quote
Plotiemoos Geplaatst: 29 juli 2018 Geplaatst: 29 juli 2018 Hier ook een heel aantal die niet gegroeid waren.Ik kwam erachter dat ik op sommige plekken wel verse mest heb gebruikt maar dat uien daar niet van houden. Dat wist ik dus niet. In het najaar ga ik dus 1 plek niet bemesten, dan weet ik zeker dat de uien wel gaan groeien.Ik had vorig jaar bij gebrek aan tijd geen tijd om oude mest te halen maar verse mest kon wel gebracht worden. Dat was natuurlijk geweldig. Alleen nu wel een erbarmelijke uienoogst.De rest groeit wel fantastisch. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.